A Hyundai világító és mozgó hűtőmaszkot fejlesztett

A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Mobis alkatrészbeszállító bejelentette, hogy a vállalat „világító hűtőmaszkot” készített, amely LED technológiát egyesíti az autók hagyományos hűtőrácsával.

A világító hűtőmaszk meghatározza az első benyomást, emellett pedig az aktív levegőáramlás technológiát is integrálja. Ezek olyan új technológiák, amelyeket eddig nem gyártottak szériában világszerte. Ezeket az eszközöket az elektromos és az önvezető járművek trendjei hívták életre. A Hyundai Mobis által kifejlesztett új hűtőrács-technológia lényege a „világító rács” és a „mozgó rács”.

Az évtizedek során az autó hűtőmaszkját a motor hűtésének szellőzőnyílása mellett olyan formatervezési elemként használták, amely meghatározza az autó első benyomását. Mivel azonban az elektromos járművek az utóbbi években egyre népszerűbbek, a meglévő hűtőrács átalakul, hogy különböző felhasználási lehetőségeket hozzon létre, beleértve a világítási rendszereket, a hangrendszereket és a kijelzőket is.

Kezdetnek a Hyundai Mobis ’világító rácsa’ egy olyan technológia, amely az autó teljes első hűtőmaszkját világító eszközként hasznosíthatja. Jellemzője, hogy különféle alakzatokat képes megjeleníteni, például az önvezetési módot, az villanyautók töltési módját, az üdvözlőfény funkciót, vagy épp a vészjelző lámpa kijelzőjét. A „világító rács” a többi járművel vagy a gyalogosokkal történő kommunikáció eszközeként is használható és a fényminták alkalmazásától függően erős és egyedi formai effektusokat is létrehozhat.

A Hyundai Mobis az idei év elején fejezte be a technológia fejlesztését és most a forgalmazás megkezdése előtt ellenőrzi annak megbízhatóságát. A vállalat két év múlva a technológia tömeggyártásának megkezdését tervezi.

 A Hyundai Mobis által is kifejlesztett „mozgó rács” technológia a világítási funkció biztosítása mellett automatikusan a motor hűtése szerint a rács mozgatásával irányítja a külső levegőt. A meglévő (beépített) módszerrel ellentétben, mivel ezt egy integrált rácstípusaként fejlesztették ki, várhatóan nemcsak javítja az üzemanyag-hatékonyságot és csökkenti a kipufogógázok mennyiségét, de a luxus érzését is kelti. A gépjármű hűtőrácsának belsejében található beépített lamella a hűtőfolyadék hőmérsékletének változását észleli és ha a hűtés nem szükséges, a fedél leeresztésével blokkolja a külső levegő beáramlását.

Amennyiben a jármű rendelkezik ezen eszközzel, az lezárt állapotában a légellenállás csökkentésével javítja az üzemanyag-hatékonyságot és csökkenti a kipufogógázon keresztüli szennyezőanyag-kibocsátást azáltal, hogy javítja a gépház hűtési hatékonyságát. A rács beépített (külső) lamellájának előnye, hogy világításán keresztül különféle formatervezési mintákat képes megjeleníteni, miközben fokozza a környezetbarát benyomást. 

„Folyamatos erőfeszítéseket teszünk olyan új technológiák kifejlesztésére, amelyek reagálva a jövőbeli autótendenciák változásaira kielégítik a vásárlói igényeket" – mondta Woo-il Lee, a Hyundai Mobis modullaborjának vezetője. „Olyan innovatív termékekkel fogjuk megelőzni a globális piacot, amelyek a magas szintű technológiai felkészültséget az érzelmi minőséggel ötvözik."

 A Hyundai Mobis emellett tavaly egy virtuális motorhangrendszert is kifejlesztett, amely szintén az autó hűtőrácsát hasznosította. Amennyiben az autót ezzel a technológiával is felszerelték, akkor az nemcsak a virtuális motorhang előállítására, hanem irányjelző hangként, elektromos jármű töltésriasztási hangjaként és kempingezés közben akár hangszóróként is használható.

Forrás: mobis.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei