Korea első integrált autógyára a Kia villanyautóbázisává alakul

Dél-Korea második legnagyobb autógyártója, a Hyundai csoporthoz tartozó Kia vállalat 2024 első félévének végére elektromos járművek gyártására szakosodott gyártósorokkal felszerelt üzemmé alakítja át az koreai Autoland Gwangmyeongban található 2-es gyárát.

A Kia vállalat legrégebbi integrált autógyártó üzeme, amely egyben Dél-Korea első ilyen jellegű létesítménye is, zsúfolásig megtelt vezető nélküli robotokkal, amelyek akkumulátorcsomagok felszerelésével voltak elfoglalva a várva várt, első három üléssoros elektromos szabadidő-járművei, az EV9 modellek első példányai május végén megjelentek a szerelősoron, ahová a gyár 1973-as megnyitása óta először léphetett be a koreai média.

A Kia Autoland Gwangmyeong első üzemegysége jelenleg 30 teljesen automatizált robottal és robotrendszerrel van felszerelve, amelyek képesek az autonóm autógyártási folyamatot végrehajtani, amelyek közül 10 robot az EV9-ben található nagyfeszültségű akkumulátorcsomag összeszerelését végzi. Az 1-es üzemben a Kia idén 50 ezer darab EV9 terepjárót kíván összeszerelni, miután május eleje óta több mint 10 ezer előrendelés érkezett a Hyundai Motor Group E-GMP platformra épülő második tisztán elektromos Kia modelljére.

A jövő évtől kezdődően a Kia más elektromos modelleket is készít majd az Autoland Gwangmyeong kettes gyártóüzemében, amelyet a jelenlegi belsőégésű motorral szerelt autók összeszerelő sorai helyett elektromos járművekre szakosodott gyártósorokká alakítanak át. Az új villanyautó-gyár jövő év első felében történő megnyitásával a Kia Autoland Gwangmyeong teljes egészében az autógyártó kulcsfontosságú elektromos autógyártó bázisává válik Koreában, amellyel megerősíti a gyártó azon törekvését, hogy 2030-ra 1,6 millió elektromos autót legyen képes gyártani, ami az akkorra tervezett 4,3 millió darabos értékesítési darabszámának 37 százalékát jelentené.

A Kia idén 258 ezer, 2026-ban 1 005 ezer, 2030-ban pedig már 1,6 millió elektromos jármű gyártását és értékesítését tervezi világszerte. A célok elérése érdekében 2027-ig 15 új elektromos autót, köztük az EV9 nagyterepjáró modellt mutatnak be. 

A Kia Autoland Gwangmyeong idén ünnepli fennállásának 50. évfordulóját, amely Dél-Korea harmadik legnagyobb koreai gyártóbázisaként 313 ezer darabos éves gyártási kapacitással rendelkezik. A két gyáregységből álló üzem, amely egy 515 702 négyzetméteres területen terül el a Szöultól délre, a koreai Gyeonggi tartományban található Soha-dongban, Gwangmyeongban, 1981-ben elsőként a Brisa limuzint gyártotta. Ugyan ez a Kia legrégebbi autógyártó üzeme, amely eddig összesen 10 millió jármű legyártásával büszkélkedhet, ennek ellenére egyáltalán nem elavult.

Éppen ellenkezőleg: jelenleg a legújabb olyan gyártási technológiákkal van felszerelve, amelyeket autóipari robotizált gyártási rendszerek hajtanak végre és amelyek között található például egy 5 400 tonnás automatizált préssor is, amely a maga nemében a legnagyobb Dél-Koreában. Emiatt nem is csoda, hogy miért nehéz találkozni a gyárban az 1 300 foglalkoztatott munkással.

Az 1-es gyárban folyik jelenleg egyedül a Kia EV9 sorozatgyártása, amelyből naponta 140 darabot készítenek. Ez azonban nem egy dedikáltan elektromos járművekre szakosodott gyártósor, a Kia jelenleg hét népszerű belsőégésű motorral szerelt modellt gyárt emellett az üzemben, köztük a Carnival és a K9 nagylimuzint is. A gyár teljes napi 720 darabos termeléséből az EV9 gyártása körülbelül 20 százalékot tesz ki. A Kia azt tervezi, hogy az idei év végéig több mint 30 százalékra növeli az EV9 gyártási arányát az üzemben.

A Kia egy automatizált elektromos jármű-összeszerelő és ellenőrző sorral egészítette ki az 1-es üzem meglévő belsőégésű motoros autógyártó üzemsorait az EV9 gyártásához, amely egy olyan negyedik generációs nagyfeszültségű akkumulátorcsomaggal került felszerelésre, amely lehetővé teszi, hogy a nagy elektromos hobbiterepjáró akár 500 kilométert is meg tudjon tenni egy feltöltéssel. Korea első számú autógyártója, a Hyundai Motor leányvállalata azt tervezi, hogy az idén legyártott EV9 mennyiségének 70 százalékát globális piacokra, elsősorban Észak-Amerikába és Európába szállítja.

Az elektromos autók gyártási teljesítményének növelése érdekében a Kia június hónapban megkezdi az Autoland Gwangmyeong gyár kettes üzemének dedikált villanyautó-gyártó üzemévé átalakítását. Jelenleg a Kia itt készíti a Stonic kompakt crossover és a Pride (Picanto) kisautójának különböző változatait. A Kia várhatóan körülbelül hét hónapot fordít a gyár felújításának befejezésére, amelynek eredményeként felkészül a következő generációs, tisztán elektromos kompakt crossover modellek, az EV3 és az EV4 jövő év első felében megkezdésre kerülő sorozatgyártására.Ezen átalakítási időszak alatt a Stonic modellt a Donghee Auto gyártja majd, amely a Picanto és a Ray miniautókat szállította a Kia számára.

A koreai kormányt a villamosítás korszakának elején arra sürgetik, hogy enyhítse a szabályozásait, hogy ezzel megkönnyítse a Kia számára, hogy merészebb beruházásokat hajtson végre gwangmyeong-i gyárában és egy szinten legyen az autók villamosításában globális versenytársaival – érveltek az iparági szakemberek. Mivel ugyanis az Autoland Gwangmyeong komplexum egy zöldövezetben, védett területen épült, a Kiának tetemes adóterhet kell viselnie a gyártó villamosítási erőfeszítéseiben kulcsszerepet játszó minden létesítménybővítéséért.

A Kiának nyolc gyára van Dél-Koreában – kettő Gwangmyeongban, három Hwaseongban és három Gwangjuban – míg további hét üzem világszerte működik – három Kínában és egy-egy az Egyesült Államokban, Szlovákiában, Mexikóban és Indiában. Ezen 15 üzem teljes éves kapacitás 3,84 millió darab jelenleg.

Forrás: kedglobal.com, koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését