Hibridként élhetnek tovább a Hyundai N szériás benzines sportautói

A Hyundai nagyteljesítményű részlege a jövőben akár több N szériás hibridmodellt is fejleszthet az olyan régiók számára, amelyek lassabb ütemben állnak át a villamosított hajtástechnológiára.  

A Hyundai N nagyteljesítményű almárkája eddig sportos és élménydús benzinmotoros modelleket fejlesztett – majd az IONIQ 5 N- verziójával bemutatkozott az első tisztán elektromos sportmodell is –, de a közeljövőben egy erősebb hibrid modell is készülhet az akkumulátoros jövőre átállás megkönnyítése érdekében.

A Hyundai IONIQ 5 N piaci bevezetése alkalmából Ausztráliába látogatott Albert Biermann, aki az ausztrál médiának nyilatkozva elmondta, hogy egy sportos hibrid modell megalkotásán még mindig dolgozniuk kell és a projekt egyelőre nem kapott zöld utat. „Erősebb hibrid hajtásláncokat fejlesztünk… a Hyundai Motor Group más járművei számára” – mondta. „És látok lehetőséget arra is, hogy legyen egy N szériás autó, ami legalább hibrid, mondjuk az i30 Sedan(Elantra) N esetében ez egy opció lehet – műszakilag ez nem lehetetlen. Megvalósítjuk-e vagy sem, jelenleg nem tudom megmondani. Technikai szempontból ez elképzelhető.”

A jelenlegi Elantra, vagyis az ausztrál piacon i30 Sedan N – akárcsak a kompakt i30 N, vagy az előző generációs Kona N – 2.0 literes turbófeltöltős négyhengeres benzinmotorral van felszerelve, amely 280 lóerős és 392 Nm nyomatékkal rendelkezik. A széria Elantra hibrid hajtáslánccal ugyanakkor egy 1.6 literes négyhengeres szívó benzinmotorral és a hozzá kapcsolt villanymotorral dolgozik, amelynek rendszerteljesítménye 140 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 265 Nm. Ez a hajtáslánc még az eredeti Ioniq kompaktból/Kia Niro crossoverből származik. 

Mivel egyértelműen szembetűnő szakadék tátong a ma elérhető hibridtechnológia és a nagyteljesítményű N szériás modelltől elvárt tűzijáték között, az N logót viselő hibridmodellre valószínűleg még legalább néhány évig várnunk kell – ha egyáltalán megvalósul. Ennek azért egy kicsit ellentmond az a tény, hogy a Hyundai németországi fejlesztőközpontja közelében 2022-ben egy rejtélyes Veloster N karosszériás prototípust kaptak lencsevégre, amely a tanknyílás mellett egy második, vélhetően töltőnyílással is rendelkezett, amelyre a „Nagyfeszültségű jármű” felirat is utalt.  

Az autógyártó részéről nem is lenne annyira rossz ötlet egy kívülről is tölthető hibridtechnológia választása, mivel a konnektorról is tölthető hibridek általában nagyobb teljesítménnyel is rendelkeznek, mint a hagyományos fullhibrid hajtásláncok. A Hyundainál amíg a Tucson hibrid 230 lóerő körüli teljesítmény leadására képes, addig a plug-in változat már 265 lóerős, de az egy kategóriával kisebb, második generációs Kona hibridje továbbra is 140 lóerős teljesítményű, míg a konszerntárs Kia Niro konnektoros hibridje már 181 lóerőre képes. Hátrányuk viszont a nagyobb súly a méretesebb akkumulátorok miatt.

Biermann korábban azt is elárulta, hogy a Hyundai 2.5 literes turbós négyhengeres benzinmotorja befér majd a következő generációs Elantra motorterébe, amelyet a hírek szerint a Hyundai a Genesis luxusmodellekhez hibridrendszerrel is ellát majd. A vezető a médiának elmondta, hogy a hibrid N modellek megvalósítási lehetősége onnan ered, hogy a globális piacok eltérő ütemben térnek át az elektromos autókra, ezért a Hyundai úgy kívánja végig vinni az átállást, hogy nem hagyja el a nagyteljesítményű autói rajongóit.

„El kell fogadnunk, hogy ez egy átmeneti szakasz és ennek az átmeneti szakasznak az időzítése régiónként eltérő” – mondta. „Ha most megnézik, mi zajlik Európában, akkor ilyen döntéseket kell hoznunk Európa számára, de globális szereplők vagyunk, sok területen vagyunk jelen és az átállás bizonyos régiókban meglehetősen hosszú időt vesz igénybe. És a vállalaton belül én határozottan támogatom, hogy hibrid megoldásokat is kínáljunk az alacsonyabb N járműszegmensekhez is. Úgy gondolom, hogy ez egy kicsit segíthet gördülékenyebbé tenni az átállást.”

A Hyundai Európában nemrégiben leállította az i30 N és i20 N ferdehátú modellek értékesítését, Biermann pedig korábban már megerősítette a vállalat azon szándékát, hogy egy N-szériás tisztán elektromos, az IONIQ 5 N modellnél kisebb autót is kifejlesszen. Ennek ellenére Biermann, aki 31 évet töltött a BMW-nél, mielőtt a Hyundai N szériájának „atyja” lett, mindmáig ragaszkodik ahhoz, hogy egy nagyteljesítményű hibridmodell is megvalósuljon. „Újabb projektet fogok indítani egy hibrid koncepcióval rendelkező kisautóért” – mondta. „De azt még korai lenne megmondani, hogy van-e esély arra, hogy ez eljut-e majd az ügyfeleinkhez."

Forrás: drive.com.au

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei