A Hyundai villamosított modellekkel növelte tavaly európai termelését

A csehországi Hyundai autógyár, amely a vállalat egyetlen termelő üzeme az Európai Unió területén. 2022-ben az ellátási lánc problémái és egyéb akadályok ellenére a villamosított modelleknek köszönhetően növelni tudta kibocsátását. 

A Hyundai tavaly 322 500 darab autót gyártott a Morva-Szilézia régióban található nošovicei gyárában. Ez 47 500 autóval több, mint 2021-ben, ami mintegy 17,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva. Petr Michník, a HMMC gyártási részlegének vezetője szerint az idei termelési cél 328 500 autó. A cseh üzem ezzel a Hyundai globális termelésének mintegy 6 százalékát adja.

A tavaly Nošovicében gyártott autók száma 2018 óta tavaly volt a legmagasabb volt. „Az ellátási láncok folyamatos nehézségei és más negatív külső hatások ellenére az autógyártó ezer autóval túllépte az eredetileg 2022-re kitűzött termelési tervet” – mondta Michník. A vállalat eddigi legnagyobb éves termelési teljesítménye 2016-ban volt, amikor összesen 358 400 autó készült el a cseh üzemben.

A 2008. novemberében megnyitott Hyundai gyár 2022. november 14-én készítette el 4 milliomodik autóját, egy Tuscon N modellt. 2022-ben a Tucson kompakt crossover adta a Nošovicében működő Hyundai gyár teljes gyártásának mintegy 72 százalékát, amelynek kétötöde hibrid vagy plug-in hibrid verzió volt. Az i30 modellcsalád a tavalyi termelés 17 százalékát adta tavaly, míg a sportos Hyundai i30 N további 2 százalékot, a Kona Electric pedig a termelés több mint 9 százalékát tette ki.

Összességében a tavaly elkészült autók közel 40 százaléka elektromos autó, hibrid vagy konnektorról tölthető hibrid volt. Ezzel szemben a dízelmotoros autók ma már csak a termelés 9 százalékát adják. A gyár a Kona Electric modellel 2020-ban kezdett elektromos autók gyártásába, hiszen korábban csak benzines vagy dízelmotoros autók készültek itt.

A 2022-ben Nošovicében gyártott autók túlnyomó többsége exportra készült, kevesebb mint 5 százalékot szántak a helyi cseh piacra, a többi autót tavaly 66 országba szállították. Németország a legnagyobb egységes piac, a termelés mintegy 14 százalékát jelenti. Ezt követi Nagy-Britannia, Spanyolország és Franciaország. Michník szerint az egyéb piacok közé tartozott Hongkong, Új-Kaledónia, valamint Mauritius és Madagaszkár. A Tucson modell leginkább a Közel-Kelet országaiban népszerű.

Amíg Németország uralta a Hyundai legnagyobb vásárlóinak összesített rangsorát, az i30 eladásai kiegyensúlyozottabbak voltak. Gyakorlatilag ugyanannyi autóval Németország és Lengyelország osztozik az élen, míg Csehország az i30 a harmadik legnagyobb felvásárlópiaca, amelyet Szlovákia, Ausztria és Románia követ. A nošovicei Kona Electric a legkeresettebb autó Németországban, Franciaországban, Norvégiában és Olaszországban, míg Ausztrália Németország után a második legnagyobb piac a sportos i30 N számára.

Tavaly a gyár teljesítményét leginkább az alkatrészellátás bizonytalansága, valamint a magas energia- és anyagárak, illetvea megnövekedett logisztikai költségek is befolyásolták. A gyár a rendelkezésre álló alkatrészekhez tudta igazítani a termelését, így nem kellett leállítani a gyártást – tette hozzá Michník.

A vállalat új technológiák telepítését és az automatizálás növelését tervezi, aminek eredményeként a jelenlegi 65-ről 66 autóra kell növelnie termelését óránként. „2022 áprilisában óránként 57-ről 65 autóra növeltük a gyártósor futószalagjának sebességét, és ezt meg tudtuk tartani annak ellenére, hogy nehéz globális alkatrészellátási helyzettel kell megküzdenünk” – tette hozzá Michník sajtóközleményében.

Chang-ki Lee, aki 2023. január 1-jén vette át a HMMC elnöki tisztségét, elmondta, hogy elégedett a vásárlók erős érdeklődésével a gyártó elektromos modelljei iránt. „Az idei év folyamán elindítjuk a Kona Electric modell új generációjának gyártását is és ezzel a tisztán elektromos autók számának megduplázására számítunk” – mondta, hozzátéve, hogy az elektromos autók akkumulátorait november óta a Hyundai cégcsoporthoz tartozó Mobis Automotive Czech alvállalkozóként egy nošovicei szerelőcsarnokban szereli össze.

A foglalkoztatottak száma 2022-ben a termelés növekedésének köszönhetően nőtt az előző évhez képest. A HMMC jelenleg csaknem 3 300 embert foglalkoztat, akiknek 92 százaléka cseh állampolgár. Az átlagos Hyundai alkalmazott 38 év feletti életkorú és több mint nyolc éve dolgozik a HMMC-nél. További 8 700 alkalmazott dolgozik a HMMC alvállalkozóinál.

Forrás: expats.cz

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését