Terepjárósabb kinézetet kap a Hyundai IONIQ 5

Ahogy a vásárlók érdeklődése a robusztus elektromos crossoverek iránt egyre nő, az autógyártók, köztük a Hyundai is igyekeznek kielégíteni igényeiket, amelynek első kézzelfogható jele a frissített IONIQ 5 villanyautóból készülő XRT változat lehet. 

A Hyundai néhány hete mutatta be az első kifejezetten villanyautónak szánt E-GMP platformra épülő IONIQ 5 retro-crossover modellfrissített változatát, amely mellett bemutatta a sportos karakterű N Line kivitelt is. A Hyundai a felfrissült modellhez nagyobb akkumulátort (77 kWh helyett 84 kWh), kozmetikai változtatásokat és frissített utasteret kínál. A menetkényelem is javult az új lengéscsillapítóknak köszönhetően, míg az új légzsákok és a megerősített első és hátsó ajtók, valamint a B-oszlopok növelik a biztonságot.

Nem az N Line ez lesz azonban az IONIQ 5 egyetlen „polgári” (Az IONIQ 5 N-t leszámítva) különleges változata, ugyanis Dél-Koreában, majd az Egyesült Államokban is nemrég lencsevégre kapták az IONIQ 5 masszívabb kiegészítőkkel szerelt változatát, amely robusztusabb megjelenésével sokkal inkább alkalmas lehet terepjárós felhasználásra. A pletykák szerint ezt a változatot elsősorban az Észak-amerikai piac számára fejlesztik ki, de elképzelhető, hogy más globális piacokon is kapható lesz. 

A Koreában lencsevégre kapott prototípus az álcázások ellenére egyértelműen IONIQ 5-ként azonosítható, köszönhetően a jellegzetes sarkított formanyelvnek, amellyel anno a Pony előtt tisztelgett a márka. A tesztautón azonban emellett jellegzetes, különleges elemek is megtalálhatóak voltak, amelyek elsősorban a jármű robusztusabb megjelenését hivatottak elérni. Az autót várhatóan IONIQ 5 XRT modellként vezetik majd be.    

Még a mindent elrejteni szándékozó fekete takaróelemek mellett is egyértelmű, hogy az IONIQ 5 XRT újratervezett első és hátsó lökhárítókkal rendelkezik. Erre utalnak a parkolóradarok új elhelyezései is. Az All-Terrain abroncsok is megerősítik, hogy ez nem egy közönséges IONIQ 5 modell lesz, hanem egy terepre kész változat. A képeken szerelő autó ráadásul tetőtartó síneket is hordott magán, miközben az első és oldalsó részeken pixemintázat, valamint az első fényszóróban új pixelmintázat is láthatóvá vált.  

Ami még érdekesebb, hogy a belső teret is elrejtették, jelezve ezzel, hogy belül is jelentős változások várhatók. Mivel úgy tűnik, hogy a prototípus a fejlesztés korai szakaszában jár, nehéz megmondani, hogy a Hyundai milyen módosításokkal készül a közelgő kalandra kész crossoverben, azonban az IONIQ 6 és az IONIQ 5 frissített változatának belső frissítései minden bizonnyal az XRT változatban is meg fognak jelenni. 

Remélhetőleg a Hyundai a külső védelem mellett egy keményebb, ellenállóbb védőpanelt is felszerel az akkumulátorcsomaghoz. Ez volt az IONIQ 5 egyik gyenge pontja és egyelőre nem világos, hogy a Hyundai ezt kezelte-e a megújult modellel. A jelenlegei, frissítetthez képest nem számíthatunk különösebb hajtáslánc-módosításokra, de a felfüggesztésnek nagyobb hasmagasságot kell lehetővé tenni, amely javítaná az IONIQ 5 XRT azon képességét, hogy megerősített futóművével megküzdjön akár a nehezebb tereppel is.

A hírek szerint az IONIQ 5 XRT az idei év második felében kerülhet piacra Dél-Koreában, amely után vélhetően az amerikai változatok megjelenése lesz a legfontosabb, de az autó megjelenésére a villanyautók iránt fogékony Európában is számítani lehet. 

Forrás: autoevolution.comthekoreancarblog.comcarscoops.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei