2026-ban érkezhet a Hyundai IONIQ 4
Az elektromos járművek megjelenése átalakítja az autóipart, a Hyundai pedig ennek a forradalomnak az élére állt az IONIQ dedikált elektromos járműkínálatával, amelynek egyik következő állomása az IONIQ 4 elektromos limuzin megjelenése lesz.
A Hyundai a tisztán elektromos járműveket összefoglaló IONIQ almárkájával lépett a járműveinek tömeges villamosításának korszakába, amelyet még az első típus megjelenése előtt, 2020-ban mutattak be a nagyközönségnek. Már akkor arról volt szó, hogy az IONIQ típuskínálatában 3 új modell érkezik, amelyek közül a páratlan számmal jelzett modellek crossoverek és hobbiterepjárók, míg a páros számmal jelöltek hagyományos kompaktok és limuzinok lesznek.
Ennek megfelelően elsőként a Hyundai első saját fejlesztésű Pony modelljére emlékeztető formavilággal rendelkező IONIQ 5 crossover érkezett meg 2021. elején, majd ezt követte az IONIQ 6 Streamliner limuzin 2022. közepén, míg a hírek szerint a legnagyobb IONIQ, a 7-es számmal jelölt nagyterepjáró valamikor 2024. közepén csatlakozhat a modellportfólióhoz. A Kiával ellentétben arról, hogy ezek után hogyan fog a Hyundai elektromos almárka továbbfejlődni, egyelőre csak nagyon kevés információnk van.
Azt azonban biztosra vehetjük, hogy a fejlesztők nem pihennek, így nagy valószínűséggel a jövő IONIQ modelljeinek fejlesztése, tesztelése a háttérben folyamatosan zajlik. Az is egyértelmű, hogy az első időszak felfelé terjeszkedése után, amely mögött nyilván méretgazdaságossági, költséghatékonysági okok vannak, a kínálatnak lefelé is ki kell bővülnie, amely az IONIQ 4 limuzin formájában valósulhat meg.
Az IONIQ 4 modellben a Hyundai össze fogja gyűjteni mindazt a tudást és innovációt, amelyet a vállalat az IONIQ 5, 6 és 7 modellek fejlesztése és tesztelése során eddig megszerzett. A méreteit tekintve a 6-osnál kisebb, tehát leginkább a kompakt Elantra modellhez hasonló paraméterekkel rendelkező IONIQ 4 limuzin nemcsak a villanyautós teljesítményről fog szólni, hiszen amellett formavilágában is lenyűgözőnek kell lennie, ahogyan árazásában is meg kell felelnie az elvárásoknak.
Formavilágát tekintve az NY Mammoth oldal a Midjourney generatív mesterséges intelligenciájával megrajzoltatott előzetese nyújthat némi támpontot, amelyen egy karcsú, futurisztikus jármű jelenik meg, amely új mércét állíthat fel az elektromos járművek körében. Egyedi stílusa és méretei mellett a Hyundai nem fog kompromisszumot kötni az autó belső terét, kényelmét és biztonságát illetően sem, így az autó egyértelműen prémium kialakítású lesz.
Egyelőre még mindig nem tudni, hogy az új IONIQ 4 a meglévő E-GMP platformot fogja-e használni, vagy a vadonatúj eM platformot, amely 2025-ben fog debütálni. Az eM platform számos olyan úttörő tulajdonságával kecsegtet, amelyekre nem volt példa az elődeiben. Ilyenek a B oszlop nélküli és lengőajtók, a műszerfalba süllyeszthető kijelző, az első sorban elhelyezett forgatható ülések, a második sorban hosszan eltolható ülések, a beépített légtisztító, az L3+ önvezetés, a távirányítható intelligens parkolóasszisztens 3. generációja ( RSPA3), vagy a firmware OTA frissítések
Az „eM” platform mindenképpen lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat tartalmazó akkumulátorcsomagokat hordoz majd magában. A Hyundai 2024-re kifejleszti saját LFP-akkumulátorait, így könnyen elképzelhető, hogy a 2026. körül érkező IONIQ 4 modellben is egy ilyen akkucsomag fog dolgozni.
A Hyundai csoport kisebbik autógyártó leányvállalata, a Kia egészen konkrét terveit, beleértve az érkező modelleket is bemutatta már nemrég egy Kia EV Nap rendezvényen, így arra számítunk, hogy előbb-utóbb a Hyundai anyavállalatnak is szükséges lesz egy ilyen bemutatót tartania, amelyen egy kicsit betekinthetünk a vállalat boszorkánykonyhájába.
Forrás: thekoreancarblog.com