A Hyundai Motorsport dobogóval indította a raliszezont

A Hyundai Motorsport dobogós helyezéssel és mindhárom autó célba juttatásával nyitotta meg a FIA Rali-világbajnokság 2023-as szezonját a Monte-Carlo Rali kihívásokkal teli első fordulójában.

Thierry Neuville Martijn Wydaeghe navigátorával megerősítette a péntek óta megszerzett legjobb hármas pozíciót, biztató tempót és megbízhatóságot mutatva a hétvégén. A páros szombaton megkeverte a kialakult képet, két szakaszgyőzelmet szerezve ezzel a dobogós helyezés mellé. A belga kettős harmadik helyével stabilan indul a Hyundai Motorsport tizedik WRC-szezonja egy olyan versenyen, ahol tizenkét hónappal ezelőtt a csapat nagyon sokat küzdött.


A vasárnapi atipikusan száraz aszfaltozott utakat sóval szórták be, ami helyenként csúszós felületet teremtett, így korántsem volt egyszerű az utolsó nap. Mindhárom Hyundai-legénység a tiszta helyezést tűzte ki célul, éles ellentétben az előző szezon Monte-jával, bár a vasárnapi szakaszok sem teltek el ideges pillanatok nélkül.


Dani Sordo és Esapekka Lappi az utolsó négy szakaszon is a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid autóinak kedvezőbb formáját kereste. Sordo egy lépésnyi változást tapasztalt a teljesítményben a segédpilóta, Cándido Carrera mellett, amikor az első öt gyorsasági szakaszra váltott, annak ellenére, hogy egy folyamatos hibridproblémával küzdöttek, amely korlátozta a Col de Turini teljesítményét. A spanyolok végül a hetedik helyen végeztek, egy hellyel megelőzve csapattársukat, Lappit és Janne Fermet. A finnek a csapattal első WRC-versenyükön értékes eredményeket értek el a hétvégén, miközben hozzászoktak új autójukhoz.


 Annak ellenére, hogy az idei Monte-Carlo Ralin nem voltak télies körülmények, az esemény összetett és stratégiai versenynek bizonyult, amelyben kulcsszerepet kapott a gumiválasztás és -kezelés. A csapat gyorsan alkalmazkodott a váratlanul száraz aszfaltviszonyokhoz és 18 szakaszon át változtatta a beállításokat, hogy a pilóták a legjobb teljesítményt nyújthassák. Bár kétségtelenül van még tennivaló a jövőbeli rangadókon, rengeteg pozitívumot lehet átvinni az első fordulóból.

„Mindent beleadtam, amit tudtam ezen a hétvégén, és bár jobban szerettünk volna harcolni a győzelemért, ez még mindig jó kezdet egy új szezonban, különösen a tavalyihoz képest” – mondta Thierry Neuville. „A sebesség nem volt olyan nagy, de nem is volt túl rossz, szóval nem kell nagyon megijednünk. Nálunk jobban kopott az abroncs, mint a többieknél és még kockáztatva sem voltunk abban a helyzetben, hogy vezető időkkel küzdhessünk meg. Ügyesnek kellett lennünk, amit meg is tettünk és sikerült az autót az úton tartani. Végeredményben nagyszerű, hogy újra a dobogóra állhatok Monte-Carloban. Svédország egy teljesen más típusú esemény lesz és nekünk a játékban kell maradnunk."

„Őszintén szólva ez a hétvége nem felelt meg elvárásainknak vagy követelményeinknek” – mondta Dani Sordo. „Sok problémánk volt a hibridrendszerrel szombaton és vasárnap az utolsó szakaszokon is. Tudom, hogy a csapat minden tőle telhetőt megtett azért, hogy olyan autót adjon nekem, amivel jobban teljesíthetek. Kiábrándító, hogy vannak problémák, de csapatként jól megoldottuk a dolgokat, és biztatással tekinthetünk előre. Ma egy kicsit jobban élveztem és az idők is jobbak voltak a problémák ellenére – ez legalább pozitív.”




„Fontos futásteljesítményt gyűjtöttünk össze ezen a hétvégén és tettünk néhány lépést előre” – mondta Esapekka Lappi. „Aszfalton okosnak kell lenni, ha gyorsítani szeretnénk az időeredményeinken. Meg kell kapnunk az autótól a visszajelzést, hogy gyorsabban menetünk. Azt hiszem, ez a hétvége erről szólt. Láttuk, hogy nem volt meg a tempónk, így lassan fejlődtünk és haladtunk. Most sokkal jobban felkészültünk Horvátországra, a következő aszfaltversenyre. Csak apró részleteken kell dolgoznunk, hogy sikerüljön olyan gyorsak lennünk, amilyenek szeretnénk. Ez a legtrükkösebb dolog, mert olyan magas a szint, hogy tökéletességre van szükség ahhoz, hogy hozni tudjuk a legjobb időket."

„A harmadik hely nem olyan rossz kezdés, de nem szabad szem elől tévesztenünk azt a tényt, hogy van egy nagyobb víziónk, a győzelmekért és a bajnoki címekért harcolunk, így nem szabad megelégednünk” – mondta Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport új csapatfőnöke. „Sok mindent meg kellett emészteni nekem és a csapatnak. Erős pilótáink, biztató pillanataink, hosszú napjaink és rengeteg munkánk volt. Szép ez a dobogó, de még mindig 45 másodpercre vagyunk a győzelemtől. Ogier volt az etalon egész hétvégén, és ez inspirációként szolgálhat mindannyiunk számára. Értenünk kell, mit hiányolunk, és választ kell adnunk rá. Végső soron nagyobb tempóra van szükségünk. Megpróbáltunk agresszívebbek lenni az autó beállításával és utólag visszagondolva ezt már korábban meg kellett volna tennünk a hétvégén, ami jobb dinamikát és magabiztosságot adhatott volna a csapatoknak. Thierry erős hétvégét zárt, határozott és okos volt a csapattal, a beállításával és a gumikkal. Dani és Esapekka számára ez értékes tanuló hétvége volt trükkös körülmények között. Örülök, hogy minden nap előrelépést tapasztalok. Sajnos megismétlődött a hibrid probléma Dani autóján, ezért a csapat szemszögéből meg kell értenünk, mi történt és elkerüljük, hogy ez megismétlődjön."

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését