A Hyundai bejegyeztette az IONIQ T7-T10 márkajelzéseket

A Hyundai Motor Dél-Koreában bejegyeztette az IONIQ T7 és T10 jelzésű típuskódokat, amely arra enged következtetni, hogy a vállalat tisztán elektromos márkája platós kisteherautókkal is bővülhet.  

A KIPRIS, a Koreai Szellemi Tulajdonvédelmi Hivatal szabadalmi információkereső szolgáltatása szerint a Hyundai Motor vállalat a tavaly december 20-án bejegyeztette az „IONIQ T7” és „IONIQ T10” elnevezéseket, majd ugyanezt Ausztráliában is megtette. Ezek a tételek a hivatal regisztrációja szerint személygépkocsik, kisteherautók, terepjárók, teherautók, motorkerékpárok és buszok elnevezése esetében nyújtanak jogi védelmet a Hyundai számára. 

A Hyundai Motor még 2020-ban indította el elektromos járművekre specializálódott márkáját IONIQ néven, amelyeken belül szintén a KIPRIS adatai szerint az IONIQ 1-től 10-ig rendelkezik védjegybejegyzéssel Ezek közül jelenleg az IONIQ 5 crossover és IONIQ 6 limuzin elérhető a vállalat termékkínálatában, míg az IONIQ 7 nagyterepjáró bevezetése az idei évben várható.

Eközben a hasonló IONIQ T7 és a legnagyobb számmal rendelkező T10 védjegyként történt bejegyzése különféle találgatásokra ad okot. A koreai sajtóban megjelent vélemények szerint az új modellek bemutatása hamarosan megtörténhet, mivel az IONIQ korábbi teljes számskálája helyett a vállalat ezúttal csak a 7-es és a 10-es számokat regisztráltatta. Ez némi céltudatosságot sugall a vállalat részéről.

Sokan azon az állásponton vannak, akik azt gondolják, az IONIQ „T” betűjele a Genesis „V” jelzéséhez hasonlatosan a hobbiterepjáró kialakításra utal, mivel jelenleg a Hyundai luxusmárkája a limuzinokat „G” és szám megjelöléssel, míg a szabadidő-járműveiket „GV” és szám megjelöléssel árusítják. Megint mások szerint a „T” az angol „Truck”, azaz teherautó megjelölést takarja. Ennek lenne értelme, hiszen a Hyundai egyik legnagyobb piacán, Észak-Amerikában a platós kisteherautókra hatalmas az érdeklődés, így pl. az IONIQ T7 az idén érkező IONIQ 7 kisteherautó-változata lehetne, míg az IONIQ T10 egy nagyméretű pickup teherautó lehetne, ami méretben a Ford F150 Lightning, vagy a Hummer EV ellenfele lehetne.  

Egy további ötlet szerint az elnevezések a Hyundai Motor eljövendő tisztán elektromos kisbuszait takarhatják, amelyeket a Staria modell alapjaira építenének. Ennek alapján az IONIQ T7-es egy duplafülkés, 5 személyes, 700 kg-os terhelhetőségű változat lenne, míg a T10 egy kétüléses, de 1.000 kilogrammig terhelhető kisteherautó lehetne.    

Természetesen mindezekkel együtt egyáltalán nem biztos, hogy az IONIQ T 7 és T10 modellek valaha is megjelennének a Hyundai elektromos márkájának kínálatában. Az autógyártók gyakran egyszerre sokféle lehetőséget tartanak számon és ehhez az összes opciót bejegyeztetik. A Genesis esetében pl. az „eG80” típusjelzés még a G80 elektromos változatának megjelenése előtt bejegyzésre került, ám a végleges változatot már „Electrified G80”, azaz Elektromos G80 néven mutatták be.   

Forrás: motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését