A Hyundai immár másodszor ért el kettős győzelmet a 24 órás versenyen

A Hyundai Motorsport TCR versenyautóinak kettőse hihetetlen dupla győzelmet aratott a tipikusan fárasztó és drámai Nürburgring 24 órás versenyének TCR kategóriájában.

A kategóriagyőztes Elantra N TCR és az i30 N TCR formációban lépte át együtt az 50. verseny célvonalát, így immár második egymást követő szezonban biztosították be maguknak a kategória első és második helyezését, sikeresen megvédve ezzel a bajnoki címet a vörös zászlóval rövidített 2021-es küzdelemben.

A tavalyi évhez hasonlóan az Elantra N TCR csapata megszerezte kategóriagyőzelmet. Mikel Azcona, Marc Basseng és Manuel Lauck versenyzők összesen 145 kört teljesítettek, így négy körrel előzték meg a csapattársakat. Teljesítményükkel az összesítésben – ideiglenesen – a 18. helyet biztosították, amivel a Hyundai Motorsport épített autója az egyik legjobb helyezést érte el az összetett győzelmet jelentő premier GT3 osztályon kívül. Basseng és Lauck kétszeres győztesé léptek elő a Hyundai Motorsportnál, miután 2021-ben is győzelemhez segítették a csapatot.

Ezt az eredményt nem volt könnyű elérni, hiszen mindkét autónak kudarcokat kellett átvészelnie a szombat délutáni 16:00-ás futamrajt alatt, sőt azt megelőzően is. A kvalifikáció során kapott büntetés után az Elantra N TCR kénytelen volt a kategória utolsó helyéről és a verseny három rajtcsoportja közül a második leghátsó sorában rajtolni. A zöld zászló leengedésekor a kezdőpilóta, Basseng megkezdte a hátrány ledolgozását – összességében több mint tíz helyet javított, amiből csak a nyitó 25 km-es körben hármat jött fel a kategóriában. Az előrejutás a verseny alig több mint egynegyede után véget ért, amikor Lauck először helyezte az autót a kategória élére.

Ezt annak ellenére tette, hogy a futam elején az első etapját megszakította egy gumiabroncs leválása, ami extra boxkiállást tett szükségessé, ez pedig további idejébe került a futam nyitó részében. Vasárnap kora reggel több órán át a két Hyundai versenyautó megcserélte a TCR-kategória élmezőnyének helyezését, miután az i30 N TCR a verseny első nyolc órájának nagy részét vezette.

Az i30 N TCR csapatának – Antti Buri, Moritz Oestreich és Jean-Karl Vernay – esélyei nem sokkal a versenytáv fele előtt súlyosan sérültek, amikor Buri mechanikai problémával megállt a versenypályán. Szerencsére a csapatnak sikerült orvosolnia a problémát, így a finn visszakerült a versenybe, de a késés miatt az autó az élről a kategória negyedik helyére esett vissza. Innentől a trió hibátlan teljesítményt nyújtott, hogy visszaszerezze elvesztett pozícióit, bár az Elantra N TCR-rel szembeni különbség túl soknak bizonyult ahhoz, hogy ledolgozzák azt.

Mivel a két TCR versenyautó megőrizte remek tempóját, elkerülte azt a típusú súlyos balesetet és incidenst, amely sok csapatot a versenyből kiállásra kényszerített. Ennek megfelelően a Hyundai Motorsport autói feljebb tudtak lépni az összesített sorrendben és valóban hihetetlen eredményt értek el.

A VT2 Front kategóriában a Hyundai Driving Experience i30 Fastback N autója bizonyult a leggyorsabbnak a rendkívül versenyképes kategóriában. Miután az autó első 24 órás versenyén megszerezték a pole pozíciót, vezették a kategóriát az első szakaszon és a kategória leggyorsabb körét érték el – 9:50.695 – ezzel hangsúlyozva az N sportmárka versenypályás képességeit a világ egyik legkeményebb pályáján. Sajnos több kisebb probléma is megakadályozta a csapatot abban, hogy a teljesítményükkel és szellemiségükkel kiérdemelt eredményt érjenek el, hiszen a bokszba történt kényszerű kiállást követően 24 óra alatt többször is átvették a vezetést.

„A Nürburgring 24 órás verseny a világ egyik legnehezebb versenye és a TCR-kategóriában egyetlen kettős győzelem elérése olyan nagy dolog, amelyre bármely csapat és gyártó joggal büszke lehet” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor alelnöke és az N márkamenedzsment és motorsport alosztály vezetője. „A Hyundai Motorsport TCR versenyautói két egymást követő évben is elérték. Ez figyelemreméltó teljesítmény és az Alzenauban gyártott Hyundai Elantra N TCR és Hyundai i30 N TCR teljesítményének és megbízhatóságának egyértelmű jele. Az idei 50. verseny nagyon fontos volt a Hyundai számára, amelynek középpontjában a Driving Experience és az N sportmárka programunk állt. Csapatunk megmutatta, hogy megvan a tempójuk ahhoz, hogy megnyerjék a rendkívül versengő VT2 osztályt. A Hyundai i30 Fastback N-nel nyújtott teljesítményük tökéletes első lecke a leendő versenyzők számára, akik a Hyundai Driving Experience programon keresztül versenyeznek a Nürburgring Nordschleifén." 

„Az 50. Nürburgringi 24 órás verseny során a Hyundai Motorsport csapatai számos kihívással néztek szembe és mindet leküzdve a TCR kategóriában kiváló első és második helyezéssel végeztek” – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese. „Miután tavaly ugyanezt az eredményt értük el, a megismételt 24 órás verseny bizonyítja, hogy a Vásárlói Versenyrészleg által épített TCR versenyautók teljesítménye nem véletlen, hanem a Hyundai Elantra N TCR és a Hyundai i30 N TCR erősségeit tükrözi még az elképzelhető legkeményebb körülmények között is. Ez minden pillanatban igazi csapatmunka volt. Soha nem adták fel sem a győzelmet, de még a dobogót sem a pilóták, a szerelők vagy a mérnökök. A Nürburgring 24 órás versenye egy egyedülálló kihívást jelentő esemény, de ma bizonyította, hogy megjutalmazza a csapat, az autók és a versenyzők legjobb kombinációját."

Forrás: hyundai.news

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei