Első kémfotókon a Hyundai Palisade második generációja
A Hyundai Motor fejlesztői már javában dolgoznak a márka hobbiterepjáró-kínálatának legnagyobb tagján, a Santa Fe által inspirált, teljesen átalakult második generációs Palisade modellt pedig elsőként téli hidegtűrési teszt közben sikerült lencsevégre kapni.
A 2025. végén vagy 2026. elején érkező LX3 kódnéven futó vadonatúj Hyundai Palisade modell arra készül, hogy az elődje sikerére építve egy üdítő és ismerős dizájnt mutasson be. A hobbiterepjáró letisztult, szögletes stílusa gyanúsan hasonlít a 2024-re teljesen átalakított Hyundai Santa Fe feltűnő formáihoz. A Palisade azonban egyedi fényszóró- és hátsólámpa-konfigurációival, kiemelkedőbb hűtőrácsával és átdolgozott oldalablak-profiljával tűnik ki, amely kiemeli az autó megnyújtott hosszát.
Annak ellenére, hogy kamu műanyag burkolatokkal ellátott vastag álcázást kapott, egyértelműen látszik a szögletesebb orrkialakítás és vadonatúj formázású fényszórók, amelyeknek más az elhelyezkedésük is. A kamu púp miatt a hátsó kialakítás részleteit nem lehet jól kivenni, így például a hátsó lámpákat, a csomagtérajtót és a lökhárítót sem, az azonban bizonyos, hogy a rendszámtábla néhány centivel a hátsó szélvédő alatt kerül elhelyezésre.
Az autó profiljáról készített felvételek azt mutatják, hogy az autó tetővonala továbbra is egyenes marad és a túlnyúlások ugyanolyan hosszúak, mint a jelenlegi változatokban. Úgy tűnik azonban, hogy a vadonatúj Hyundai Palisade valamivel több helyet kínál a tengelyek között, ami tágasabb belső teret jelentene, különösen a második és harmadik sorban utazók számára, amivel fel tudja venni a versenyt az olyan riválisokkal szemben, mint a Honda Pilot, vagy a Toyota Grand Highlander. Sajnos a belső teret nem lehetett elcsípni az első körben, de nem lenne nagy meglepetés, ha a Santa Féhez hasonló elrendezést és esetleg azzal azonos képernyőket találnánk benne.
A Santa Féhoz hasonló új, a mostaninál dobozosabb megjelenéssel rendelkező külső és az újragondolt utastér mellett az új Palisade feltehetően a márka legújabb technológiai vívmányait fogja megkapni, némi prémiumos körítéssel. Az új Hyundai csúcsterepjáró vélhetően egy teljesen új platformot kap, amelyről a hosszabb tengelytávon túl keveset lehet tudni. A pletykák szerint a hajtáslánc-paletta egy villamosított 2,5 literes hibridből és egy vadonatúj 3.5 literes V6-os benzinesből áll majd, miközben a jelenlegi 3.8 literes egység megszűnik.
A 2018-ban bemutatott és négy évvel később, 2022-ben modernizált jelenlegi első generációs Hyundai Palisade a lemezek alatt ugyanazt a technikát hordozza, mint a Kia Telluride. Majdnem 5 méteres hosszával és 2,9 milliméteres tengelytávjával és 1.800 kilónál nehezebb saját tömegével áll jelenleg a Hyundai belsőégésű motoros kínálatának csúcsán. A 2024-es mostani modell többféle változatban elsősorban Amerikában és Ázsiában népszerű.
Változattól függetlenül a Palisade minden verzióját ugyanaz a motor hajtja, amely egy 3.8 literes V6-os. Az erőforrás 291 lóerős teljesítményt ad le 6 000 fordulaton, és 355 Nm nyomatékot ad 5200-as fordulatszámnál. A motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, amely a legtöbb változatnál az első kerekekre vagy az opcionális összkerékhajtásra juttatja a tolóerőt. Az AWD minden változathoz elérhető, a csúcsverzióban pedig alapfelszereltség.
Az új Hyundai Palisade utcai prototípusainak megjelenésével az autó várható bemutatásának időpontja sincs már messze, hiszen ilyenkor általában egy – másfél év szokott eltelni a premierig. Ez alapján az új csúcsmodell várhatóan valamikor 2025-ben mutatkozhat be, az értékesítés pedig valamikor jövő év végén, 2026. elején várható.
Forrás: autoevolution.com