A Hyundai az USA második legnagyobb villanyautó-értékesítője

A legfrissebb értékesítési adatok alapján az idei év első két negyedévében a Hyundai Motor Group a második legnagyobb autómárkája lett az amerikai elektromos járművek piacán.

A CNBC által idézett Motor Intelligence autópiaci elemzőcég szerint a Tesla 336 892 darab járművét követően a Hyundai és kisebb leányvállalata, a Kia összesen 38 457 tisztán elektromos járművet tudott értékesíteni az Amerikai Egyesült Államok piacán az idei év első felében, ami 11 százalékkal több, mint 2022. azonos időszakában.

A Hyundai csoport így megelőzte a General Motors vállalatát, amely tavaly január-június között még a második volt az elektromos járművek eladási listáján. Tette ezt annak ellenére, hogy az amerikai autógyártó által értékesített elektromos személyautók és kisteherautók darabszáma idén a tavalyi több mint háromszorosára, 36 322 darabra nőtt. A Volkswagen 26 538 darabbal a negyedik, míg a Ford Motor 25 709 darabos eladásával az ötödik helyen végzett a listán.

Iparági szakértők szerint a Hyundai kihasználta az Egyesült Államok inflációcsökkentési törvényében rejlő kiskaput, amikor 7 500 dollárig terjedő adójóváíráshoz juthattak a lízingelt elektromos járművekre. A törvény célja, hogy adójóváírást biztosítson az Észak-Amerikában összeszerelt elektromos járművek vásárlása esetén, amelyek az Egyesült Államokból vagy az Egyesült Államokkal szabadkereskedelmi megállapodást kötött országból származó vagy feldolgozott kritikus anyagok felhasználásával készülnek, vagy Észak-Amerikában hasznosítják újra azokat. Számos autógyártó – köztük a Hyundai – kérése nyomán azonban az Egyesült Államok Pénzügyminisztériuma 2022 decemberében jóváhagyta a lízingelt autókra vonatkozó adójóváírást az IRA iránymutatásában.

Randy Parker, a Hyundai Motor America vezérigazgatója szerint a Hyundai az idei év eleji körülbelül 2 százalékról több mint 30 százalékra emelte a lízingelt elektromos járművek arányát. Az adatok persze azt is megmutatják, hogy az első számú elektromos járműgyártó, a Tesla és a Hyundai közötti eladási különbsége eléri a 298 435 darabot, amely különbség több mint kétszeresére nőtt a tavaly is első helyen álló Tesla és az akkori második GM között.


„A Hyundai villanyautógyára az Egyesült Államokban, Georgiában már a jövő évben megkezdi működését. Úgy gondoljuk, hogy ezzel még több Hyundai és Kia lesz jogosult az IRA-ösztönzőkre, ami csökkenteni fogja a Teslával szembeni értékesítési különbségeket” – mondta a Hyundai Motor Group egyik illetékese.

Az Egyesült Államokban az elektromos járművek gyártásának felgyorsítása érdekében az autógyártó két közös akkumulátorgyártó üzemet hoz létre az LG Energy Solution és az SK On vállalatokkal. Az összesített éves termelési kapacitást 65 gigawattóra szintjére tervezik, ami körülbelül évi 600 ezer darab elektromos autó ellátásához lesz elegendő.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését