A Hyundai felgyorsítja amerikai villanyautó-gyárának építését
A Hyundai csoport mindent megtesz annak érdekében, hogy már épülő vadonatúj amerikai gyártóüzemében minél előbb elindítsa elektromos járműveinek tömegtermelését, hogy ezzel termékei alkalmassá váljanak az amerikai villanyautó-kedvezményekre.
A Hyundai Motor Group első kifejezetten elektromos járművek gyártására szolgáló üzeme, a Metaplant America (HMGMA), amely az Egyesült Államokban, Georgia államban épül, várhatóan már jövő év áprilisában megkezdi a próbagyártást. Ez a gyors ütemű előrelépés az elektromos járművek gyártási ütemének gyorsítását jelzi, amelynek végén mindössze 18 hónappal a tavaly októberben megtartott alapkőletétel után megindulhat az autók termelése.
Iparági információk szerint a Hyundai Motor Group a közelmúltban tájékoztatta a helyi tisztviselőket, köztük Georgia állam kormányzatát a HMGMA építésének előrehaladásáról és terveiről. A tervek szerint a gyár 2025 januárjában kezdi meg az elektromos járművek tömeggyártását. A mintapéldányok gyártását azonban már jövő év áprilisára tervezik.
A Hyundai Motor Group jelenleg azon dolgozik, hogy 2025 első feléről 2024 második felére rövidítse a HMGMA befejezési idejét, azaz közel egy évvel korábbra, válaszul az amerikai kormányzat inflációcsökkentési törvényének (IRA) végrehajtására. Az a kötelezettségvállalás, amivel jövő év áprilisától már az első példányok elkészülnek, bizonyítja a Hyundai és a Kia azon eltökéltségét, hogy legalább néhány helyi gyártású elektromos járművet gyorsan az amerikai piacra tudjanak dobni.
A Hyundai Motor Group emellett 300-500 ezer darabos éves gyártási kapacitással tervez a HMGMA üzemében. Míg az alapkőletétel idején a kezdeti cél 300 ezer darab volt, mostanra ez a maximális mennyiség 500 ezer darabra nőtt. A Hyundai csoport 840 ezer darab eladását tervezi az Egyesült Államokban, ami a 2030-ra kitűzött elektromos járművekre vonatkozó globális értékesítési céljának 26 százalékát teszi ki. Az iparági bennfentesek azt jósolják, hogy ezt a célt a jövőben felfelé, több mint 1 millió darabra módosítják.
A Motor Intelligence piackutató intézet szerint tavaly a Hyundai Motor Group 7,1 százalékos részesedését tekintve a harmadik helyen állt az Egyesült Államok helyi villanyautó-piacán a 65 százalékkal vezető Tesla és a 7,6 százalékos részt elérő Ford mögött.
Iparági szakértők szerint félő, hogy „amennyiben olyan amerikai vállalatok, mint a Ford és a General Motors csatlakoznak a Tesla, az Egyesült Államok vezető elektromos járműgyártó vállalata által elindított villanyautó-árversenyhez, a Hyundai Motor Group piaci részesedése zuhanhat, mivel nem részesülhetnek majd a támogatásokból.”
Forrás: businesskorea.co.kr