A Hyundai és a Szöuli Nemzeti Egyetem közös akkumulátor-kutatóközpontot nyitott

A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a Szöuli Nemzeti Egyetemmel (SNU) közösen olyan akkumulátorkutató központot avatott fel, amelynek célja az akkumulátortechnológiák fejlesztése, valamint az ipar és az akadémia közötti együttműködés elősegítése.

A közös akkumulátor-kutató központ terve 2021 novemberében kezdett formát ölteni, amikor a Hyundai-csoport és a Szöuli Nemzeti Egyetem egy közös szándéknyilatkozatot írt alá „közös akkumulátorkutató központ létrehozásáról és közép- és hosszútávú közös kutatásról”, amely a szénsemlegesség megvalósításáról és az akkumulátorkutatási ökoszisztéma létrehozásáról szóló konszenzus alapján született meg.

„A Közös Akkumulátorkutató Központ lesz a kiindulópontja a megnövelt teljesítményű és robusztus biztonságú akkumulátortechnológiának, összhangban a Hyundai Motor Group megelőző innovációjával a villamosítás terén” – mondta Hong Lim Ryu, a Szöuli Nemzeti Egyetem elnöke. „Arra számítunk, hogy a legjobb oktatók és végzős hallgatók szinergiát teremtenek a Hyundai Motor Group vállalattal, a hozzáértő kutatók, különféle innovációk alapjait lerakva, az akkumulátorok alapjaitól azok alkalmazásáig." 

„Azon küldetésünk, hogy fejlett akkumulátorokkal felszerelt mobilitási megoldások sokrétű skáláját fejlesszük ki, a jövő generációi számára fenntartható környezet iránti elkötelezettségünk vezérli” – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke. „Az úttörő közös kutatási és fejlesztési erőfeszítések révén reméljük, hogy minden kutatót képessé teszünk arra, hogy úttörő szerepet töltsön be a mobilitási ágazat villamosításra átállásában." 

A kutatók közötti szoros együttműködés elősegítése érdekében az új kutatólétesítmény a Szöuli Nemzeti Egyetem kibővített Kémiai Eljárások Intézetében, három emeleten (901 m2) külön helyet biztosít az akkumulátoros kutatás számára. Itt hét laboratórium és konferenciaterem áll majd rendelkezésre az akkumulátorok fejlesztéséhez, elemzéséhez, méréséhez és feldolgozásához. Ez az első alkalom, amikor a Szöuli Nemzeti Egyetemen belül elektromos járművek akkumulátoraira specializálódott kutatóintézet épül.

A Közös Akkumulátorkutató Központ megnyitásával a Hyundai csoport a koreai akkumulátor-szakértőkkel együttműködve megalapozza az akkumulátorokkal kapcsolatos technológiák kutatását és fejlesztését. A Központ célja, hogy olyan vezető új generációs akkumulátortechnológiák fejlett kutatására összpontosítson, amelyek drámai módon megnövelhetik az elektromos járművek hatótávolságát és lerövidíthetik a töltési időt, valamint az akkumulátor állapotfigyelő technológiájával és az innovatív folyamattechnológiával kapcsolatos kutatásokat.

A Központban konkrétan összesen 22 közös kutatási projektet hajtanak végre négy részlegben, beleértve a lítium-fém akkumulátorokat, a szilárdtest akkumulátorokat, az akkumulátorkezelő rendszereket (BMS) és az akkumulátor-feldolgozási technológiát. A kutatásban kiemelkedő koreai egyetemek összesen 21 professzora, valamint mester- és doktori szintű tehetsége vesz részt. A 22 kutatási projekt közül 14 lítium-fém- és szilárdtest-akkumulátorokhoz kapcsolódik és alapvető képességeiket a következő generációs akkumulátorok fejlesztésére összpontosítják.

A lítium-fém akkumulátorok területén a nagy élettartamú lítium-elektrolit anyagelem-technológiával és az elhasználódás minimalizálására irányuló alakelemzéssel, míg a szilárdtest akkumulátorok területén szulfidalapú anód anyagokkal, elektróda/elektrolit bevonási módszerekkel és ultra-nagy energiasűrűségű katód aktív anyagokkal foglalkoznak.

A Közös Akkumulátorkutató Központ kulcsfontosságú jellemzője, hogy nemcsak elméleti kutatásra összpontosít, hanem a tömegtermelést szem előtt tartó kutatásra és fejlesztésre is. Az általános ipari-akadémiai kutatások esetében elkerülhetetlen többletidő és költség, hogy az eredményeket tömegtermékekre is alkalmassá tegyék.

Ennek érdekében a Központ kutatási infrastruktúrája ugyanolyan szintű, mint a Hyundai Motor és a Kia kutatás-fejlesztési központjaiban alkalmazott legkorszerűbb berendezésekkel, például precíziós akkumulátorelemző berendezésekkel, nagy pontosságú reométerekkel, cellagyártó berendezésekkel, impedanciamérő eszközökkel azért, hogy az egyetem kutatási eredményei gyorsan alkalmazhatóak legyenek a sorozatgyártású termékekben.

A Hyundai csoport teljeskörű támogatási rendszerrel fogja segíteni a Közös Akkumulátorkutató Központ munkáját azért, hogy biztosítsa az iparágban vezető, következő generációs akkumulátorok kifejlesztéséhez szükséges képességeket. A Központ zökkenőmentes kutatási tevékenységének támogatása érdekében a Hyundai csoport több mint 30 milliárd vont (kb. 8,22 mrd Ft) fektet be 2030-ig. A beruházás magában foglalja a központ létrehozását és a kísérleti berendezések előkészítését.

Emellett a Hyundai Motor és a Kia kutatóit is a központba küldik, hogy a közös kutatócsoport tagjaiként vegyenek részt és a szoros kommunikáció és a szakértelem megosztása révén maximalizálják a kutatási szinergiát. Az akkumulátortechnológiával kapcsolatos konzultációkon és szemináriumokon keresztül megvitatják a nézőpontjaikat és a fejlesztési irányokat, valamint egy konzultatív testületet hoznak létre, amely rendszeresen ülésezik, hogy megosszák az információkat a globális akkumulátoripar trendjeiről és eredményeiről.

A Hyundai csoport mindenekelőtt arra számít, hogy Dél-Korea a világ egyik vezető akkumulátor-technológiai központjává válik azáltal, hogy kimagasló tehetségeket képez ki az akkumulátorszektorban. Mindeközben a vállalat aktívan népszerűsíti a tehetségek új generációit azáltal, hogy különböző ipari-akadémiai együttműködési programokat működtet a kiemelkedő koreai egyetemekkel együttműködésben.

A Hyundai Motor Group nemrégiben a Hyundai Motor vezérigazgatóján keresztül a Befektetői Nap rendezvényén bejelentette, hogy 2030-ig összesen évi 3,64 millió elektromos jármű gyártásával tervezi megszerezni a globális vezető pozíciót. Az elektromos járművek fejlesztése és tömeggyártása terén szerzett sokéves tapasztalatára alapozva a vállalatcsoport aktívan igyekszik merész befektetési és fejlesztési lehetőségeket biztosítani a kulcsfontosságú akkumulátorszektorban. A Hyundai csoport azt tervezi, hogy az akkumulátorok gyártásának minden területét felöleli az anyagellátás stabilizálása, az akkumulátor tervezési és kezelési képességeinek megerősítése, valamint a következő generációs akkumulátorok fejlesztése révén.

A 2018-as árakhoz viszonyítva az akkumulátorok ára 2026-ban 75 százalékkal, 2030-ban pedig 45 százalékkal csökken az elektromos járművek megfizethetőségének és praktikusságának javítása érdekében. 2025 körül az akkumulátorgyártó cégekkel közösen kifejlesztett lítium-ferrofoszfát (LFP) akkumulátorokat először fogják alkalmazni új elektromos járművekben.

A lítium-fém- és szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésének felgyorsítása és tömeggyártási képességeik igazolása érdekében a Hyundai Motor és a Kia Uiwang Kutatási és Fejlesztési Központja jövőre befejezi a következő generációs akkumulátorkutató központjának építését. Az új épületben kifejlesztett akkumulátorokat az elektromos járműveken túl különböző mobilitási megoldásokban fogják használni, például a robotika és a fejlett légi mobilitás (AAM) területén.

A csoport az elektromos járművek teljesítményét optimalizáló akkumulátorkezelési képességek biztosítására is összpontosít. A Hyundai az akkumulátor-felügyeleti rendszerek (BMS), valamint az akkumulátor-kondicionáló technológiák, például az akkumulátor előmelegítés és hűtés fejlesztésével a hosszabb hatótávolságú, hosszabb életciklusú és biztonságos elektromos járművek bevezetésére törekszik.

Közép- és hosszú távon a Hyundai csoport emellett létrehoz egy rendszert a hulladékakkuk újrahasznosítására és a nyersanyagok újrahasznosítására a környezet védelme és a fenntartható nyersanyagok biztosítása érdekében. A vállalat egy fenntartható „akkumulátor-életciklus” megvalósítását tervezi, amelyben az akkumulátorokat biztonságosan feldolgozzák, a nyersanyagokat pedig visszanyerik és az akkumulátorgyártáshoz újra felhasználják.

Az autógyártó folyamatosan bővíti a külső együttműködést az akkumulátor-képességek biztosítása érdekében azáltal, hogy vegyesvállalatokat hoz létre olyan jelentős akkumulátor-vállalatokkall, mint az SK On és az LG Energy Solution azért, hogy biztosítsa az akkumulátorok stabil kínálatát és keresletét. Az olyan vállalatokkal folytatott együttműködés, mint például a Solid Power az Egyesült Államokban a szilárdtest-akkumulátorelemek és folyamattechnológiák biztosítása érdekében; a Solid Energy System (SES) a lítium-fém akkumulátorok fejlesztése terén, a csoport továbbra is közös kutatásokat folytat startupokkal, valamint részesedést szerez a következő generációs akkumulátorok fejlesztésébe. A Közös Akkumulátorkutató Központ megnyitása a csoport azon folyamatos erőfeszítéseinek kiterjesztése, amelyek mindenki javát szolgálják a nyílt együttműködéssel.

Forrás: hhyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei