A vártnál is előbb épül fel a Hyundai amerikai villanyautó-gyára

A Hyundai Motor Group immár három hónappal idén októberre hozta előre legújabb, kizárólag elektromos modelleket készítő amerikai autógyárának beindítását azért, hogy az itt készülő termékek mielőbb részesüljenek a helyi támogatásokból. 

A Hyundai Motor Group az egyesült államokbeli Georgia államban épülő, dedikáltan elektromos járművek gyártására szakosodott üzemének korábbi elindításával új ütemet szabott az elektromos járművek iparágában. Az eredetileg 2025-re tervezett indításra tervezett gyár építése felülmúlta a várakozásokat, így három hónnap korábban, már idén októberben megindulhat a termelés az üzemben. Ez az előrelépés mindössze két évvel azután történt, hogy 2022 októberében megtörtént az alapkő-letétel, ami a változó globális kereslet közepette is bizonyítja a Hyundai elkötelezettségét az elektromos járműgyártás bővítése iránt.

A 7,6 milliárd dollár értékű, Hyundai Motor Group Metaplant America elnevezésű elektromos jármű- és akkumulátorkomplexum építése 2022 októberében kezdődött a Georgia állambeli Bryan megyében azzal, hogy eredetileg a befejezés dátuma 2025 második fele volt. Ezt előbb 2025 januárjára, most pedig 2024 októberére hozták előre, így már második alkalommal módosítottak a beruházás befejezési határidején. A Hyundai illetékesei tavaly arról számoltak be, hogy hetente több mint kétezer munkás vesz részt az építkezésben.

Miközben más globális autógyártók módosítják villanyautóik gyártási stratégiáját a kereslet zsugorodásával kapcsolatos aggodalmak miatt, a Hyundai Motor Group készen áll arra, hogy tőkét kovácsoljon az Egyesült Államok villanyautó-piacán. Jose Muñoz, a Hyundai Motor globális operatív vezérigazgató-helyettese és az észak-amerikai regionális központ elnöke szerint a Georgiában készülő gyár építésének felgyorsítása az elektromos járművek támogatásából származó előnyök maximalizálása érdekében tett stratégiai lépés. Az inflációcsökkentési törvény (IRA) értelmében az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek legfeljebb 7 500 dollár (kb. 2,7 mFt) adójóváírásra jogosultak, ami jelentős ösztönző és a Hyundai ezt a helyben gyártott elektromos autóival fel is tudja használni.

„Előre menekülünk, mert mindenki tudja, hogy ez mennyire fontos, mert eddig nem voltunk jogosultak szövetségi adójóváírásra" – mondta Munoz egy interjújában, aki elmondta, hogy ennek ellenére továbbra is erős érdeklődést tapasztanak a Hyundai villanyautói iránt. „Amerikában már csak nagyon kevés olyan Hyundai kereskedő van, aki még mindig nem árul IONIQ villanyautókat és azt tanácsoljuk nekik, hogy sietve zárkózzanak fel, mivel a továbbiakban még több elektromos járműre fogunk támaszkodni."

„Georgia olyan, mintha a második otthonunk lenne” – mondta Muñoz legutóbb az állam Közgyűlése előtt, amikor az előrehozott időpontot hivatalosan is bejelentették. „A Hyundai Motor Groupnál dolgozó valamennyi munkatársam nevében nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Hyundai helyi befektetései több tízezer kiválóan fizető amerikai munkahelyet teremtenek és több tízmilliárd dolláros gazdasági hatást hoznak majd az elkövetkező évtizedekben.”

„A Hyundai Motor Group évtizedek óta partnere államunknak és pontosan tudtuk, hogy egy ilyen projekt milyen történelmi előnyökkel jár a szorgalmas helyi polgárok számára, amikor először megkezdtük a tárgyalásokat a HMG-vel” – mondta Brian Kemp kormányzó. „A Hyundai velünk van az asztalnál, segít a vállalkozások toborzásában, visszaad közösségeinknek és világszínvonalú főiskoláinkkal és egyetemeinkkel együttműködik azért, hogy minél több ember számára hozzon látre nagyszerű lehetőségeket. Közösen a jövőre összpontosítunk, és izgatottak vagyunk, hogy hosszú távú együttműködése mit hoz a part menti régió és egész Georgia számára.”

„2024 nagyszerű év lesz a HMGMA számára” – mondta Oscar Kwon, a HMGMA elnök-vezérigazgatója. „Ez Georgia történetének legnagyobb gazdaságfejlesztési projektje, amivel gyors ütemben haladunk. Egy ilyen léptékű projekt megvalósítása ilyen rövid időn belül kihívás volt, de csapatunk elképesztő eredményeket ért el. Sokat köszönhetünk a Meta Profijaink kemény munkájának, valamint állami és helyi partnereink folyamatos támogatásának és együttműködésének is.”

A Hyundai Motor Group a villanyautó-piacon alkalmazott agresszív terjeszkedése nem maradt nyomtalan. Annak ellenére, hogy kezdetben kizárták a támogatásból, a Hyundai és leányvállalata, a Kia az egyesült államokbeli elektromos járművek értékesítési rangsorában 94.340 darab eladott autóval megelőzte a hagyományos autógyártókat, többek között a Fordot és a General Motorst és csak a Tesla tudott náluk több villanyautót eladni. Az elmúlt évben figyelemreméltó, 62,6 százalékos értékesítési volumennövekedésével a Hyundai és a Kia jelenleg 8 százalékos piaci részesedésével megszilárdította jelenlétét az Egyesült Államok piacán.

A Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) a Georgia államban található Bryan megyében jelentős mérföldkövet jelent a Hyundai villanyautó-történelmében. Az évente akár 300 ezer elektromos jármű gyártására képes, de potenciálisan 500 ezer darabra bővíthető kapacitású HMGMA ezzel a Hyundai elektromos járműgyártásának sarokkövévé válik. Az üzemben a Hyundai, a Kia és a Genesis márkák hat modellje szerepel majd a gyártási programban, köztük a régóta várt IONIQ 7, a Hyundai első három üléssoros elektromos nagyterepjárója, amelyet jövőre már ebben teljes körűen itt terveznek gyártani.

A Hyundai saját gyára mellett egy, az LG Energy Solutions vállalattal közös 30 gigawattóra éves kapacitásra képes, 4,3 milliárd dollár értékű akkumulátorgyártó üzemet is épít, amely 2025. januárjában kezdi meg működését. Ez az együttműködés a Hyundai azon stratégiájának része, amely szerint biztosítani kívánja a villanyautók folyamatos gyártásához kulcsfontosságú akkumulátorok stabil ellátását. Ezenkívül a Hyundai az elektromos járművek szélesebb körű elterjedését szorgalmazza kereskedői körében és célja a Tesla által kifejlesztett észak-amerikai töltési szabvány (NACS) teljes körű átvétele, javítva ezzel a kompatibilitást és az elektromos járművek felhasználóinak kényelmét.

A fentieken túl a Hyundai egy további koreai akkumulátorgyártóval, az SK On vállalattal együttműködésben egy 5 milliárd dollár értékű akkumulátorgyárat is épít a Georgia állambeli Bartow megyében. Ez a beruházás várhatóan 2025 második felében kezdi meg a működését és mintegy 35 GWh éves kapacitásssal rendelkezik majd. A közös Hyundai-SK On akkumulátorgyár a most épülő villanyautógyártó üzem mellett támogatja a Hyundai alabamai gyárát, valamint a Kia georgiai West Pointban már meglévő üzemeit is, amelyekben a későbbiekben tovább bővítik az előállított villanyautók arányát.

A Hyundai Motor Group georgiai villanyautó-gyárának korábbi üzembe helyezése merész előrelépés a versengő elektromos járművek piacán. Az állami támogatások kihasználásával, a termelési kapacitások bővítésével és a stratégiai együttműködések előmozdításával a Hyundai nem csak a status quo megszerzését garantálja, hanem egy fenntarthatóbb villamosított jövő felé is utat nyit az autóiparban.

Forrás: thekoreancarblog.com, koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei