Indiában is megjelent a Hyundai N sportmárkája
A Hyundai Motor helyi képviselete az N sportszéria első modelljeként bemutatta az i20 kisautó N Line változatát, amely sportosabb külső-belső megjelenésével, áthangolt futóművével és kipufogójával tűnik ki.
A Hyundai ezzel a lépéssel bevezeti N sportmárkáját Indiában is, bár az i20 N Line a keményebb, erősebb i20 N-hez képest csupán sportosabb beállításokat és némi kozmetikai átalakításokat kapott. A bemutatóval egy időben a Hyundai Motor India megkezdte fogadni az i20 N foglalásait, amely a hagyományos márkakereskedői hálózat mellett akár online, a Click To Buy néven hirdetett internetes felületen keresztül is lehetséges.
„A Hyundainál arra törekszünk, hogy életre keltsük az álmokat, az ötleteket és a képzeletet, intelligens mobilitási megoldásokat hozzunk létre, amelyek felkeltik az érzékeket és megvalósítják ügyfeleink törekvéseit” – mondta S. S. Kim, a Hyundai Motor India Ltd. vezérigazgatója. „Az N Line termékcsalád azt az autót mutatja meg ügyfeleinknek, amely a valódi a vezetési szenvedélyt testesíti meg és biztosítja, hogy a sportos és szórakoztató vezetési élmény mindenki számára elérhető legyen. Az első modellünk, amely az Indiában bemutatott termékcsalád élére állt, az i20 N Line most bemutatásra került, amely ismét az indiai ügyfelek mobilitásának újradefiniálása iránti elkötelezettségünket reprezentálja. A Hyundai i20 N Line a vezetési izgalom, az energikus dizájn és a fejlett technológia ötvözetét testesíti meg és olyan autóban testesül meg, amely valóban hétköznapi izgalmat nyújt.”
A Hyundai i20 N Line fejlesztése során arra törekedtek, hogy a sportos és szórakoztató vezetési élményeket megtestesítse és játékossá és szórakoztatóvá tegye az ingázás hétköznapjait. Az i20 N Line dinamikus és izgalmas stílusa a motorsport által inspirált DNS-t mutatja be, míg élénk és feltűnő színei gondoskodnak arról, hogy soha ne maradjon észrevétlen. A sportos, individualista vezetés szerelmesei számára kifejlesztett i20 N Line-t úgy alakították ki, hogy sportos és dinamikus vezetési élményt nyújtson a mindennapi izgalmak tökéletes kielégítésére.
Az N Line modellek legjelentősebb megkülönböztető jegyei a sportosabbá tett külső megjelenésük. Ebből a célból a Hyundai i20 N Line elöl sportosabb, kétszínű lökhárítót kapott, mélyen beágyazott ködlámpával és sportos piros betétekkel, „kockás zászlót” idéző hűtőrács-mintázattal és N Line logóval. Oldalt az i20 N Line új kialakítású 16 colos könnyűfém keréktárcsáival, illetve oldalküszöb-toldataival és vörös féknyergeivel különböztethető meg. Hátul az i20 N Line kiemelkedő diffúzorral és dupla kipufogócsövekkel sportosabbá tett lökhárítót kapott, valamint oldalra kinyúló szárnyakkal ellátott hátsó légterelőkkel és a két hátsó lámpaegységet összekötő sötét króm betéteket is rendelkezik.
A belső térben a műszerfal elrendezése nagyjából megegyezik az Indiában és Európában is kapható alap i20 modellel, mindössze az indiai változatok digitális műszeregysége jelenti a különbséget. A teljesen fekete belső teret azonban vörös betétek és teszik különlegessé. Emellett új kockás zászlómintát is kaptak az N logóval ellátott műbőr ülések, amit sportos fémpedálok, egyedi háromküllős kormánykerék és N márkájú bőr sebességváltó gomb egészít ki.
Ami a felszereltséget illeti, az i20 N Line átveszi a hagyományos i20 modellek összes elemét, a 10,25 colos, Apple CarPlay és Android Auto funkcióval rendelkező érintőképernyős információs és szórakoztató rendszertől a digitális műszercsoporton, a vezetékmentes telefontöltésen, a tempomaton, az automata klímaberendezésig, a napfénytetőig, vagy a 7 hangszórós Bose hangrendszerig. Az i20 N Line emellett új hangfelismerési funkciókat is kap, valamint egy frissített Bluelink alkalmazást, amely 16 ingyenes, távolról is elérhető térképfrissítést tartalmaz. A biztonsági funkciók közé tartozik a 6 légzsák, a TPMS, a tolatókamera, az automatikus fényszórók, az elektronikus menetstabilizátor (ESC), a járműstabilitás-szabályzó (VSC), a visszagurulásgátló rendszer (HAC) és még sok más.
Az indiai i20 N Line változat a motorháztető alatt kizárólag a Hyundai 120 lóerős 1.0 literes, háromhengeres turbós benzinmotorja lehet. A sebességváltó alapesetben a 6 fokozatú iMT kézi, de felárért a 7 fokozatú duplakuplungos DCT is választható. A jobb vezetési élmény elérése érdekében a DCT sebességváltóhoz a kormány mögé helyezett váltófülek is járnak. Bár az erőátviteli rendszer konfigurációja és hangolása változatlan maradt, a fejlesztők sportosabb kipufogót illesztettek hozzá, valamint a felfüggesztést a sportosabb beállítás érdekében módosították, ami a kanyarokban jobb kezelhetőséget ígér. Ezenkívül az i20 N Line szemben az alapmodellel négy tárcsafékeket is kapott. A Hyundai emellett azt is állítja, hogy javított az i20 N Line kormányzásán is.
A szeptemberben érkező új i20 N Line az modellsorozat új csúcsmodelljeként érkezik az indiai autópiacra, ahol várható ártartományában nem lesz közvetlen konkurense.
Forrás: hyundai.com/in, autocarindia.com