A Hyundai csoport idén 7,5 millió autót kíván eladni

Miközben a kedvezőtlen piaci és geopolitikai környezetben a Hyundainál alig sikerült tartani az eredetileg kitűzött tervszámokat, addig a Kia anyavállalatánál picit nagyobb értékesítési növekedést tudott elérni 2022 során, mint azt eredetileg eltervezték.

A Hyundai Motor 2022-ben az előző évihez képest 1,4 százalékkal több, 3 944.579 darab gépkocsit értékesített a világpiacon, miközben a Kia vállalat 2 903 619 darab gépkocsit tudott értékesíteni tavaly, ami 4,6 százalékkal haladta meg az előző évi eredményét.

A folyamatos fenyegetést jelentő világjárvány és az alkatrészellátási problémák okozta kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére a Hyundai Koreán kívüli eladásai 2,9 százalékkal 3 255 695 darabra nőttek, elsősorban a globális autópiacokon tapasztalható élénkülésnek köszönhetően, amit a vállalat zászlóshajó és új modelljeinek erős eladásai támogattak. Koreában 688 884 darabot tudtak értékesíteni, ami 5,2 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A Kia 2022-es eladási eredményei a Koreán kívüli piacokon 5,4 százalékkal 2 362 551 darabra nőttek az előző évhez képest, míg Koreában összesen 541 068 darab járművet értékesítettek.

A Hyundai az IONIQ 5 iránti erőteljes érdeklődésnek és az új IONIQ 6 sikeres bevezetésének köszönhetően tavaly felgyorsította a villamosításra átállását is. Az IONIQ 5 és IONIQ 6 villanyautókból együttesen több mint 100 ezer darabot tudtak értékesíteni világszerte 2022-ben. A Kiánál a 2022-es globális eladási rangsort a Sportage hobbiterepjáró vezette 452 068 eladási darabszámával, ezt követi a Seltos 310 418 darabbal és a Sorento 222 570 darabbal.

A Kia tavaly ezt 4,6 százalékos növekedését leginkább hatékony ellátási lánc-menedzsment stratégiáinak, valamint a vadonatúj Niro és a 2024-es Seltos sikeres bevezetésének köszönhette. Ráadásul a tisztán elektromos EV6 bizonyította a Kia versenyképességét az elektromos járművek globális piacán, hiszen összesen közel 80 ezer darabot tudtak belőle értékesíteni tavaly. 

2023-ban a csoport 7,52 millió jármű eladását tervezi az alábbiak szerint: a Hyundai összesen 4,32 millió jármű globális értékesítését tűzte ki célul, beleértve a Genesis luxusmárkát is, amelyhez az egyes régiókra szabott optimalizált üzleti stratégiák segíthetik a gyártót. A vállalat célja, hogy 3,54 millió darabot adjon el a globális piacokon és 781 ezer darabot Koreában. 2023-ban a Kia 3,2 millió darab autót kíván globálisan értékesíteni, amiből Koreában 585 120, a globális piacokon pedig 2,61 millió jármű eladásával számol.

A Hyundai piaci részesedésének bővítését és a nyereségorientált üzletágak működtetését tervezi a piaci változásokra való rugalmas reagálás, a villamosításra átállás felgyorsítása, a globális környezetvédelmi előírásokra való reagálás, valamint a termelés, a logisztika és az értékesítés régiónkénti optimalizálása révén. A Kia azt tervezi, hogy 2023-ban is fenntartja értékesítési lendületét azáltal, hogy szilárd stratégiákat dolgoz ki a különféle piacokon az üzletágak bővítésére, a rugalmas gyártási rendszerrel rendelkező, célalapú járművek (PBV) sikeres fejlesztésére, valamint ügyfélközpontú termékek és megoldások bevezetésére koncentrálva.

A Hyundai emellett folytatja a különféle intézkedések végrehajtását annak érdekében, hogy gondoskodjon ügyfeleiről, akik igényeinek kielégítésére a világ legjobb termékeit kínálja, beleértve a vadonatúj Kona, a Santa Fe és az IONIQ 5 N, a vállalat első nagyteljesítményű elektromos modelljét, amelyekről további részleteket a következő hónapokban hoznak nyilvánosságra. Ezenkívül a vállalat azt tervezi, hogy a díjnyertes IONIQ dedikált villanyautói révén megerősíti globális vezető szerepét a környezetbarát mobilitás piacán.

Egyedülálló elektromos mobilitási kínálatával a Kia is arra törekszik, hogy megerősítse vezető pozícióját az elektromos járművek globális piacán. Idén a Kia számos olyan régóta várt modellt mutat be, mint például 2023 elején az EV9 hobbiterepjárót, ezzel segítve a vállalatot abban, hogy elérje célját, hogy fenntartható mobilitási megoldások szolgáltatójává váljon.

Forrás: hyundai.com, kianewscenter.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését