Végleges karosszériát kapott a Kia Tasman prototípusa

A Kia arra készül, hogy hamarosan bemutatja első platós kisteherautóját, a Tasman modell első saját karosszériás példányát pedig nemrég egy koreai mélygarázsban sikerült körbe nézni.

Arról már korábban keringtek pletykák, hogy a Kia hamarosan egy vadonatúj szegmensben, a leginkább Észak-Amerikában népszerű pick-up kisteherautók kategóriájában is kipróbálja magát. Aztán megjelentek különböző öszvér prototípusok, amelyek álcázása alatt valószínűleg félkész karosszériaelemek lapultak. Most viszont úgy tűnik, befejezték a hajtás tesztelését és megkezdődött a végső próbák időszaka, ugyanis megjelent egy olyan prototípus, ami már a kész, végleges karosszériát hordozza.    

A várhatóan 120-130 ezer darabos éves mennyiségben készülő Tasman modellt várhatóan nemcsak belföldön, Dél-Koreában fogják értékesíteni, hanem a főbb tengerentúli piacokon is, például Észak-Amerikában és Ausztráliában. A „TK” kódnevű Kia Tasman kisteherautóját a body-on-frame módszerrel fejlesztették ki. Bár a hivatalos név még megerősítésre vár, a Tasman lehet a befutó típuselnevezés. A Kia ugyanis bizonyos országokban, köztük Dél-Koreában és Ausztráliában már benyújtotta védjegybejelentést a „Tasman” elnevezésre.

A Tasman várhatóan a Kia legújabb formanyelvét fogja megtestesíteni, ami például magában foglalja az „Ellentétek Vonzásában” és a „Csillagkép Világításkép” családi megjelenését, amely hasonló az EV9 és EV5 modelleken látott formatervekhez. Erről egyelőre csak a takarók alól kikandikáló függőleges lámpatest árulkodik. A Kia különféle modellváltozatok bemutatását tervezi, az autó kezdetben várhatóan duplakabinos konfigurációval és dízelmotorral lesz kapható. 

A dízelmotoros duplakabinos modell a becslések szerint körülbelül 1 000 kg-os teherbírással és 3 500 kg-os maximális vontatási kapacitással rendelkezik. A hajtáslánckínálat várhatóan egy 2.2 literes 4 hengeres turbódízelt és egy 3.0 literes V6-os dízelmotort tartalmaz majd, amely utóbbi korábban a Mohave modellben is választható volt négykerék-meghajtással. Ezenkívül elképzelhető, hogy kapható lesz egy 3.3 literes V6-os benzines, ikerturbós motorral is, amely korábban a Stinger kínálatának csúcsmodelljében szerepelt. A Kia emellett azt is tervezi, hogy a jövőben a Tasman elektromos változatát is bemutatja.

A Tasman gyártását a Kia várhatóan 2025 februárjában, tehát pontosan egy év múlva kezdi meg, a bemutatót követően az autó a globális piacon olyan járművekkel versenyez majd, mint a KGM (Ssangyong) Rexton Sports, a Chevrolet Colorado, a Ford Ranger, a GMC Canyon, a Honda Ridgeline, a Nissan Frontier, stb.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését