Jövőre csúszik a Kia EV4 bemutatása
Dél-koreai médiajelentések szerint a Kia alelnöke egy konferenciabeszélgetésen bejelentette, hogy a vállalat villanyautó-stratégiájának részeként érkező EV4 elektromos limuzin bemutatását 2025. elejére halasztották.
A Kia vállalat az idei év első felében tervezi bemutatni az EV3 tanulmány sorozatgyártású változatát, míg az EV4 ezen új információk alapján 2025 elején érkezhet meg végleges formában. Korábban a tavaly október 12-én megtartott 2023-as Kia EV Nap rendezvényen a Kia első alkalommal említette ezen két új modell bevezetésének ütemtervét. Ekkor még az EV4 megjelenését 2024 év vége előtt tervezték.
Woo-Jeong Woo, a Kia alelnök a konferenciahívás alkalmával a következőket mondta: „A Kia eladásaira és nyereségére az elektromos járművek vannak a legnagyobb hatással. Terveink szerint közép- és hosszú távon rugalmasan reagálunk a piaci változásokra. Az EV3, EV4 és EV5 egymás után kerül piacra és eltökélt szándékunk, hogy ezt a három modellt sikeressé tegyük.” Az EV4 késedelmes bevezetésének okát konkrétan nem árulták el, ám sokan a végtermék minőségének javítását célzó intézkedésként értelmezik.
Mindeközben az EV3-tól az EV5-ig mindegyik modell olyan tisztán elektromos jármű lesz, amely az E-GMP platformra épül és az alábbiak szerint helyezkednek el a palettán: az EV3 egy kis crossover lesz, az EV4 egy kompakt lépcsőshátú limuzin, míg az EV5 egy kompakt hobbiterepjáróként érkezik. Emellett a vállalat K3 kompakt limuzinjának utódmodellje, a „K4” várhatóan az idei év első felében jelenik meg, bár ezen modell koreai megjelenése valószínűtlennek tűnik. Így a kifutó K3 szerepét átvevő EV4 a márka első és egyetlen tisztán elektromos limuzinjaként kritikusabb szerepet fog játszani.
Jelenleg a koreai elektromos autók piacán nincs kompakt limuzin, míg a középkategóriás szedán szegmensben az IONIQ 6 képviseli a Hyundai csoportot. Ezért az EV4 megjelenése várhatóan közvetve az olyan import elektromos járművekkel fog versenyre kelni, mint például a Tesla Model 3. A Kia bejelentette, hogy az EV3 - EV5 szegmenseit a globális piacon 35-50 ezer dollár között kívánják forgalomba hozni.
A Kia a közelmúltban nyolchónapos átalakítási munkát követően befejezte az elektromos autók gyártásának előkészületeit a koreai Gwangmyeong 2-es üzemében. A korábban Picanto and Stonic modelleket előállító üzem ezentúl évi 150 ezer elektromos jármű gyártására lesz képes. Mivel a Hyundai Motor még nem hozott létre kizárólag elektromos járműveket gyártó bázist Koreában, a Kia Gwangmyeong gyára lesz a csoport első villanyautókat készítő üzeme.
Az EV4 műszaki specifikációival kapcsolatos részletek még nem ismertek, ám nagy valószínűséggel egy továbbfejlesztett elsőkerék-meghajtású E-GMP platformra fog épülni. Az alapváltozat nagy eséllyel egy lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorral és egy 400 V-os rendszerrel fog rendelkezni, akárcsak a korábban a kínai piacon bemutatott EV5 modellváltozata. A belső tér várhatóan maximalizálja a dedikált elektromos járművek előnyeit, így teljesen sík padlólemezt fogja egyesíteni a minimalista dizájnmegoldásokkal.
Forrás: thekoreancarblog.com