A Hyundai megkezdte az Xcient Fuel Cell koreai forgalmazását
A Hyundai Motor bejelentette, hogy saját hazai, koreai piacán is megkezdi Xcient Fuel Cell, azaz a világ első kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyagcellás teherautójának forgalmazását.
A Hyundai Motor immár több mint két éve, 2020 nyarán kezdte meg az Xcient teherautó vadonatúj, hidrogénüzemű teherautójának gyártását Dél-Koreában, azonban a vállalat szokásos piacra vezetési eljárásrendjétől eltérően nem a hazai piacon, hanem elsőként Európában, Svájcban dobták piacra.
A Svájcban 2020 októberében bevezetett Xcient üzemanyagcellás teherautó teljesítményét két év alatt 5 millió km összesített futásteljesítmény igazolja. Az Xcient Fuel Cell teherautókat a különböző kulcsfontosságú piacokon változatos területeken üzemeltetik, beleértve a logisztikát, a gyártást és a kiskereskedelmi értékesítést, bizonyítva a Hyundai Motor üzemanyagcellás technológia terén betöltött vezető szerepét. 2022 augusztusában a Hyundai Motor hét helyi vállalattal bejelentette sikeres németországi terjeszkedését, akik Xcient üzemanyagcellás teherautókat terveznek flottaüzembe állítani, a német kormány környezetbarát haszonjármű-beszerzési kezdeményezésének finanszírozásával.
Koreában a Hyundai Motor még 2020 májusában kötött egy szándéknyilatkozatot a Földügyi-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztériummal, tavaly december óta pedig kísérleti operatív programokat hajtottak végre Szöul nagyobb területén és a délkeleti Yeongnam régióban. Miután az autógyártó tájékoztatása szerint a CJ Logistics, a Hyundai Glovis és a Coupang a kísérleti programok alkalmával ellenőrizte a modell helyi utakra való alkalmasságát, a Hyundai úgy döntött, a tervezettnél korábban indítja el a belföldi értékesítést és már decembertől megkezdi az ügyfelek számára a típus leszállítását.
„Miután egy kísérleti projekt keretében elvégeztük a hazai utakon az alkalmasság igazolását, előrehozzuk az eredetileg 2023-ra tervezett belföldi értékesítési ütemtervet és ettől a hónaptól kezdve szállítjuk az ügyfeleknek" - mondta a Hyundai Motor egyik képviselője, majd hozzátette: „Arra számítunk, hogy a Hyundai Motor technológiai képességei a jövőben vezető szerepet töltenek be a környezetbarát teherautó-piacon."
A hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók nagyobb hatótávot tesznek lehetővé, mivel üzemanyagcellás rendszerük súlya kisebb, mint a hagyományos elektromos teherautóké. A hidrogénüzemű teherautók az elektromos akkumulátorokhoz képest viszonylag rövid idő alatt teljesen feltölthetőek, így ez a rendszer alkalmasabbak a nagyméretű haszongépjárművekhez, amelyek nagyobb távolságokat tesznek meg.
A 28 tonnás Xcient Fuel Cell teherautó nagy hatásfokú, 350 kW (körülbelül 476 lóerős) maximális teljesítményű villanymotorral, két 90 kW-os üzemanyagcellás köteggel és egy 72 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorral van felszerelve. Hidrogénnel feltöltve a maximális hatótávolság eléri az 570 km-t.
Dél-Koreában az üzemanyagcellás Xcient 4x2/6x4 alvázas és 6x4-es karosszériaváltozatban kerül értékesítésre. Az eladási ár 610 millió és 666 millió von (kb. 186 és 203 mFt) között mozog. Amennyiben a vásárló jogosult a 250 millió vonos állami és a 200 millió von önkormányzati támogatásra, ez az ár 160-216 millió von (48 és 66 mFt) közé mérséklődik. A járművet kísérleti jelleggel a Szöul, Changwon és Chungju városi kormányzatok takarító járműveként is hasznosítani fogják.
Forrás: koreabizwire.com, motorgraph.com, english.chosun.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!