Biermann is kipróbálta a Hyundai készülő villanyautóját

Az IONIQ 6 fejlesztése a végéhez közeledik a Hyundainál, a mérnökök már az utolsó simításokat végzik a prototípusokon, amit ezúttal Albert Biermann a projekt egyik atyjaként személyesen is kipróbált.   

Az idei esztendő kétségtelenül egyik legfontosabb villanyautó-újdonsága a Hyundai IONIQ 6 modellje lesz. Habár a tisztán elektromos limuzin már a fejlesztés legutolsó fázisánál tart, a tesztautók formáját még mindig vastag álcázás takarja. Az autó egyik példányát nemrég egy németországi villámtöltőnél csípték el, ahol a fotók mellett egy videót is sikerült rögzíteniük.  

Miután a jármű feltöltött, a kémfotósok követték az álcázott prototípust és egy igen ritka jelentet sikerült megörökíteniük. Az út szélére húzódva nem más várta a tesztautót, mint maga Albert Biermann, a Hyundai csoport volt fejlesztési főnöke, aki jelenleg mint műszaki tanácsadó végzi munkáját. Korábban azonban a Hyundai sportos N modelljei és többek között a Kia Stinger is az ő keze alatt készült és persze az IONIQ 6 fejlesztésében is részt vett. 

Az autó hátsó részén az álcázás hálós részletein átsejlik a Prophecy tanulmányon is látott függőleges lámpasor, amely mellett az IONIQ 5-höz hasonló, pixelmintás megoldások is láthatóak. És bár ez a példány töméseivel jól takarja, a korábbi felvételek alapján biztosra vehető, hogy az IONIQ 6 a tanulmány különleges hátsó légterelőmegoldását is magán viseli. Összességében a Tesla Model 3 és a BMW i4 riválisának szánt Hyundai limuzin hasonlóan érdekes jelenség lesz, mint amilyen az IONIQ 5. 

A belsőről ugyan most nem sikerült fényképet készíteni, ám egy másik, Dél-Koreában elcsípett tesztpéldány szintén érdekes újdonságokat tartogatott. Egy korai prototípusról készített belső képeken az látszott, hogy a limuzin szinte egy az egyben az IONIQ 5 vastagkeretes műszerpultját kapja meg, csupán a középkonzol alsó részét építették be. Az előszériás modellről készült friss felvételen a keretes pult ugyanúgy látszik, a keret viszont jóval vékonyabbnak, elegánsabbnak hat.

Az új Hyundai IONIQ 6 az újratervezés után két centivel hosszabb lesz, mint azt eredetileg tervezték, ami a nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkucsomag használatával együtt minden bizonnyal jót fog tenni a két töltés között megtehető hatótávnak. A töltés persze az E-GMP platformra épülő IONIQ 6 800 voltos töltőrendszerének köszönhetően várhatóan nem is tart túl sokáig, hiszen az IONIQ 5-nél is csupán 18 perc szükséges az akkuk 10-ről 80 százalékra töltéséhez (egy megfelelő ultragyors töltővel).

A Hyundai eredetileg már márciusban, azaz éppen a „régi” Ioniq Electric február végi kifutása után mutatta volna be az új IONIQ 6 limuzint, amit az átalakítások miatt végül állítólag júniusra halasztottak. Ezt követően a szériagyártás valamikor júliusban kezdődhet meg a koreai Aszan üzemben, ahol a Hyundai más belsőégésű motorokkal szerelt Sonata és Grandeur limuzinjaival együtt fog készülni.    

Forrás: motor1.comthekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei