A Hyundai tavaly rekord piaci részesedést ért el Európában
Egy bizonytalanságokkal teli év során a Hyundai Motornak sikerült tovább javítania pozícióját Európában és a vállalat erős értékesítési eredményekkel tudta leküzdeni az iparág akadályait.
A Hyundai lenyűgöző számokkal zárta 2022-es európai eladásait: 518 566 darab járművet értékesített, ami 0,5 százalékos növekedés 2021-hez képest. A tavalyi év során a vállalat 4,6 százalékos piaci részesedést tudott elérni Európában.
Összehasonlításképpen a Hyundai 2022-es globális eladásai összesen 3,94 millió darabot tettek ki, ami 1,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az elektromos járművek iránti kereslet egyre inkább vezérelte a vállalatot, így a zéró károsanyag-kibocsátású járművek értékesítése 19 százalékkal emelkedett. Emellett az egyes helyi piacok részesedései tovább nőttek, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban rekorderedményekkel.
„2022 a kihívás éve volt, de sok sikert is hozott” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Bízom benne, hogy a 2022-ben elért lendület, különösen a villamosítás és a zéró emissziós technológia terén, tovább visz minket 2023-ban is. A Hyundai célja, hogy 4,32 millió autót adjon el a globális piacokon. Ügyfélközpontú fókuszunknak köszönhetően, beleértve termékkínálatunkat, értékesítésünket és szolgáltatásunkat, biztos vagyok benne, hogy az európai értékesítések jelentős mértékben hozzájárulnak ehhez."
Az európai piaci részesedés rekordnövekedését a Hyundai valamennyi „G5” piacán – Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban – elért javuló helyezés támogatta. Az eladások 2022-ben meghaladták az előző évit, 4,6 százalékos rekord piaci részesedéssel az EU, az EFTA és az Egyesült Királyság területén.
A Hyundai modellek a Németországban eladott összes autó 4 százalékát tették ki. Ez a szám 105 074 új gépjármű regisztrációját jelenti az országban. Az elektromos járművek értékesítését tekintve a Hyundai a harmadik helyen végzett a piacon. Időközben a Hyundai 7,3 százalékos rekord piaci részesedést ért el Spanyolországban. Ez a szám 59 503 újonnan forgalomba helyezett járművet jelent. Olaszországban a Hyundai piaci részesedése elérte a 3,1 százalékot 2022-ben, miután 41 017 új Hyundai járművet adtak el az országban.
Eközben Franciaországban a Hyundai 3,1 százalékos piaci részesedést ért el. Az eladások szintén 4,1 százalékkal nőttek az előző évhez képest, összesen 44 106 új Hyundai járművet regisztráltak az országban. A brit piac is jelentős sikereket hozott a Hyundai számára. A vállalat 80 419 darab autót adott el, ami 5 százalékos piaci részesedést jelent – ez az eddigi legmagasabb eredményaz Egyesült Királyságban, éves szinten 15 százalékkal nőtt az eladások száma.
A Hyundai a zéróemissziós mobilitás útján haladt tovább a „Fejlődés az Emberiségért” elképzelése alapján. 2022-ben az elektromos járművek és a villamosított modellek minden korábbinál nagyobb arányt képviseltek az eladásokban. Az eladott darabszámok több mint 16 százaléka zéró kibocsátású hajtáslánccal került forgalomba. A környezetbarát autók eladási aránya, beleértve a plug-in hibrid és hibrid modelleket is, elérte a 39,8 százalékot.
A tavalyi év volt egyben a Hyundai debütáló IONIQ almárkája, így az IONIQ 5 első teljes értékesítési éve. A stílusos crossoveréből nemcsak 38 970 darab kelt el a kontinensen, de a világ minden tájáról számtalan díjat is bezsebelt. Számos elismerése között szerepelt a „Világ Év Autója”, a „Világ Év Elektromos Járműve”, „Az Év Legjobb Autóterve a világon”, valamint számos más „Év autója” díj is.
A 2022-es év egyben mérföldkövet is jelentett az IONIQ, a Hyundai elektromos márkája folytatásában is. A világ megismerhette a Hyundai vadonatúj IONIQ 6 villamosított Streamliner modelljét is. A tavaly év végén Európa számára is megkezdett gyártást követően a funkcionálisan esztétikus tisztán elektromos modell 2023 első negyedévétől kerül az európai kereskedőkhöz. Az IONIQ 5 és IONIQ 6 modellekből együttesen 2022 során több mint 100 ezer darabot értékesítettek világszerte.
A Hyundai 2022-ben megmutatta a nagyteljesítményű járművek jövőjére vonatkozó elképzelését is. Az RN22e és az N Vision 74 modellekkel a vállalat bemutatta a Hyundai N szériás járművek jövőképét. A júliusban bemutatott, villamosított „guruló laboratóriumok” tesztelik és ellenőrzik a Hyundai a jövőben sorozatgyártásra kerülő modelljeinek fejlett technológiáit.
Az RN22e a vállalat E-GMP platformján maximalizálja a teljesítményt, miközben az IONIQ 6 áramvonalas karosszéria-kialakításával rendelkezik. Az N Vision 74 nagyteljesítményű hibrid üzemanyagcellás technológiát tartalmaz, amelyet a 2015-ös Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo és az 1974-es Hyundai Pony Coupe tanulmány együttesen ihlettek. Mindkét modell bepillantást enged a Hyundai N nagyteljesítményű márkájának villamosítási törekvéseibe és bemutatja a vállalat azon vízióját, amely során vezető szerepet tölthet be a zéró kibocsátású jövőben.
A Hyundai európai stratégiája az ügyfélközpontú fejlesztést és gyártást helyezi előtérbe. Az európai ügyfelek kiszolgálása érdekében a vállalat Európában gyárt autókat Európának. Az európai piacra gyártott járművek több mint 70 százalékát a Hyundai csehországi HMMC és törökországi HAOS gyáraiban készítik. A „Fejlődés az Emberiségért” és a széndioxid-semlegesség iránti elkötelezettségének megfelelően 2022-ben a HMMC lett a Hyundai első olyan gyára, amely megújuló energia tanúsítványok révén 100 százalékban megújuló energiát használ fel. A fenntartható működésű létesítményben évente több mint 350 ezer jármű készül mindenféle hajtáslánccal.
A tavalyi nagy horderejű termékbemutatókat követően 2023-ban még több új Hyundai modell kerül piacra. Az egyik ilyen bevezetés az újonnan bemutatott második generációs Kona modellcsalád lesz, amelyet a vadonatúj Kona Electric vezet. A merész és dinamikus városközpontú crossover technológia által vezérelt dizájnt visz a teljes Kona modellpalettába. A Kona négy változatának egyedi stílusa és élvezetes vezetési élménye lesz, de ugyanazt az univerzális architektúrát hasznosítja. Az elektromos, belsőégésű, hibrid és N Line változattal a vadonatúj Kona lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy úgy éljék meg Kona modelljüket, ahogy azt szeretnék.
A vadonatúj Kona mellett egy nagyteljesítményű jármű is csatlakozik a Hyundai kínálatához. Az IONIQ 5 N megjelenése 2023-ban várható és az első elektromos modelljével kiteljesíti a Hyundai N sportmárka kínálatát. Az IONIQ 5 N bevezetésével a Hyundai konkrét lépéseket tesz a nagyteljesítményű modellek villamosítása felé vezető úton.
Forrás: hyundai.news