A Hyundai szokatlan szabadalmi újításai

A Hyundai csoport újító szellemiségét mi sem bizonyítja jobban, mint azok a szabadalomra benyújtott legújabb tervei, amelyekből most néhány kiszivárgott.  

Az első ilyen az a csúsztatható hátsó csomagtérajtó, amihez hasonlót legutóbb 1996-ban a porsche mutatott be az akkori 911 Targa modellen. A Targa hagyományos, levehető tetőpanelje helyett a 993-as sorozatú 911-es olyan üvegtetővel volt felszerelve, amely óriási napfénytetőhöz hasonlóan hátracsúszva a hátsó ablak fölött állt megt.

A még 2021 januárjában benyújtott szabadalmi bejelentés alapján a Hyundai mérnökeinek hasonló ötlete támadt, csak épp crossoverekhez illeszkedve és fordítva. Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához benyújtott "Csúsztatható csomagtérajtó" egy olyan mechanizmust ír le, amellyel a csomagtérajtó felsiklana a tetőn ahelyett, hogy az ajtó zsanérján keresztül felnyílna. A kinyitás helyett felcsúsztatással a szabadalmi bejelentés azt sugallja, hogy az ajtó könnyebben és olyan helyeken is nyitható, ahol a jármű mögötti akadályok megakadályozhatják a hagyományos ajtó teljes kinyítását. 

A mechanizmus egyszerű, a csomagtérajtó tetején lévő rövid kar meghajlik, hogy az ajtó felső szélét a tető fölé emelje. A kar alja síneken csúszik a jármű tetejének szélei mentén, a csomagtérajtó alsó éle pedig követi a csomagtér széleit. A képek alapján a csomagtérajtó teljesen nyitott helyzetben a tető felett helyezkedik el.

Hasonlóan a csomagtérajtó-témában gondolkodtak a Hyundai mérnökei, amikor Németországban benyújtották azt a megoldást, amely leginkább jókedvű bulik középpontjába helyezheti a Hyundai eljövendő crossovereit. A Hyundai ötlete szerint a hagyományos hobbiterepjárók csomagtérajtóit olyan kétoldalra osztott ajtópanelekre cserélné, mint amit pl. egy Mini Clubman modellen van. A Clubmantől eltérően az ajtók kinyúlnának az autó karosszériájából és olyan kiegészítőket is tartalmaznának, mint a kihajtható ülések vagy az italhűtő és egy kihajtható asztal. A rajzok azt is ábrázolják, hogy a crossover hátrafelé néző csomagtérülésekkel rendelkezik, közöttük asztallal.

Az eredmény egy nagyszerű, kulcsrakész csomagtérajtó-megoldás lenne, akár aktív életmódot élő természetben, akár egy egyetemi futballstadion előtti parkolóban. Az autógyártók sok furcsa dolgot szabadalmaztatnak, de ez egy olyan ötletnek tűnik, amely a Palisade vagy a később sorozatgyártásba kerülő IONIQ 7 hobbiterepjáró kiegészítőjeként is elérhetővé teheti. Még akkor is, ha – mint egy nyitott koncepciójú konyha a szórakoztatáshoz – sokkal kevesebbet használná az ember, mint gondolná. 

A harmadik újítás is a Hyundai autók hátsó részét forradalmasítaná. A vállalat egy új szabadalmi dokumentum alapján azt tervezi, hogy a gépjárművek hátsó lökhárítójába rejtett dokkoló állomást építene be, ahol az személyi mobilitást segítő elektromos eszközök, az úgynevezett hoverboard-okat lehetne dokkolni és menet közben feltölteni azokat, mielőtt leparkolás után használatba vennék őket.

A koncepció egyszerű; amikor az autóval városi területekre érünk, egy tipikus parkolóban leparkolunk – bár figyelembe véve, hogy ez a jövő technológiája, elképzelhető, hogy maga az autó autonóm módon parkol helyettünk. Ezt követően a hátsó lökhárító kinyílik, a hoverboard előkerül és gyaloglás helyett az utolsó kilométert már ezzel tehetjük meg. Ez illeszkedik a jövő víziójába, ahol a városközpontok autómentesek maradnak, csökkentve ezzel a környezetszennyezést és a balesetek kockázatát a zsúfolt városközpontokban. 

A szabadalmi vázlatokon látható Hyundai nem egy aktuális sorozatgyártású modell, de az osztott hátsó lámpák a Genesis GV60-ra emlékeztetnek. A hátsó lökhárító alsó része lehajtva rámpát hoz létre, míg a lökhárítón belül két kivágás található, így biztosítva hozzáférést a hoverboard-okhoz. A szabadalom különböző típusú mobil robogókat is leír, beleértve a Segway robogóhoz hasonló, a vázba épített rúddal ellátottakat, vagy egy másik négykerekű kosarat, amely a bevásárlást is szállíthatja. A mobileszközök GPS-készüléket is tartalmaznának, amely lehetővé teszi az ajtó automatikus nyitását, amikor az közeledik az autóhoz. A szabadalom még egy távirányítót is tartalmaz, amelyet a mobil bevásárlókocsihoz kell használni.

Forrás: autoblog.comgearpatrol.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei