A Hyundai 2045-re karbonsemlegessé válik

A Hyundai Motor az idén Münchenben megrendezett Nemzetközi Autókiállításon (IAA) bejelentette karbonsemlegessé válásának célkitűzéseit, amelynek keretében többek között 2035-től Európában csak elektromos modelleket kíván értékesíteni.    

A Hyundai karbonsemlegessé válásának integrált stratégiája a következő három pilléren nyugszik: tiszta mobilitás, új generációs platformok és zöld energia. A Hyundai a villamosított járműválaszték teljes választékát, illetve a legújabb megoldásokat is bemutatja, amelyek idei IAA kiállításon szeptember 6-12. Között, Münchenben, Németországban tekinthető meg.

„Vállalatunk ’Fejlődés az Emberiségért’ elképzelései szerint, a Hyundai Motor elhatározta, hogy helyesen cselekszik” – mondta Jae-hoon (Jay) Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. „Az éghajlatváltozás tagadhatatlan kihívás, amelyre mindenkinek a legnagyobb és sürgős figyelmet kell fordítania. A Hyundai Motor elkötelezi magát amellett, hogy globális termékeiben és teljes működésében 2045 re karbonsemlegessé válik és befektetünk a tisztább közlekedésbe és a környezetbarát energia-megoldásokba azért, hogy mindenki számára jobb és fenntarthatóbb jövőt érjünk el.”

Az IAA látogatói a Messe München A1-es csarnokában találhatják meg a Hyundai Motor standját –ahol a vállalat elektromos koncepciókat, teljesen elektromos robotaxi-modelljét és művészi megjelenítéseket mutat be a hidrogén értéklánc témakörében. A látogatók a Hyundai Blue Lane [1] szolgáltatásán keresztül érhetik el az esemény különböző helyszíneit, és egyben lehetőséget kínálnak arra, hogy megtapasztalják a márka legújabb tiszta mobilitási járműveit, beleértve az IONIQ 5, a Nexo, a Kona Electric és az ElecCity Fuel Cell busz modelleket is.

„Az új helyszín és az élő-digitális hibrid formátum révén az idei IAA nagyon különbözik a korábbi eseményektől, és nagyon örülünk, hogy ezen ismét kiállítóként veszünk részt” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Izgatottak vagyunk, hogy megoszthatjuk a publikummal jövőbeli vállalati elképzeléseinket, amelyek túlmutatnak az autóipari mobilitáson. Ezen túlmenően felvázoljuk a karbonsemleges társadalmat lehetővé tévő ütemtervünket, amely elengedhetetlen, mivel a bolygó jövője forog kockán.”

Az idei IAA rendezvényen a Hyundai Motor kötelezettséget vállal arra, hogy 2040-re 75 százalékkal a 2019-es szint alá csökkenti széndioxid-kibocsátását. 2045-ig a Hyundai mind termékeiben, mind pedig globális működésében eléri a teljes karbonsemlegességet. A Hyundai Motor integrált, többdimenziós stratégiája a szén-dioxid semlegesítésére három pillérre támaszkodik: tiszta mobilitási kínálatának bővítése, új generációs platformok fejlesztése, valamint beruházások a zöld energia megoldásokba és technológiákba.

Tiszta Mobilitás:

Első villanyautó-tanulmányának 1991-es bemutatása óta a Hyundai Motor a tiszta mobilitás terén betöltött vezető szerepével folyamatos lépéseket tett a széndioxid-kibocsátás csökkentése felé. A Hyundai Motor bejelentette, hogy a következő években fokozatosan növeli a kibocsátásmentes járművek értékesítési részesedését, így a vállalat célja, hogy 2030-ra globális járműeladásainak 30 százalékát a kibocsátásmentes járművek adják, 2040-re pedig a vállalat arra számít, hogy az akkumulátoros elektromos járművek és az üzemanyagcellás járművek a teljes flottaértékesítés 80 százalékát teszik ki.

A Hyundai Motor régiókra lebontva azt tervezi, hogy 2035-től kezdve csak kibocsátásmentes járműveket fog kínálni Európában. 2040-ig a Hyundai a főbb piacokon fokozatosan megszünteti a fosszilis üzemanyagokat használó járműveket, támogatva ezzel a tiszta mobilitásra való áttérést.

Akkumulátoros elektromos járművek:

2020 augusztusában a Hyundai Motor kifejezetten az akkumulátoros elektromos járművei számára létrehozta az új IONIQ márkáját, ezzel jelezve elkötelezettségét az elektromos mobilitás korszaka iránt. Ugyanebben az évben a Hyundai Motor Group, a Hyundai Motor anyavállalata bemutatta a kifejezetten elektromos modellek számára készített elektromos-globális moduláris platformját (E-GMP). A Hyundai Motor IONIQ 5 modellje, amelyet 2021 februárjában dobtak piacra, a márka első olyan villanyautója, amelyet az E-GMP platformra építettek. Az IONIQ 5 fenntartható és innovatív funkcióival, például 400 és 800 voltos töltéssi megoldásával és a Vehicle-to-Load (V2L) funkciójával új mércét állított fel az elektromos mobilitás terén.

A Hyundai következő új generációs elektromos autója az IONIQ 6 lesz, amely a 2021-es IAA kiállításon is bemutatott Prophecy EV koncepciójából merít ihletet. Az IONIQ 6 villanyautós élményeket kínál, testreszabott, környezetbarát megoldásokra összpontosítva, amelyek bármilyen életmódhoz illeszkednek.

Üzemanyagcellás járművek:

A Hyundai Motor több mint 20 éve fektet be hidrogén üzemanyagcellás technológiába. A Hyundai 2013-ban dobta piacra az ix35 Fuel Cell modelljét, a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás hobbiterepjáróját, majd 2018-ban követte a Nexo, az első kizárólagos hidrogénhajtású hobbiterepjáró. illetve a svájci ügyfelek számára készített nagyteherbírású Xcient Fuel Cell teherautó. A Hyundai nemrég épp Münchenben mutatta be ElecCity Fuel Cell autóbuszát, amit jelenleg tesztelési fázisban használnak Európában.

Az IAA rendezvényén a Hyundai bemutatta az elkövetkező évek üzemanyagcellás személyautóira vonatkozó ütemtervét. 2023-ban a Hyundai bemutatja a Nexo modellt, valamint egy új hidrogénhajtású MPV (egyterű) modellt is. A Hyundai 2025 után azt tervezi, hogy egy üzemanyagcellás meghajtású nagyméretű hobbiterepjárót is piacra dob. Ezenkívül a Hyundai Motor üzemanyagcellás hajtásláncát minden típusú mobilitási flottához és az élet más területeihez is biztosítani fogja.

Következő generációs platformok

A Hyundai Motor vezető beruházásokat hajtott végre a következő generációs szállítóplatformok területén. Ez magában foglal olyan A-ból B-be való eljutásra alkalmas innovatív mobilitási lehetőséget, mint például az UAM (célalapú mobilitás) és az önvezető járművek, amelyek nagyobb szabadságot biztosítanak a mobilitás szempontjából, széndioxid-kibocsátás nélkül. Ezek a platformok összhangban vannak a vállalat Fejlődés az Emberiségért jövőképével is, amivel a Hyundai elkötelezettségét fejezi ki a jövő generációi városi életének javítására.

A Hyundai Motor az IAA Mobility 2021 kiállításon először mutatta be úttörő robotaxi modelljét. A Hyundai és a Motional, a vezető nélküli technológia globális vezetőjével közösen fejlesztett IONIQ 5 alapú SAE Level 4 autonóm járműve fejlett érzékelőcsomaggal és a robotaxi technológiavezérelt kialakításával rendelkezik, amely az autonóm működés mögötti innovációt mutatja be. A jármű utasközpontú interfészekkel rendelkezik, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy intuitív módon lépjenek kapcsolatba a járművel menet közben. A Motional 2023-ban megkezdi a nyilvános utasok szállítását az IONIQ 5 modellen alapú robotaxiban.

Városi Légimobilitás (UAM)

A CES 2020 kiállításon a Hyundai bemutatta az UAM koncepciómodelljét, az S-A1-et, amelyet négy elv alapján fejlesztettek ki: biztonságos, csendes, megfizethető és utasközpontú megoldások. A Hyundai Motor célja, hogy 2028-ban piacra dobjon egy teljesen elektromos UAM modellt, amelyet a városon belüli üzemeltetésre optimalizáltak. A 2030-as években a vállalat regionális légi mobilitás bevezetését is tervezi, amely összeköti a szomszédos városokat.

Zöldenergia

A Hyundai Motor karbonsemlegességi stratégiája a kibocsátásmentes járművekre való átálláson is túlmutat. A vállalat célja, hogy mindenki számára tisztább és környezetbarát energiamegoldásokat biztosítson. Ez magában foglalja nemcsak a megújuló energiaforrások felhasználását a vállalat termelési létesítményeiben, hanem hosszú távú befektetéseket is a jövő technológiáiba, például a megújuló energián alapuló zöld hidrogénbe, a járműhálózatba visszatöltés (V2G) és az akkumulátorok második életciklusú energiatárolási rendszerek (SLBESS) fejlesztésébe is. 

Zöld hidrogén

A víz alacsony széndioxid-kibocsátású áramforrások által termelt elektrolíziséből nyert zöld hidrogén várhatóan jelentősen csökkenti a széndioxid-kibocsátást. A Hyundai Motor olyan globális startup vállalatokba fektetett be, mint például a H2Pro, amelyekkel együttműködhetnek a zöld hidrogén területén. Ezenkívül a Hyundai zöld hidrogéninfrastruktúrát tervez létrehozni azokban az országokban, ahol erős kormányzati támogatás és bőséges megújuló energiaforrások találhatóak.

Helyszíni széndioxid csökkentés

A Hyundai Motor számos tevékenységet folytat annak érdekében, hogy csökkentse a gyártási folyamatai által kibocsátott szén- és egyéb üvegházhatású gázok kibocsátását. A vállalat tevékenységei között az energiacsökkentési tevékenységek folytatása és környezetbarát erőművek építése is szerepel azáltal, hogy azokat megújuló, pl. fotovoltaikus energiaforrásokká alakítják át.

Júliusban a Hyundai Motor a Hyundai Motor Group többi leányvállalatával együttműködve csatlakozott a Climate Group RE100 nevű globális kezdeményezéséhez, amely elkötelezett a 100 százalékban megújuló energiaforrások használata irányába. A kötelezettségvállalás értelmében a Hyundai Motor Manufacturing Czech üzem lesz a vállalat első olyan gyára, amely 2022-ben teljesen átállítja villamosenergia-felhasználását megújuló energiára. A vállalat célja, hogy 2040-ig globális működésének több mint 90 százalékának villamosenergia-szükségletét megújuló energiaforrásokból elégítse ki. A Hyundai kötelezettséget vállal arra, hogy 2045-ig teljes globális működésében megújuló energiákra áll át.

Járműből hálózatba (V2G)

A V2G a legújabb olyan technológia, amely lehetővé teszi az energia visszavezetését az elektromos jármű akkumulátorából az elektromos hálózatba. Lehetővé teszi a hatékony energiaigény-kezelést, különösen csúcsidőben, ezáltal a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget csökkentve. A Hyundai jelenleg számos V2G kísérleti programban vesz részt a piac különböző érdekelt feleivel. A vállalat azt tervezi, hogy a V2G funkciót a közeljövőben érkező villanyautóiban is bemutatja.

Akkumulátorok második életciklusú energiatárolási rendszerek (SLBESS)

A Hyundai Motor az elhasználódott akkumulátorok újrahasznosítására és átalakítására is törekszik. A Hyundai jelenleg különböző helyi energetikai partnerekkel kísérleti projekteken dolgozik azért, hogy tovább hasznosítsa az elektromos akkumulátorokat. A vállalat a tervek szerint jövőre Németországban is teszteli az SLBESS kisméretű rendszereit.

„Az IAA Mobility a tökéletes alkalom arra, hogy bemutassuk a karbonsemlegességről alkotott globális elképzelésünket. Az IAA egy újabb mérföldkő az évek óta készülő fenntarthatósági úton. A Hyundai Motor továbbra is kitartóan törekszik a karbonsemlegességre és élen jár a holisztikus megoldások kifejlesztésében” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor globális marketing igazgatója. „Intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai arra is törekszik, hogy energetikai megoldásokat nyújtson az üzleti élet és a társadalom számára. Az éghajlatváltozást összehangolt erőfeszítések nélkül nem lehet megoldani. Az elkövetkező hónapokban több fenntarthatósági projekt révén igyekszünk minél többet tenni a környezetért és mindenkit meghívunk, hogy csatlakozzanak hozzánk a tisztább jövő felé vezető úton” – tette hozzá Schemera.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését