Skandináviában és Japánban is tesztelik a Hyundai villany-minijét

A Hyundai tényleg a világ minden pontján igyekszik tesztelni idén érkező legújabb elektromos kisautóját, amely európai gyártósorról akár a Dacia Spring és a Citroën ë-C3 méltó koreai riválisává válhat.

Amíg a Hyundai skandináv télben vastag álcázás alatt teszteli az idei év második felében bemutatkozó, Casper kisautójára épülő új elektromos modelljét, addig ugyanez a kisautó a felkelő nap országában, Japánban már jóval kevesebb takaróval, inkább álcamatricákkal járja a szigetország nagyvárosait és gyűjti az értékes tesztkilométereket. 

A szokatlan helyszín oka egyértelműen az, hogy a koreai autógyártó nemrég tért vissza Japánba, ahol korábban hagyományos autóival csúfos vereséget szenvedett, ám ezúttal kizárólag elektromos (IONIQ 5), illetve üzemanyagcellás (Nexo) modellekkel támad és ehhez a palettához a jövőben új modelleket, köztük nyilván a kis Casper EV változata is csatlakozni fog. És a jövőbeli siker érdekében a zsúfolt japán nagyvárosok kiváló terepnek bizonyulnak. 

A japán gyalogosok előtt azonban nem sikerült a kisautónak észrevétlenül maradnia, így nekik köszönhetően most egy kicsit álcázatlanabb képet tudunk kapni a Hyundai új elektromos kisautója formatervének részleteiről. A vékony lámpacsík, ami az első maszk felső részén elhelyezett magasfényű fekete részbe integráltak, a korábbi benzines verziókhoz képest középvonalig elhúzódnak és ezzel új formát adnak a megjelenéshez, miközben alattuk megmaradtak a hagyományos változatok nagy kerek fényszórói. Középen egy zárt panel került a benzines modellek méhsejtalakú hűtőmaszkja helyére. 

Hátul is történt némi változás annak ellenére, hogy a hátsó ablak alatt elhelyezett modern mintázatú hátsó lámpatestek első látásra változatlanok maradtak. Ezek a Casper modellre jellemző fénymotívumok, alattuk a köríves lökhárítóelemben azonban a fényforrások (irányjelző) egészen más formát kapott, mint azt eddig a prototípusokon láttuk. 

A pletykák szerint a Casper alapjaira épülő, de más típusnév alatt Európába érkező elektromos Hyundai kisautó a 3 595 mm hosszú koreai változatnál 25 centiméterrel hosszabb lesz, azaz teljes hossza eléri a 3 845 centimétert. A bővülést elsősorban a hátsó utastér bővítésére fogják felhasználni, amely mellett így nagyobb hely jut a karosszéria alatt elhelyezett akkucsomagnak is. Ennek segítségével az új modell hatótávja minimum 320 kilométeres lehet. 

A Hyundai a várható nagy európai érdeklődés miatt azt is mérlegeli, hogy az új elektromos kisautó gyártását Európában is megkezdje. Néhány hónapja az autógyártó csehországi képviselője néhány adatot nyilvánosságra hozott, amit nemrég a francia képviselet vezetője is megerősített. Eszerint fontolóra veszik, hogy az új villanyautót ugyanazon a csehországi gyártósoron készítsék, ahol a Kona Electric modell immár második generációja is készül. Amennyiben pedig így lesz, abban az esetben a Dacia Spring és a Citroën ë-C3 európai terepen komoly ellenfelet fog kapni.    

Forrás: motor.es, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését