A Raptorhoz mérik a Kia új platós kisteherautóját

A Kia Svédországban folytatja vadonatúj Tasman duplakabinos kisteherautójának tesztelését, amelynek eredményeit a kategória egyik legnépszerűbb képviselőjéhez, a Ford Ranger Raptorhoz mérik.

 A Kia arra készül, hogy első pickup kisteherautó modelljével, a Tasmannal nagy belépőt mutasson fel a kisteherautók piacán. Az új létravázas alvázzal rendelkező, duplakabinos kialakítású pickup teherautó legutóbb Svédország hidegebb terepein tűnt felrobusztus kialakítású karosszériájával és ígéretes képességekkel. A versengő kisteherautó-piacra érkező Tasman innovatív jellemzőivel és erőteljes motorválasztékával kihívás elé állíthatja a nagynevű konkurenseket is. 

A Tasman prototípust egy Ford Ranger Raptor mellett látták a hidegben konvojban haladni, ami arra utal, hogy bár a Raptor kivitel vélhetően nem lehet az elsődleges versenytársa, a Ford Ranger mindenképpen az. A Tasman formája kifejezetten dobozos, tekintélyes hasmagasságával pedig egyértelműen jelzi, hogy készen áll a komolyabb terepjárásra is. Érdemes megjegyezni, hogy a prototípus platójának végén egy beépített lépcső is helyet kapott, javítva ezzel annak hozzáférhetőséget és a funkcionalitást.

Úgy tűnik, a Kia nem szerénykedik, ha a Tasman motorkínálatáról van szó. A potenciális vásárlók nagyteljesítményű dízelmotorok – egy 2,2 literes négyhengeres és egy 3,0 literes V6-os dízel – közül választhatnak, amelyek vontatásnál hatékonyságot és nagy nyomatékot ígérnek. Emellett a találgatások egy V6-os ikerturbós benzinmotorról is szólnak, amelyet valószínűleg a Kia Stinger vagy a Genesis modellektől kölcsönöztek, hogy felvegyék a versenyt az olyan konkurensekkel is, mint a Ranger Raptor. Később egy elektromos változat is készülhet, igazodva a Kia elektromos járművekre irányuló növekvő fókuszához.

A Tasman azonban nemcsak a Ford Rangert tartja célkeresztjében; emellett a Toyota HiLux modellt, a világ egyik legnépszerűbb pickupját is szem előtt tartja. Sokoldalú motorkínálattal és a robusztus tervezési jellemzőkre összpontosítva a Kia jelentős rést kíván kiharapni azon a piacon, amelyet eddig ezek a bevált modellek uraltak.

A Kia évi 120 ezer és 130 ezer darab közötti mennyiségben tervezi gyártani a Tasmant, ami jelzi a vállalat bizalmát annak ígérkező globális vonzereje iránt. A Tasman nemcsak a Kia hazai piacán lesz elérhető, hanem olyan kulcsfontosságú globális régiókban is, mint Észak-Amerika, Európa és Ausztrália, így valóban globális versenyző lesz a kisteherautók szegmensében.

A Kia Tasman merész lépést jelent a Kia számára a kisteherautók versengő piacán. Erős motorválasztékával, funkcionális kialakításával és globális piaci stratégiájával a Tasman szemmel láthatóan készen áll arra, hogy figyelemre méltó választássá váljon a teherautó-rajongók és a szakemberek számára egyaránt. Ahogy egyre több részletre derül fény, a várakozások ezzel az úttörő modellel szemben csak nőnek és előkészítik a terepet a következő évek egyik legjelentősebb járműbemutatójához.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei