A Hyundai robotjai végeznek házhozszállítást Szöulban

A Hyundai Motor Group két kísérleti házhozszállítási programot indított el a Plug & Drive (PnD) moduláris platformon alapuló autonóm robotjaival Szöul külvárosának egyik szállodájában és egy lakó-kereskedelmi komplexumában.

Először a CES 2022 kiállításon mutatták be a csoport PnD moduláris platformját, amely egy minden-az-egyben egykerekes egység, amely egyesíti az intelligens kormányzást, fékezést, a kerékbe épített elektromos meghajtást és a felfüggesztést, beleértve a 360 fokos forgatáshoz szükséges kormányműködtetőt. Az egység a LiDAR és a kameraérzékelők segítségével önállóan képes mozogni. Az integrált tárolóegység lehetővé teszi a robot számára, hogy termékeket szállítson az ügyfelekhez.

A kézbesítő robot egy tárolóegységből áll, amely egy PnD guruló egység tetejére van integrálva. Az áruk kézbesítésére használt betöltődoboz mellett egy csatlakoztatott képernyő információkat jelenít meg az ügyfelek számára. Az autonóm vezetési képesség hozzáadásával a PnD-alapú robot megtalálja az optimális útvonalat a területen belül a csomagok címzettekhez való eljuttatásához. Képes felismerni és elkerülni a rögzített és mozgó tárgyakat és zökkenőmentesen közlekedni, gyors szállítási időt biztosítva.

„A PnD-alapú kézbesítőrobotok az autonóm vezetési technológia használatával gyorsabb szállítási időt és nagyobb biztonságot tesznek lehetővé, beleértve a gyors akadályelkerülési képességeket is” – mondta Dong Jin Hyun, a Hyundai Motor Group Robotics LAB vezetője. „Azt tervezzük, hogy kísérleti programjaink révén folyamatosan fejlesztjük a mobilitási szolgáltatásokat, a kényelmet, a biztonságot és a megfizethetőséget az ügyfelek számára.” 

A Rolling Hills Hotel, a csoport kísérleti programjaiban részt vevő vállalatok egyike, este 8 és 10 óra között kényelmi szolgáltatások, így különösen ételek és italok szállításával szobaszervizre használja a robotot. A szálloda vendégei a Kakao Talk, egy népszerű koreai üzenetküldő alkalmazás segítségével anélkül adhatják le szobaszerviz-rendeléseiket, hogy további alkalmazásokat kellene telepíteniük és valós idejű nyomon követéssel figyelhetik a kézbesítés folyamatát.

A szállodában működő robot egy mély tanuláson alapuló algoritmust használ az eszközt körülvevő környezet és az emberek felismerésére. Amikor a robot megérkezik a helyiségbe, felismeri az ajtónyitást és amint észleli a címzettet, automatikusan kinyitja számára a tárolórekeszt. A robot megfelelő képernyőüzeneteket tud közölni, a címzetthez illő hangnemben. Ezen túlmenően, amikor az emeletek között mozog, az egység meg tudja határozni a liftbe szállók számát és megvárja a következő liftet, ha az első túlságosan zsúfolt lenne. A robot emellett ügyesen elkerüli az akadályokat és az ütközéseket, még a szűk szállodai folyosókon is és a liftekkel való elektronikus kapcsolatnak köszönhetően emberi segítség nélkül is képes az emeletek között mozogni, így optimális útvonalon szállíthatja ki az árut.

A Hyundai csoport 2021 márciusa óta partneri viszonyban áll a Baemin ételkiszállító alkalmazást üzemeltető Woowa Brothers koreai szállító céggel, amellyel közösen fejleszti tovább az utolsó mérföldes kültéri kézbesítő robotok technológiáját és szolgáltatási képességeit. A Woowa Brothers vállalattal közösen lebonyolított új program részeként a csoport kézbesítő robotját háztól-házig (D2D) működő élelmiszer-szállításra használják Szöul külvárosában egy lakó/kereskedelmi komplexumban. Miután az ügyfél a Baemin alkalmazáson keresztül online leadja megrendelését, a robot egy lakó-kereskedelmi komplexumhoz kapcsolódó bevásárlóközpontban megtalálja a pontos árut és eljuttatja azt az ügyfél bejárati ajtajához.

A szolgáltatás lehetővé tétele érdekében a csoport vezeték nélküli kommunikációt használ a kommunális bejárati ajtók és liftek eléréséhez, amely probléma korábban akadályozta a robotszállítási szolgáltatás kereskedelmi forgalomba hozatalát. A kiszolgáló robot be tud lépni a lakóparkba, a liftvezérlő rendszeren keresztül feljuthat a felső emeletekre és ételt szállíthat az ügyfél otthonához.

A technológia, amely lehetővé teszi a kiszolgáló robotok számára, hogy autonóm módon mozogjanak bel- és kültéren és emberi segítség nélkül szállítsák ki az élelmiszereket, egy olyan utolsó mérföldes szállítási innovációt hozott létre, amely a logisztikai és a kiskereskedelmi iparágak figyelmét felkelti. A Hyundai csoport arra számít, hogy az utolsó mérföldes kézbesítő robotok nagymértékben növelik a teljes szállítási folyamat hatékonyságát.

A kísérleti programok eredményei alapján a Hyundai PnD-alapú kézbesítőrobot szolgáltatásainak fejlesztését, valamint a robotok számának és üzemidejének fokozatos bővítését tervezi. Azt is tervezik, hogy üzleti tevékenységüket olyan kereskedelmi területekre is kiterjesztik, amelyek az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz szállítási szolgáltatást igényelnek.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését