Hamarosan érkeznek a Hyundai csoport elektromos kisautói
Ahogy az elektromos autók világszerte egyre népszerűbbé válnak, egyre nagyobb hangsúlyt kap az igény a kisebb városi villanyautók iránt, amelyek eddig leginkább hiányoztak a legtöbb nagy autógyártó kínálatából.
Ez azonban hamarosan megváltozik, mivel a Hyundai és a Kia hamarosan az eddigieknél jóval kisebb méretű elektromos modelleket fog piacra dobni. Az erről szóló hírek azután kezdtek napvilágot látni, hogy a Hyundai és a CATL akkumulátor-óriás lítium-vas-foszfát (LFP) együttműködése a legfrissebb jelentés szerint kezd lendületet venni.
A Hyundai csoport eddig a nagyobb akkumulátorsűrűség miatt hagyományosan nikkel-kobalt-mangán (NCM) alapú cellákat használt az IONIQ és más termékeiben. Ez természetesen felárral jár, ami drágítja ezeket a járművek vételárát. A Hyundai Motor Group azonban az idén megkezdi a CATL csomagalapú LFP akkumulátorainak felhasználását, amelyet egy kis városi elektromos autóban fognak elsőként bemutatni.
A Hyundai LFP-akkumulátorokkal kapcsolatos híre a Kia következő generációs Ray EV modelljének közelgő bemutatásával együtt lesz igazán érdekes. Ezt a járművet eddig főként a Kia hazai piacán, Dél-Koreában értékesítették. A Ray EV modellt kisebb akkumulátorral tervezték, így főként városi ingázást tesz lehetővé. A CATL LFP akkumulátorainak használatával a Kia csökkentheti az új Ray EV árát, így több vásárló ülhet be egy városi elektromos autó volánja mögé.
A következő generációs Kia Ray EV és a Hyundai ezután érkező városi kisautói várhatóan új BorgWarner hajtásláncot is kapnak, amely a CATL LFP akkumulátorcsomaggal párosulnak. A készülő Ray EV árait és specifikációit természetesen még nem ismerhetjük, de várhatóan 400 V-os architektúrát alkalmaznak, ellentétben a Hyundai IONIQ sorozatával vagy a Kia EV6-tal, amelyek 800 V-os architektúrát használnak. Ez ugyan lehetővé teszi, hogy ezek az elektromos autók sokkal gyorsabban töltsenek, mint a Kia Ray EV, ám ez nem olyan fontos a sokkal kisebb akkumulátorral rendelkező városi autók számára.
A Kia Ray EV modellt eredetileg még 2011-ben mutatták be 16,4 kWh kapacitású akkumulátorral, 138 kilométeres hatótávval. A jelenlegi generáció 3 595 mm hosszú, 1 595 mm széles és 1 700 mm magas. Ezzel a Ray hosszában és szélességében nagyjából ugyanakkora, mint egy benzines Kia Picanto, csak sokkal magasabb.
A Hyundai és a Kia LFP akkumulátorral szerelt városi elektromos autóinak piacra dobása az elkövetkező években megfizethetőbb elektromos autók piacra kerülésének kezdete lehet.
Forrás: thedriven.io