Újabb képeken a Hyundai Casper
A Hyundai Motor újabb fotókat és információkat árult el új belépőszintű kisterepjárója, a Casper kialakításáról, amelynek most először pillanthatunk be utasterébe is.
A Hyundai Motor szeptember 29-én fogja hivatalosan is bemutatni vadonatúj Casper modelljét Dél-Koreában, ám a fontosabb információkat, mint pl. az autó legfontosabb műszaki paramétereit, belső kialakítását és árazását már most, az előfoglalások megnyitásakor nyilvánosságra hoztak. A Casper azért is jelentős modell a Hyundai életében, mert ez lesz az első olyan koreai jármű, amit közvetlenül a vásárló (D2C) részére fognak kínálni, azaz az autót online lehet majd megrendelni.
A Casper külső formai megoldásai fiatalosak és dinamizmusa méltóságot és robusztusságot sugall, A Hyundai Motor egy egyedülálló, levehető fényszórót is készített a kemény, vaskosnak mutatkozó frontrészre, amivel a Casper különlegesen erős megjelenést sugároz. Emellett a parametrikus mintázatú hűtőmaszk és az erre rímelő hátsó lámpatestek futurisztikus benyomást keltenek, miközben a turbómotoros Active modell a dinamikus jelleget sugározva kerek intercooler beömlőket, hálós hűtőrácsot és sportos légterelőket kapott.
A Casper belső tere finom és kényelmes légkört teremt, amely éles ellentétben áll a külső dinamikus megjelenésével azáltal, hogy aktívan kihasználja a tér görbületeit, miközben visszatükrözi a külső kialakítás kapszulaforma alkotóelemeit is. A Hyundai Motor a vékony és tömör kialakítás, valamint a különféle tárolóhelyek, például az USB töltőmodul és az utasülés előtti nyitott tálca révén a nyitottság legjobb érzését valósította meg. Ehhez az is hozzájárul, hogy száműzték a középkonzolt, a sebességváltó karját pedig a műszerfalra helyezték. Így egy pad típusú első üléspárt tudtak létrehozni, amivel a vezető vagy utasa szabadon mozoghat a két ülés között.
Ezenkívül az élénk színek kontrasztja a vizuális élvezet maximalizálását teremti meg. Az első sor ülései kétszínűek és az ülések hátsó szélén olyan részletek jelentek meg, mint például a cipzár típusú varrás, amelyek egyértelműen fokozzák a jármű egyéniségét. A modern berendezéshez alkalmazott lila monokromatikus belső hangulatlámpa és a mennyezeten alkalmazott vadászkutya fogmintája jellemző belsőépítészeti elemek, amelyek Casper egyediségét tovább növelik.
Ahogy Simon Loasby, a Hyundai Styling vezetője fogalmazott: „A Casper egy olyan autó, amely a koreaiak kihívó szellemiségét és fiatalos energiáját testesíti meg.” A Casper remek helykihasználtsággal rendelkezik, amely magában foglalja az első és a hátsó sor összes üléstámlájának lehajthatóságát, csúsztatását (az ülés előre/hátra mozgatásával) és döntését (a háttámla előre/hátra döntése).
A Hyundai Motor kibővítette a belső tér kihasználhatóságát egy teljesen összehajtható ülés alkalmazásával, amelyben a vezetőülés a világon először teljesen előrehajtható. A hátsó üléssor ülései 160 mm-rel előre és hátra tolhatók, illetve 39 fokban dönthetők, így még a hátsó utasok is kényelmesen pihenhetnek. Ezenkívül amikor a hátsó ülések előre csúsznak, 301 liter rakodótér biztosítható, míg az első és a második sor teljes előredöntésekor akár 2059 mm belső hossz biztosítható. Az utasok nemcsak különböző méretű árukat szállíthatnak, de kihasználhatják a személyes ízlésüknek és helyzetüknek megfelelő teret is, például szabadidős tevékenységekhez is.
A Hyundai Motor továbbfejlesztette a vezető kényelmét azáltal, hogy olyan élvonalbeli információs és szórakoztató funkciókat alkalmazott, mint a Hyundai CarPay, egy egyszerű, a jármű rendszerén keresztül működő fizetési szolgáltatás és a szerver alapú hangfelismerő járművezérlés, amellyel a vezető természetes nyelven alapuló hanggal működtethetii a légkondicionálót, miközben szemmel tartja az utat.
A Casper alapfelszerelésként fejlett vezetéstámogató rendszerrel (ADAS) és 7 légzsákkal van ellátva, beleértve az első ülések közötti középlégzsákot is, amivel a nagy merevségű és könnyű karosszéria osztályon felüli biztonságot nyújt. A Hyundai Motor intelligens biztonsági technológiájához olyan elemek társulnak a Casper setében, mint a frontális ütközéselkerülő rendszer, a sávtartó rendszer, a fáradtságfigyelő, a távolsági fényszóróasszisztens, stb. A jobban felszerelt Modern szinthez már hátsó ütközéselkerülő rendszer és távolságtartó tempomat is jár.
A Casper mozgatását alapesetben egy 1.0 literes, 76 lóerős benzines szívómotor biztosítja, amelynek átlagfogyasztása 7 liter/100 km. Ennek ára Dél-Koreában 13,85 millió vontól indul, míg a 100 lóerős 1.0 literes T-GDI motorral szerelt Casper Active változatokért felszereltségtől függően 900-950 ezer von felárat kérnek.
Az autóra már az előfoglalás első napján több mint 12 ezren iratkoztak fel, akik között maga Jae-in Moon, Dél-Korea köztársasági elnöke is ott van. Szóvivője szerint az elnök saját, privát használatra vásárolja meg a Casper kisautót, amit tervei szerint nyugdíjba vonulása után is megtart majd.