Első képeken az új Kia EV3 utastere

A Kia a messzi északon, Svédország hófödte útjain teszteli legújabb EV3 modelljének hidegtűrő képességeit, amelynek közben a szemfüles kémfotósoknak sikerült az autó utasterébe is bepillantaniuk. 

A Hyundai csoport Svédország legészakibb pontjához közel, Arjeplog városánál található téli tesztközpontjához közel sikerült a kémfotósoknak nem is egy, hanem rögtön két Kia EV3 tesztjárművet, amely jelzi, hogy az új modell egy valóban intenzív téli tesztprogramon megy keresztül.  

Az EV3 formatervezéséhez egyértelműen nagyobb testvére, a Kia EV9 szolgálhatott ihletül és ez még a vastag álcázás alatt is jól kitűnik.  Kompakt mérete ellenére jól mutatnak az álcatakarók alól kivillanó, az EV9-ére kísértetiesen hasonlító függőleges lámpatestek, amelyek egyben azt is jelzik, hogy a fotókon feltűnő prototípusok már-már szériagyártásra kész konstrukciók, amelyek sorozatgyártásra kész kerekeket is viseltek. Ez a hasonlóság azt sugallja, hogy a Kia nemcsak bővíti az elektromos járművek kínálatát, hanem egységes formanyelvet is igyekszik biztosítani a paletta egészében.

Habár a belsőről készült felvételek csak rövid bepillantást engednek az utastérbe, az mindenképpen látszik, hogy az EV3 az új Kia és Hyundai modellek nyomdokaiba lép és nagy, kiemelkedő képernyővel rendelkezik. A csúcstechnológia iránti elkötelezettség valószínűleg az egész belső térre kiterjed, modern és felhasználóbarát élményt ígérve a vezetők és az utasok számára egyaránt. A széles kijelzőcsoport előtt új kormánykereket, mellett pedig egy eddigiektől eltérő formájú középkonzolt találhatunk.  

A Kia minden bizonnyal minimalista, de futurisztikus belső teret alkotott az EV3 számára, amely növényi eredetű anyagokkal és természetes rostszerkezetekkel hangsúlyozza a fenntarthatóságot. Környezetbarát szellemiségének megőrzése mellett a Kia várhatóan finomítani fogja ezeket az elemeket a szériamodellben, egyensúlyt kínálva a fenntarthatóság és a praktikus luxusélmény között.

Az EV3 a közelmúltban bemutatott EV5 alá kerül a Kia elektromos kínálatában, amelynek irányára 30 ezer dollár alatt várható. Ennek a stratégiai árképzésnek az a célja, hogy az EV3 modellt a Niro EV-nél is elérhetőbb opcióvá tegye, potenciálisan szélesebb közönséget ragadva meg, akik megfizethető áfron vennék meg első elektromos járművüket.

A pletykák szerint az EV3 400 V-os technológiát fog alkalmazni azért, hogy megőrizze versenyképes árait, miközben biztosítja a hatékony teljesítményt. A jelek szerint már 2024 első negyedévében bemutatkozó újdonság nagyjából 4,4 méteres hosszúságával a tisztán elektromos szubkompakt crossoverek szegmensében versenyez majd olyan modellekkel, mint a Volvo EX30 és a Peugeot E-2008.

Forrás: thekoreancarblog.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei