Már százezer Hyundai Kona Electric fut Európa útjain
A Hyundai Kona Electric továbbra is nagy népszerűségnek örvend Európában, ahol a modell 2018-as bevezetése óta eltelt három év alatt már több mint 100 ezer példány talált gazdára.
A Hyundai Kona modellcsalád 2017-ben jelent meg, kezdetben csak benzines és dízelmotoros változatokkal. A típuspalettát 2018-ban egészítette ki a tisztán elektromos Kona Electric, amelyet 2019-ben az Ioniq hibridrendszerét öröklő Kona Hybrid egészített ki, majd pedig a 2020-as típusfrissítést követően megérkezett a Kona N sportverzió, amely márka történetének első nagyteljesítményű terepjárójaként mutatkozott be.
„A Kona Electricből eddig világszerte több mint 142 ezer darabot értékesítettek, míg az Európában eladott több mint százezer példány minden várakozást felülmúlt” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „ Az Európában eladott százezer darab hatalmas mérföldkő, és a Hyundai csapatával együtt örülök neki, hiszen ők is hozzájárultak ezen bravúr eléréséhez. Ezzel egy lépéssel megint közelebb kerültünk azon célunkhoz, hogy 2025-re évente egymillió villanyautót tudjunk értékesíteni világszerte.”
A Kona Electric 2018-as bevezetésével a Hyundai az első olyan autógyártóvá vált, amely egyesítette az európai piac két legnagyobb iparági trendjét: a teljesen elektromos hajtásláncot és a kiskompakt hobbiterepjáró karosszériát. A Kona Electric nagyteljesítményű villanymotorjával, nagy hatótávjával és stílusos megjelenésével emelkedik ki – mindezt elérhető árakon.
A típushoz kétféle elektromos hajtáslánc választható: egy nagyobb, 64 kWh kapacitású akkumulátorral és 484 kilométeres hatótávú, vagy egy alap, 39,2 kWh-os akkumulátorral és 305 kilométeres hatótávval. A modell városi forgalomban dokumentáltan 790 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, emellett a Kona Electric 1026 kilométeres távolsági rekordot is felállított a német Lausitzring versenypályán. A Kona Electric tökéletes autó azon vásárlók számára, akik a hobbiterepjárók kényelmét szeretnék élvezni helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. Az Ioniq után 2020-ban a Kona Electric lett a második olyan Hyundai-modell, amely ötcsillagos Green NCAP minősítést kapott.
2020 márciusában a Hyundai megkezdte a Kona Electric sorozatgyártását a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nosovicei európai gyártóüzemében, ami az autógyártó dél-koreai Ulszan-i főüzemében történő gyártását egészít ki. Az európai termelés néhány előnye közé tartozik a folyamatos kínálat biztosítása a legnépszerűbb piacokon, a rövidebb szállítási határidő és a jövőre tekintve a környezetbarát termelés és elosztás biztosítása. A Hyundai azon elkötelezettsége mellett, hogy 2045-ig el kívánja érni a széndioxid-semlegességet, az idei IAA autókiállításon nemrégiben bejelentett stratégia értelmében a HMMC lesz a vállalat első olyan autógyára, amely 2022-ben teljes egészében átáll a 100 százalékosan megújuló energiafelhasználásra.
A Kona Electric népszerűsége a szélesebb trendekkel is összhangban van. Az akkumulátoros elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan növekszik Európában. A 2021. júniusi Európai Villanyautók Gyorsjelentése szerint az új elektromos autók regisztrációja 2019-hez képest 2020-ban megduplázódott. 2021 első öt hónapjában összesen 355 ezer új villanyautót regisztráltak Európában – máris többet, mint amennyit a 2019-es naptári év során regisztráltak. Ahogy a gyártók a CO2 célok elérése érdekében bővítik kínálatukat, az európai villanyautó-piac 2021 végére várhatóan eléri egymillió darabot. Ezt a tendenciát az Electric Vehicle Sales Review1 jelentése is megerősíti, amely szerint az európai törzsrégiók villanyautó-piaca 336 ezer darabos eladási darabszámával 2021 első felében éves szinten 147 százalékkal növekedett.
A Kona Electric értékesítési eredményei nem egyenletesen oszlanak el minden európai ország között, hanem néhány olyan országra koncentrálódnak, amelyek az elektromos mobilitást részesítik előnyben. Németországban például, amely az európai villanyautó-piac 10,7 százalékát képviseli, rekordszámú elektromos autót regisztrálnak: 2020-ban megközelítőleg 194 ezer elektromos hajtású személygépkocsit értékesítettek – minden eddiginél többet, ami az előző évi eredmény háromszorosa. Németországban a Kona Electric a Kona család legnépszerűbb tagja. A németországi Kona ügyfelek több mint felének Kona Electric-je van.
A Kona Electric nem az egyetlen villanyautó a Hyundai kínálatában. Az év elején a vállalat piacra dobta az IONIQ 5 modelljét, ami az új IONIQ termékcsalád úttörő, teljesen elektromos crossovere. A 2016-ban piacra dobott eredeti Hyundai Ioniq volt az első olyan modell, amelyhez az ügyfél három elektromos hajtáslánc közül választhatott: hibrid, plug-in hibrid és tisztán akkumulátoros.
Az IONIQ 5-öt is beleértve a Hyundai 2025-ig összesen 12 új villanyautó-modell bevezetését tervezi. A vállalat célja továbbá, hogy 2025-ig évente 560 ezer elektromos autót értékesítsen világszerte. A Hyundai Motor Group, amely magában foglalja a Kia és a Genesis vállalatokat is, 2025-ig összesen 23 villanyautót kíván piacra dobni és azzal számol, hogy az évtized közepére ezekből évente egymillió darabot adnak el a globális piacokon. A vállalat 2035-ig teljes kínálatát villamosítani kívánja Európában, amit 2040-re globálisan is kiterjeszt. 2040-re a Hyundai célja, hogy a világ elektromos autópiacának 8-10 százalékát szerezze meg.
Forrás: hyundai.news