A Hyundai féláron adott túl kínai autógyárán

A Hyundai nemrég bejelentette, hogy a kínai Beijing-Hyundai tavaly év végén 1,62 milliárd jüanért (kb. 80,6 milliárd Ft) egy helyi vállalat számára eladta Csungking autógyárát, ami kevesebb mint a fele az eredetileg tervezett kiajánlási árnak. 

A Kínában alapított Beijing-Hyundai Csungking gyára a koreai Hyundai vállalat ötödik autógyártó üzeme volt a hatalmas országban, amelyet a vállalat „legfejlettebb” gyáraként hirdettek. A gyár építése 2015-ben kezdődött, és hivatalosan 2017 augusztusában kezdte meg működését. Az 1,87 millió négyzetméteres területen a gyár teljes beruházása 7,7 milliárd jüan (107 millió USD) volt, éves gyártási kapacitása pedig 300 ezer jármű. Különböző okok miatt azonban a Hyundai 2021 decemberében beszüntette működését.

Eredetileg a Beijing-Hyundai Csungking gyárát 2023. augusztus 11-én jegyezték először eladásra, 3,68 milliárd jüan (513 millió USD) kiajánlási árral. Az adásvétel azonban nem fejeződött be a határidőig. A sikertelen aukció után a gyárat szeptember 27-én 2,58 milliárd jüan (360 millió USD) csökkentett alapárral, 1,1 milliárd jüannal (153 millió USD) csökkentették. Ezt követően 1,917 milliárd jüan (267 millió USD) alapárral a harmadik aukcióra is sor került, míg végül 1,62 milliárd jüanért (226 millió USD) adták el.

A Hyundai Motor kijelentette, hogy ez az értékesítés azon törekvés része, hogy a hatékonyság növelése érdekében ésszerűen módosítsák kínai gyárainak működési modelljét. Az iparági bennfentesek úgy vélik, hogy Csungking városának önkormányzata állt az értékesítési folyamat vezetése mögött. A koreai Yonhap hírügynökség azt is megemlítette, hogy a Hyundai Motor fontolóra veheti Csangcsou gyárának eladását is.

A nyilvánosan elérhető adatok szerint a Hyundai Motor eladásai Kínában 2016-ban 1,14 millió járművel tetőztek. A 2017-es kínai marketing kudarcok óta azonban a vállalat folyamatosan vesztett piacából, míg végül 2021-ben eladta elsőként épített pekingi gyárát. Ez az értékesítés ötről háromra csökkentette a Hyundai kínai gyártási jelenlétét.

A Beijing Hyundai 2023-as eladási adatai szerint 257 ezer járművet sikerült értékesíteniük Kínában, ami 2,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezenkívül 2023-ban a Beijing-Hyundai exportvolumene meghaladta a 10 ezer darabos számot. Ezenkívül a vállalat bejelentette az újgenerációs Sonata és az ötödik generációs Shengda modell 2024-es piacra dobását, valamint azt is megerősítették, hogy a következő három év során több mint hat tisztán elektromos és plug-in hibrid modell kifejlesztését tervezi.

Az eladási adatok azt mutatják, hogy az új Elantra eredményei meghaladták a 110 ezer darabos szintet, ami 19 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A hobbiterepjárók, vagyis az ötödik generációs Tucson L, illetve a továbbfejlesztett ix35 eladásai elérték a 100 ezer darabot, ami 2 százalékos éves növekedést jelent, a továbbfejlesztett ix35 havi eladásai pedig meghaladták az 5 ezer darabot.

A gyárak mostani eladásai főként a Beijing-Hyundai csökkenő eladásainak köszönhetők a kínai piacon, ami többletkapacitást és szűkülő üzletágat eredményez. Ugyanez a probléma a Yueda Kiával is, A Hyundai csoport másik kínai-koreai vegyesvállalatával is. A többletkapacitás problémájának enyhítésére a Yueda Kia 2024-ben a Kínában gyártott autók felét exportálja, hogy megbirkózzanak a kínai piacon tapasztalható kereslet csökkenésével.

Forrás: carnewschina.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését