Dél-Koreában bemutatták a Hyundai Kona új generációját

A Hyundai Motor Dél-Koreában bemutatta a vadonatúj Kona kompakt crossover koreai változatát, amely számos hajtáslánccal, köztük belsőégésű, hibrid és tisztán elektromos, valamint sportos N Line változatban is elérhető lesz.

A minden tekintetben megújult, futurisztikus, vadonatúj Kona fejlesztése az elektromos modellel indult – az autótervezés nem szokványos megközelítésével, amely a Hyundai Motor felgyorsított villamosítási stratégiáját tükrözi. A vadonatúj Kona minden változata a legújabb technológiákkal, kényelmi és kényelmi funkciókkal rendelkezik.

„Gyakorlatilag mindenkinek és minden életstílusnak megfelelő Kona modellt készítünk, számos fejlett hajtáslánccal, valamint számos olyan technológiával és tervezési funkcióval, amelyek értéket képviselnek ügyfeleink hétköznapi életében” – mondta Heui Won Yang, a Hyundai Motor járműfejlesztési műszaki részlegének vezetője. „A Hyundai elkötelezett amellett, hogy optimalizált mobilitási élményt biztosítson ügyfeleink változatos életmódjának kielégítése érdekében."

Az autó cápaszerűen kialakított orrától a csomagtérajtóig az első és a hátsó Seamless Horizont lámpák harmonikus és egyedi megjelenést kölcsönöznek az új modell összes változatának. Az elektromos változatot a pixeles horizontlámpák különböztetik meg a többitől, első olyan Hyundai modellként, amely ezt az ikonikus formatervezési elemet viseli magán.

A Kona sportos karakterét az integrált első és hátsó lámpákkal megformált masszív kerékjárati burkolatok, a dinamikus ékalakú oldalelemek és az övvonaltól a légterelőig húzódó jellegzetes krómlécek testesítik meg. Speciálisan tervezett 19 colos kerékkialakítása az elsőként kerül fel a Kona felszerelései közé.

A benzines és a hibrid változatok az elektromos autók formatervezési jellemzői közül számos jellegzetes elemet kapnak meg. Az első lökhárítót a hűtőmaszk helyett háromdimenziós díszítés és lökhárítóbetét jellemzi. A benzines és a hibrid változatok kontrasztos fekete kerékív-burkolatai szintén nagy hangsúlyt kaptak. A hibrid Kona változat felső és alsó aktív légterelővel (AAF), a benzines változat pedig felső aktív légterelővel rendelkezik a légellenállási együttható javítása érdekében. Az aktív légterelő villanyautós megjelenést kölcsönöz a benzines és hibrid verzióknak is, miközben ez a megjelenés javítja mindkét változat aerodinamikai teljesítményét.

A teljesítményre hangolt N Line változat agresszívebb első és hátsó dizájnnal egészíti ki a szárny alakú lökhárítót, a kettős hátsó kipufogódobot és az ezüstszínű oldalszoknyát, amivel kiemeli a modell sportos arculatát. A további opciók közé tartozik a fekete tetőborítás és a 19 colos N Line exkluzív könnyűfém keréktárcsák. Belül az N Line változat egyedi fém pedálokkal és N-logós sebességváltó karral van felszerelve.

A vadonatúj Kona elődjénél tágasabb, sokoldalúbb belső teret kínál a nagyobb kényelem és a könnyű csomagtárolás érdekében. Az új Kona az előző generációhoz képest 60 mm-rel hosszabb (2 660 mm) tengelytávval, 77 mm-rel hosszabb lábtérrel és 11 mm-rel nagyobb fejtérrel rendelkezik a második sor üléseinél, amivel az autó a kategória legjobb belső terét biztosítja. A második sor válltere 1 402 mm-es, egyben a legnagyobb a kategóriájában és a legjobb életteret biztosítja az utasok számára. A Kona karcsú és merev, mindössze 85 mm vastagságú ülései a második sor utasainak is több teret biztosítanak.

A beépített 12,3 colos kétképernyős kijelző az ergonómiailag kényelmes használatot támogatja, míg az első sor relaxációs komfortülése a „súlytalan” testeloszlásra van optimalizálva azért, hogy segítsen enyhíteni a hosszú távú vezetés utáni fáradtságot. Ezenkívül a kormányoszlopra helyezett, elektromos kapcsolású sebességváltó több helyet biztosít a nyitott, tiszta konzolszerkezetnek, amely pohártartó vagy nagyméretű táskák tárolására is alkalmas. A teljesen lehajtható második üléssor mögött a csomagtér akár 723 literes (SAE szabvány) rakteret biztosít azért, hogy megfeleljen a legmagasabb vásárlói igényeknek.

Az OTA (Over-the-Air) szoftverfrissítések révén az újgenerációs Kona karbantartása és rendszerfrissítése egyszerűbb, mint valaha. Ez lehetővé teszi az autótulajdonosok számára, hogy költséget takarítsanak meg és a legújabb szoftverrel szereljék fel autóikat, ami az állandó naprakészség élményét nyújtja. A személyre szabható intelligens, elektromos csomagtérajtó nyitás további kényelmet jelent az ügyfelek számára. A járművezetők az infotainment rendszer képernyőjén megválaszthatják a csomagtérajtó nyitási magasságát és sebességét.

Emellett a Kona integrált üléspozíció memóriarendszere és a több töltőport, köztük a vezeték nélküli töltőrendszer is kényelmesebbé teszi az utazás élményét. Az elektronikus vezérlési technológia részeként a vadonatúj Kona a kis hatótávolságú kommunikációs technológia (NFC) révén működő második generációs digitális kulcs segítségével okostelefonok vagy okosórák használatával zárható, nyitható és elindítható.

A vadonatúj Kona tele van különféle fejlett vezetőtámogató rendszerekkel (ADAS), mint például ütközéselkerülő rendszer (FCA), sávtartó rendszer (LKA), holttér-ütközést elkerülő rendszer (BCA), a biztonságos kiszállásra figyelmeztető rendszer (SEW), intelligens sebességkorlátozás-figyelő (ISLA), fáradtságfigyelő (DAW), holttér-figyelő monitor (BVM) és távfény-asszisztens (HBA). Az új modell olyan különféle kényelmi funkciókkal is el van látva, mint például az intelligens sebességtartó automatika (SCC), a navigációalapú intelligens sebességtartó automatika (NSCC), a sávkövető rendszer (LFA) és az autópályás vezetéstámogató rendszer (HDA).

A koreai ügyfelek a benzines modell 1.6 T-GDi vagy 2,0 literes Atkinson motorral szerelt változatai közül választhatnak. Az 1.6 T-GDi motor az előzetes adatok szerint 198 lóerőt és akár 265 Nm forgatónyomatékot ad lel, míg a 2,0 literes motor az adatok alapján 149 lóerőt és akár 179,5 Nm nyomatékot termel és a maximális hatékonyság érdekében hozzá egy intelligens fokozatmentes sebességváltót (IVT) párosítottak. A Koreában kapható hibridváltozatot egy speciálisan kalibrált 1,6 literes GDi közvetlen befecskendezéses motor hajtja egy villanymotorral kiegészülve, amely lenyűgöző gyorsulást és nagy hatékonyságot biztosít 141 lóerős összteljesítmény és akár 265 Nm nyomaték mellett.

„A Kona a Hyundai Motor legikonikusabb SUV modellje. A meglévő modell kreatív áttervezését választottuk és új módszert alkalmaztunk az elektromos modell tervezéséhez, majd később ezt a belsőégésű motoros modellre helyeztük át azért, hogy még futurisztikusabb dizájnt hozzunk létre” – mondta Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. a médiabemutató eseményen. „A vadonatúj Kona a legjobb vezetési élményt nyújtja (a többi szubkompakt SUV között), mivel kategóriája legjobb biztonsági és kényelmi technológiájával van felszerelve. Ez lesz a legjobb választás azoknak az ügyfeleknek, akik élvezik a különböző kihívásokat és életmódot.”

A Hyundai Motor által megrendezett sajtóbemutatón kiemelte a hibrid modell jelentőségét, amely számításaik szerint a Kona második generációjának egyik zászlóshajó modellváltozata lehet. „Arra számítunk, hogy a hibridek a Kona teljes értékesítési mennyiségének közel 40 százalékát fogják kitenni" – áll a közleményben, amely így folytatódik: „Megerősítjük a kommunikációt a kapcsolódó részlegekkel annak érdekében, hogy megkönnyítsük a főbb alkatrészek, például a félvezetők szállítását."

A Kona 1.6 T-GDI benzines változatának alapára Dél-Koreában 25,37 és 30.97 millió von (kb. 7,5 és 9,1 mFt) között van, míg a nagyobb 2.0 literes motorért 24,68 és 30.29 millió vont (kb. 7,3 és 8,9 mFt) kérnek a kereskedők, a hibrid árai pedig 31,19 és 36.11 millió von (kb. 9,2 és 10,7 mFt) között mozognak. A belsőégésű motoros modellek kiszállítása a holdújévi ünnep, azaz 2023. január 22. után kezdődik. Az autóból Dél-Koreában idén 37 ezer példány eladását tervezik.

A globális piacokra szánt vadonatúj Kona modellről, beleértve az elektromos változatot is, további részleteket márciusban hoznak nyilvánosságra, várhatóan a Szöul Mobility Show megnyitásához kapcsolódóan. Az új Kona EV ezt követően várhatóan a második negyedévtől lesz kapható Dél-Koreában, ahol még 2020-ban állították le a modellváltozat forgalmazását. 

Forrás: hyundai.com, motorgraph.com,koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését