A Hyundai csoport idén 5 új villanyautót mutat be
A Hyundai Motor Group részeként a Hyundai és a Kia márkák idén új elektromos járművek bemutatásával igyekeznek növelni részesedésüket a villanyautók piacán, ahol a bővülés a korábbi gyors növekedés után némileg lelassult.
Iparági információk szerint a koreai Hyundai és Kia autógyártók legalább öt új tisztán elektromos modellt terveznek bemutatni 2024. során. Márkákra lebontva ez azt jelenti, hogy a Hyundai anyavállalat három, vagy több új akkumulátoros elektromos modell bevezetésére készül, míg a kisebbik Kia leányvállalata legalább két új villanyautó debütálását tervezi. Ezek között kisebb és nagyobb méretű járművek egyaránt szerepelnek.
A Hyundai várhatóan bemutatja az IONIQ 7 mellett az IONIQ 5 félidei ráncfelvarrott változatát, valamint a Casper elektromos változatát fogja piacra dobni idén. Az IONIQ 7 a Hyundai első nagyméretű elektromos hobbiterepjárója lesz, ami méretében a Kia EV9 modellhez hasonló. A Hyundai körülbelül két hónapja a koreai Aszan üzemét építette át úgy, hogy villamosított gépsort épített be az IONIQ 7 gyártásának előkészítéséhez. Az IONIQ 7 sorozatgyártása várhatóan az idei év második felében fog megkezdődni.
A Casper kisautó elektromos változata egy kisméretű crossoverként várhatóan szintén 2024. második félévében kerül forgalomba. A Casper elektromos változata a koreai Gwangju Global Motors (GGM) kiszervezett üzemében készül majd és a Hyundai Motor szervezetén belül kerül értékesítésre. A GGM gyárában már megkezdődött az elektromos változat próbagyártása. Az elektromos Casper tengelytávja a hírek szerint 250 milliméterrel hosszabb lesz, mint az eddigi belsőégésű motorral szerelt modellnek, így nagyobb kapacitású akkumulátorok is elférnek benne. Ez alapján az autó hatótávja egy feltöltéssel akár 350 kilométeres vagy annál is nagyobb lehet.
Amíg a belsőégésű motoros modellt eddig kizárólag a dél-koreai piacon értékesítették, a Hyundai a Casper elektromos változatát olyan külföldi piacokra is exportálni kívánja, mint az Egyesült Államok és Japán. A kisautó más elnevezéssel a villanyautók iránti fokozott érdeklődés miatt Európában is kapható lesz és arról is pletykálnak, hogy ide már nem a GGM korlátozott gyártókapacitású koreai üzeméből kerül exportálásra, hanem a Hyundai a csehországi Nosovicében található üzeméből szállíthatják a helyi piacra.
A legkisebb és a legnagyobb tisztán elektromos Hyundai modell bemutatása mellett idén a Hyundai felfrissíti a Hyundai Motor Group elsőként bemutatott, a villanyautókra dedikált E-GMP platformra épülő elektromos járművét, az IONIQ 5-öt is, amely először 2021-ben debütált. Várhatóan módosítják az autó belső és külső kialakítását, javítanak az autó teljesítményén, illetve az IONIQ 5 N modellbe épített nagyobb, 84 kWh-s akkuval javulhat az autó hatótávja is.
A Kia vállalat júniusban tervezi bemutatni legújabb tisztán elektromos járművét, az EV3 crossovert, amelyet a koreai vásárlók a támogatások érvényesítésével várhatóan 30 millió vonos (kb. 8,1 mFt) indulóáron tudnak majd megvásárolni. Ezzel azonban a helyi piacon még mindig drágább, mint egy hasonló méretű, belsőégésű motorral szerelt Kia vagy Hyundai modell. A Hyundai Palisade nagyterepjáró például Dél-Koreában 38,96 millió vonos (kb. 10,5 mFt) áron már elvihető, míg a Kia EV9 ára 73,37 millió von (kb. 19,9 mFt).
Magas ára miatt az EV9 gyengén is teljesít Dél-Koreában, sőt a Kia 20 millió von kedvezményt is kínál az EV9 modellre, hogy élénkítse az autó eladását. Az alacsony érdeklődésre válaszul a Kia azt reméli, hogy új EV3 crossoverének alacsonyabb árcédulával történő bevezetésével megfordíthatja az elektromos járművek eladásai számainak csökkenését. Emellett a Kia várhatóan már az idei év első felében megkezdi az IONIQ 5 után 2021-ben piacra dobott EV6 egy részlegesen átdolgozott, frissített modelljének értékesítését is.
Habár az elektromos járművek értékesítésének növekedési üteme némileg mind a koreai, mind a globális piacokon lelassult az elmúlt időszakban, a Hyundai és a Kia láthatóan az új elektromos járműmodellek idei piacra dobásával bővíti a villanyautóinak kínálatát azért, hogy versenytársait megelőzve igyekezzen előnyre szert tenni az elektromos járművek jövőbeni piacán.
Forrás: businesskorea.co.kr