A Hyundai megmutatta új villanyfurgon koncepcióját

A Hyundai Motor most első alkalommal mutatta meg új elektromos ST1 haszonjármű-platformjának formatervét, amelynek alvázfülkéje a felhasználási céltól függően optimalizált formában bővíthető lesz.

A Hyundai Motor új járműplatformjának köszönhetően a vállalati azt tervezi, hogy a személyautó modellek mellett a haszonjármű modellekre is kibővíti villamosítási kínálatát azért, hogy bővítse értékesítési portfólióját, nagyobb darabszámokat érjen el és ezzel tovább erősítse pozícióját az elektromos járművek piacán.

A járműkoncepció ST1 elnevezése a „Service Type1” rövidítése. Az ST egy olyan haszonjárműplatformra utal, amely sokféle szolgáltatást és megoldást képes nyújtani felhasználója számára, míg az 1-es szám azt jelzi, hogy ez az első modell az új típussorozatban. Az ST1 külső kialakítása haszonjárműként elsősorban a biztonság és a praktikum fokozása érdekében készült.

A jármű frontrészét a Staria kisbusztól örökölte, amely ereszkedő motorháztetős kialakításával jobb ütközésbiztonságot kínál, mint a Koreában még engedélyezett első kabinos konstrukciók. A motortérnek több mint felét a PE (Power Electric) részegység foglal el, amely így ütközés esetén felfogja az energiát, növelve ezzel az ütközésbiztonságot. 

A Hyundai Motor az aerodinamikai teljesítményt is javította azáltal, hogy áramvonalas légterelő tetőidomot helyezett az ST1 tetőlemezére, valamint olyan díszítést is alkalmazott, amely természetes módon összeköti a fülkét és a rakteret. Ezenkívül azokon a területeken, ahol gyakran előfordulhatnak karcolások, sérülések, mint például az első lökhárító, az oldalsó elemek és a hátsó ikerszárnyú ajtóperem, fekete színű védőburkolatokat helyeztek el azért, hogy megvédjék a járművet és fokozzák annak kifinomultságát. Emellett a hasmagasság csökkentésével maximalizálták a rakodódoboz kapacitását, könnyebbé vált a mélygarázsba való behajtás, és nőtt a kényelem, hiszen a dolgozóknak is könnyebb fel-le mozogniuk a rakodótérben.

A Hyundai elsőként az ST1 zászlóshajó-kínálatát, a dobozos szállító és hűtődobozos modelleket fejlesztette ki. Ezeket a dobozos és hűtődobozos modelleket leginkább logisztikai és kézbesítési vállalkozásokra számára speciálisan kialakított járművek, amelyek az alvázon általános rakodódobozzal, illetve hűtött rakodódobozzal vannak felszerelve.

Az ST1 fejlesztésének kezdeti szakaszától kezdődően a Hyundai Motor szoros kapcsolatban áll a nagyobb koreai szállító vállalatokkal annak érdekében, hogy a jármű tükrözze a későbbi tényleges vásárlóinak igényeit. Azáltal, hogy a mintajárműveket már a fejlesztési szakaszban kihelyezték az ügyfelek vállalkozásainál, a Hyundai Motor olyan testreszabott megoldásokat tudott létrehozni, amelyek a legmegfelelőbbek a logisztikai és szállítási üzletágban. 

„Az ST1 egy üzleti platform számos bővítési lehetőséggel” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője, majd hozzátette: „A logisztikai és szállítási üzletágra optimalizált járművekkel kezdődően azt reméljük, hogy sok vásárló szeretni fogja és a típuscsalád a jövőben különféle felhasználási célokra szabott platformmá bővül."

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy még az idei év első felében nyilvánosságra hozza az ST1 főbb specifikációit, méreteit és árazását, valamint elsőként Dél-Koreában kezdi meg az ST1 dobozos és hűtődobozos változatainak értékesítését.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei