A Hyundai N részlege egy megfizethető elektromos sportautón dolgozik

A Hyundai Motor N sportmárkája az eddigi megfizethető, élménydús sportmodellek után a villamosítás korában is igyekszik izgalmas megoldásokat bemutatni az N márka rajongói számára. 

Az eredeti Hyundai i30 N bemutatása óta a koreai márka N nagyteljesítményű részlege számos rendkívül lenyűgöző modellt fejlesztett ki. Most, az új IONIQ 5 N megjelenésével először lépnek be a sportos elektromos autók birodalmába. A kérdés azonban továbbra is az, hogy láthatunk-e a közeljövőben egy megfizethetőbb árfekvésű elektromos N sportautót?

Ezt a kérdést a Hyundai N sportrészlegének vezető műszaki tanácsadójához, Albert Biermannhoz intézték, aki az IONIQ 5 N ausztrál piacra vezetésén vett részt. A nagyteljesítményű márka mögött álló ember igennel válaszolt és kijelentette, hogy „természetesen” az N részleget nagyon érdekelné egy ilyen modell. Ugyanakkor elismerte a kihívásokat és megjegyezte, hogy az N részlegnek jelenleg a meglévő platformokra kell támaszkodnia és nincs abban a helyzetben, hogy egyedi alapokkal rendelkező, egyedi modelleket fejleszthet.

„Intenzíven kutatjuk, mi van a kezünkben és hogyan hozzuk létre azokat a feltételeket, amink van? Ez a folyamat már jó ideje intenzíven zajlik, mert számomra az a legfontosabb, hogy előálljunk egy a kisebb, megfizethetőbb elektromos N sportautóval. Szükségünk van egy ilyen kisebb szegmensbe tartozó N modellre és a Hyundai Motor Groupnál töltött időszakom hátralévő részében az az első számú prioritásom, hogy kitaláljak egy vagy két autós koncepciót, ahol az igazi N élményt megfizethető árfekvésben szállítani tudjuk” – mondta Biermann.

A Hyundai csoport kisebb teljesítményű új generációs elektromos járműveihez hasonlóan az IONIQ 5 N is az E-GMP platformra épül és olyan motorokat használ, amelyek Biermann szavaival élve nagyjából 95 százalékban megegyeznek a hagyományos változatok motorjaival. A Hyundai következő generációs villanyautói az integrált moduláris architektúrát (IMA) fogják használni, amely a vállalat szerint „jelentős előrelépést” jelent az E-GMP platformhoz képest. 

Ez a fejlett platform szolgál majd az N márka jövőbeli elektromos autóinak alapjául is. A Hyundai hangsúlyozza, hogy az IMA annyira rugalmas, hogy „szinte minden járműkategóriát” le tudnak fedni vele és fejlett, új nikkel-mangán-kobalt (NCM) és lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal egészülnek ki. Ez lehetővé tenné a Hyundai számára, hogy egy kisebb, megfizethetőbb árú elektromos autót fejlesszen ki, amely aztán megkaphatja az N sportmárka felkészítését, mivel Biermann szerint a márka nagyteljesítményű részlege továbbra is sorozatgyártású modellekből kíván építkezni, nem pedig önálló modelleket építeni.

„Mindig az is kérdés, hogy milyen platformon mi érhető el?” – magyarázta Biermann. „Ebben a pillanatban nem tudtunk eljutni odáig, hogy saját egyedi N szériás autóink készüljenek a meglévő platformokon túl. Lehet, hogy ez egyszer megtörténik, vagy sem, de a platformok vagy az architektúra a következő generációban való felhasználásával az integráció mozgástere egy kicsit nagyobb lesz.”

Biermann nem tudta pontosan meghatározni, hogy pontosan milyen formát ölt majd ez az állítólagos új N szériás elektromos autó, de mivel a Hyundai Európában éppen most fejezte be az i20 N és az i30 N forgalmazását – bár ezek más piacokon, köztük Ausztráliában továbbra is elérhetők maradnak –, ésszerű lenne egy elektromos utód mindkét szegmensben. „Kialakítottunk egy N rajongóbázist, akik számára élménydús, megfizethető sportautókat kínálunk, most pedig nem volt más választásunk, mint jó okkal előre menekülni a magasabb árfekvésű IONIQ 5 N-nel.” – mondja Biermann. 

Vagyis habár a Hyundai N sportmárkája egy szórakoztató, megfizethető árfekvésű elektromos autóra vágyik, egyben azt is állítja, hogy ennek megvalósítása hatalmas kihívás lesz és nem tudnak egyelőre semmilyen időtervet sem felállítani egy vagy több ilyen modell megvalósulásához.

Forrás: carscoops.com, drive.com.au

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei