Már készül a Hyundai Palisade új generációja
Kémfotók még nincsenek ugyan róla, de koreai lapértesülések szerint a Santa Fe mellett készül már a Hyundai Palisade nagyterepjáró új generációja is, amely már a csoport vadonatúj hibridrendszerét is megkaphatja.
A Hyundai még 2018 novemberében a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Santa Fe korábbi nyújtott tengelytávú, mifelénk Grand Santa Fe néven árusított nagyterepjáró utódját, a Palisade modellt, amelyet 2022 áprilisában szintén a New York-i Autószalonra időzítve frissített fel a vállalat. Dél-koreai lapértesülések szerint készül már az autó második generációs modellje, amelyet egyelőre „LX3" kódnév alatt fejlesztenek a koreai mérnökök. A sorozatgyártást várhatóan 2025 januárjában kezdik meg, ami az eredeti ütemezéshez képest állítólag két hónapos csúszást jelent, mivel a projektet újraértékelték.
A pletykák szerint a következő generációs Palisade egy másik platformra épül majd, amely hosszabb tengelytávot biztosít a jelenlegi modellhez képest, amely jelenleg 4 995 milliméter hosszú távolsággal rendelkezik a tengelyek között. Úgy tűnik, hogy nem kerülhető el a Hyundai Palisade villamosítása sem, így egy vadonatúj fejlesztésű 2,5 literes benzines hibrid hajtáslánc is várható a kínálatban. A szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások állítólag kikényszerítik a 2,2 literes dízelváltozat leállítását azokon a piacokon, ahol a nagy családi járművet CRDi motorral is kínálják.
A meg nem erősített hírek alapján az is elképzelhető, hogy a Hyundai a szívó 3,8 literes V6-ost egy kisebb, turbófeltöltős, 3,5 literes blokkra kívánja cserélni. Ez minden bizonnyal hatékonyabb motor lehet és valószínűleg többletteljesítményt is kínálni fog a GDI-motor által ma kínált 291 lóerőhöz és 355 Nm-hez képest. A következő Palisade terepjáró valószínűleg nem lesz kapható tisztán elektromos hajtáslánccal, mivel ezt a szerepet a jövőre érkező IONIQ 7 fogja betölteni, amelynek előzetesét a vállalat a Seven tanulmányautóval már bemutatta.
Természetesen a mechanikailag rokon Kia Telluride modellje is valószínűleg ugyanezen a változásokon megy majd keresztül. Hasonlóképpen valószínűleg nem ebből a modellből sem tisztán elektromos meghajtású verzió, mivel a zéróemissziós változat a már bemutatott EV9 belső konkurense lenne. A Hyundai Motor Group luxusdivíziója, a Genesis viszont az IONIQ 7 és EV9 prémiumváltozatán dolgozik, amely később minden bizonnyal GV90 néven fog bevezetésre kerülni.
Ugyanezen hírek szerint a Hyundai 3. szintű önvezető rendszert és széleskörű támogatást szeretne adni új Palisade modelljének az éteren keresztüli frissítésekhez, hogy ezzel is javítsa a nagy terepjáró rendszereit a vásárlást követően. A 2025 eleji koreai bevezetés után a három üléssoros családi jármű a pletykák szerint ugyanazon év júniusában érkezik az Egyesült Államokba, potenciálisan 2026-os modellévű járműként.
Forrás: motor1.com