Majdnem álca nélkül fotózták le a Hyundai IONIQ 5 N sportmodelljét
A Hyundai új IONIQ 5 N modelljét legutóbb egy hegyi tesztelés során sikerült lencsevégre kapni, ahol egy Audi A7 modellhez mérték a szinte csupasz karosszériával rendelkező elektromos sportmodell képességeit.
A dél-koreai márka már korábban nyilvánosságra hozta, hogy első tisztán elektromos crossovere az idei Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatkozik be a nagyvilágnak. Ez azt jelenti, hogy alig több mint egy hét van már csak hátra az új Hyundai IONIQ 5 N hivatalos bemutatásáig, ám előtte már ezeken az új kémfotókon is láthatjuk a legagresszívabb külső megjelenését, amely eddig soha nem látott részleteket árulnak el az autóról.
Az új Hyundai IONIQ 5 N mindenféle cenzúrázatlan sportosságot és fedélzetén olyan szenzációs funkciókat ígér, mint kategóriájában egyetlen elektromos modell sem. A koreai márka sportrészlege egyik végletből a másikba, a belsőégésűtől a legradikálisabb nulla károsanyag-kibocsátásig jutott el, bizonyítva, hogy nem riadnak vissza semmiféle kihívástól sem, illetve nem szalasztják el azt a lehetőséget sem, hogy helyt álljanak a legmagasabb prémiumszinten is.
Az IONIQ 5 slegportosabb változatát már többször lefotózták, de soha nem olyan fedetlenül, mint ezeken a kémfotókon. A vállalat teljes lendületével őrizte eddig az autó végleges formatervét, de ezek a képek már olyan részleteket mutatnak meg, amelyekre eddig nem volt példa. A fényszórók között továbbra is provizórikus műanyag panel található, de első lökhárítója a teljes felületét elfoglaló nagy légbeömlőkkel árulkodik a modell extra agresszivitásáról. És ha közelebbről is megnézzük, az első légterelő piros színű részleteit is megfigyelhetjük, amely színben az egyik végétől a másikig húzódva fogja át az aerodinamikai elemet.
A 15 mm-rel leültetett hasmagasság jellegzetes vonás, akárcsak a vörösre festett féknyergek. Hátul viszont a Hyundai eddig a kelleténél is jobban ügyelt arra, hogy a kiszélesített kerékjáratok mögött ne látszódjanak a nagy nyílások vagy a rendszámtábla két oldalán látható vörös pontok. Ez egy részletmegoldás, amelyről feltételezhetően néhány napon belül kiderül, féklámpakánt felgyullad-e, vagy sem.
A képek azt is lehetővé teszik, hogy a fejtámlákkal egybeépített sportüléseket és jobban körülölelő oldaltámaszokat is megfigyelhetjük, amelyek nagysebességű haladás során jobban megtartják a vezető és utasa testét. A belső tér egyik speciális eleme a nagyképernyős műszerfal, amely várhatóan nem fog jelentősen megváltozni a nagyteljesítményű változatban sem. Természetesen a rajtuk futó szoftver lehetővé teszi, hogy egy speciális grafikai megoldások és a Hyundai N márkára jellemző beállítási lehetőségek sora is megjelenjen a kijelzőkön, amelyek alatt más különlegességek, pl. a rozsdamentes acél pedálok és a gumi markolatpontok is megjelennek az utastérben.
A Hyundai elektromos crossovere az egyik legbrutálisabb lesz a szegmensében. A márka már felfedte a szörnyeteg néhány műszaki jellemzőjét, amely két villanymotorral 585 lóerős maximális teljesítményt kínál majd. A vállalat egy új fejlesztésű 84 kWh nettó kapacitású akkumulátort mutat be ebben az autóban, így a hatótávját 382 km-ben határozták meg. Az IONIQ 5 N nulláról százra 3,5 másodperc alatt fog felgyorsulni, különleges képességei között pedig egy „Auto-Drift” üzemmód, valamint virtuális váltó és hangrendszer is helyet kapott.
Forrás: motor.es
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!