A Hyundai új hidrogénmotort fejleszt

Miközben a hidrogénmobilitási technológiákért világszerte kiélezett verseny folyik, Dél-Koreában a Hyundai Motor részvételével első alkalommal fejlesztettek ki személyautókban használható, hidrogént üzemanyagként hasznosító motort.

Dr. Choi Young, a Koreai Gépészeti és Anyagtechnikai Kutatóközpontjának, a Tudományos és IKT-minisztérium (KIMM) Mobilitási Erőforrás Kutatóközpontjának munkatársa és Hong-gil Baek, a Hyundai Motor kutatója által vezetett közös kutatócsoport kifejlesztett egy közvetlen befecskendezéses hidrogénerőforrást, amely 100 százalékban hidrogén üzemanyagot használ fel és teljesítményértékelésekkel bizonyította a motor kiválóságát. 

A KIMM-Hyundai Motor Közös Kutatócsoportja egy Hyundai márkájú hibrid jármű motorjának stabil működését valósította meg úgy, hogy több mint 30 atmoszféra nyomáson hidrogént fecskendeztek be közvetlenül a motor égésterébe, valamint egy turbófeltöltővel javították a motor teljesítményét és a magas termikus hatásfok fenntartását minden terhelési területen, a motor indításától a terhelés növekedéséig.

A direkt befecskendezéses hidrogénmotorban a gáz halmazállapotú hidrogén-üzemanyag által elfoglalt hely csökkenti a levegő beáramlását az égéstérbe, ami a hidrogén-üzemanyag és a levegő visszaáramlása miatt rontja a hatékonyságot és csökkenti a motor teljesítményét. A kutatócsoport által kifejlesztett közvetlen befecskendezéses hidrogénmotor a nagynyomású hidrogén-üzemanyag égéstérbe közvetlen befecskendezésével oldja meg a visszagyújtás problémáját. Ez maximalizálhatja a termikus hatékonyságot, miközben javítja a teljesítményt és a magas kompressziós arány, az üzemanyag rétegződés és az ultragyenge égés révén csökkenti a károsanyag kibocsátást.

A hidrogénmotor a benzinmotorokhoz képest képes 99 százalékkal csökkenteni a széndioxid-kibocsátást és 90 százalékkal a szállópor-kibocsátást. Ezzel a motor megfelel a szennyezésmentes járművekre vonatkozó európai szabványoknak. Ezenkívül anélkül, hogy bármilyen utókezelő berendezésre lenne szüksége az autók kipufogógázának tisztításához kevesebb, mint 15 ppm nitrogén-oxidot (NOx) bocsát ki és magas, akár 40 százalékos hőhatékonyságot ér el.

A nitrogén-oxid (NOx) nitrogén és oxigén reakciójával keletkező kémiai anyag. Főleg a légkörben keletkezik a járműmotorok és erőművek égési folyamatai során. A környezetre káros anyagok közé tartozik, a magas NOx-kibocsátás légúti betegségekhez kapcsolódó egészségügyi problémákat okozhat.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését