Még a nyáron megérkezik a Hyundai Santa Fe új generációja

Miután a Hyundai már az év elején bejelentette, hogy a Santa Fe hobbiterepjárójának legújabb generációja még 2023-ban bemutatkozik, most az autógyártó amerikai képviselete megerősítette, hogy a 2024-es modellről már nyáron részletes tájékoztatást adnak. 

Januárban a Hyundai Motor bejelentette, hogy a Santa Fe vadonatúj generációja 2023-ban debütál, ám akkor még pontosabban nem árulták el, hogy az új modellt mikor láthatjuk álcázás nélkül. A premier egyre közelebb van, mivel az ötödik generációs modell nyáron végre bemutatkozik. A bejelentést maga a dél-koreai márka tette meg, miközben a 2024-es amerikai modellévre vonatkozó változásokat részletezte

Ahogy azt a kémfotók alapján már hónapok óta sejthetjük, a Santa Fe új generációja drasztikusan más lesz, mint elődje. A prototípusok a korábbinál lényegesen nagyobbnak és sokkal szögletesebbnek mutatják az autó általános megjelenését. A tesztautókat vaskos tetősínekkel és olyan H-alakú nappali menetfényekkel szerelték fel, amelyek állandó fényfunkciójuk mellett irányjelzőként is működnek. Emellett a Hyundai vagy Kia termékekre jellemzően a hátsó irányjelzők szokatlanul alacsonyan vannak elhelyezve, így a lökhárítón elhelyezett rendszámtábla melletti széles sávban világítanak. Emellett azonban feljebb is láthatunk fényforrásokat amelyek várhatóan szintén H alakzatban világítanak majd. 

A kémfotókon már nem először láthatóak számunkra az autó utastere is, ahol a Hyundai a külsőhöz hasonlóan radikális változásokat fog végrehajtani. Az új Santa Fe egy ultraszéles képernyősávot kap azáltal, hogy a műszeregység kijelzőjét egyesítették az infotainment rendszerrel, miközben a tervezők a középkonzolon néhány hagyományos kezelőszervet is megtartottak. Úgy tűnik, a Hyundai új szokásának megfelelően a sebességváltót a kormányoszlop jobb oldalára helyezték át, hogy ezzel jelentős helyet szabadítsanak fel az első ülések között. Az autós kémfotósok által elkapott prototípuson a kéttónusú, bőrkormány mögött is voltak váltófülek.

Egyik generációról a másikra tehát a Hyundai Santa Fe jelentősen át fog alakulni. Ennek ellenére a Hyundai és a Kia szokásos művelete az, hogy még a modellek félidei frissítése mellett is jelentős módosításokat hajtanak végre, így ezt már meg kell szoknunk a koreai konszerntől. 

Valószínűtlennek tűnik, hogy az új Santa Féből elektromos változat legyen, mivel ezzel összeütközésbe kerülne a 2024-ben érkező új IONIQ 7 hobbiterepjáróval. Egy kiszivárgott koreai adatlap szerint több mint valószínű, hogy az új Santa Fe motorválasztéka 1.6-os és 2.5 literes lökettérfogatú erőforrásokból fog állni. Utóbbi szívó és turbófeltöltéses GDI változatokban elsősorban a tengerentúli, amerikai piacok számára lesznek elérhetőek, míg előbbi kizárólag turbófeltöltéssel és sima, valamint konnektoros hibridként leginkább az európai piacon kerülnek forgalomba. A dízelmotor várhatóan kikerül a kínálatból. 

Tekintettel arra, hogy július közepén megérkezik a Hyundai tisztán elektromos IONIQ márkájának első N sportmodellje, az IONIQ 5 N, így a Santa Fe bemutatására várhatóan valamikor augusztusban fognak sort keríteni.

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését