A belga WRC sikerek a Hyundai Motor elnökének elkötelezettségét szimbolizálja
A Hyundai legutóbbi rali-világbajnoki (WRC) győzelme jól illusztrálja Eui-sun Chung elnök azon elkötelezettségét, amellyel 2020 októberi hivatalba lépése óta még magasabb szintre emeli Korea első számú autógyártóját.
A vállalat az i20 Coupe WRC versenyautójával diadalmaskodott az augusztus 13 és 15 között megrendezett WRC Ypres Belga-raliján. A versenyen a belga Thierry Neuville az i20 Coupe WRC -t vezetve 30,7 másodperccel ért célba csapattársa, a szintén egy Hyundai i20 WRC-t terelő ír Craig Breen előtt.
A belga verseny az egész éves WRC futamsorozat része, amely az év végén az eredmények alapján választja meg a konstruktőri és a pilóta kategóriák összesített bajnokát. Az autóversenyzés világszervezetének, az FIA rendezésében ez a versenysorozat a világ legjobb autógyártóit, mint például a Mercedes-Benz, az Audi, a Porsche, a Honda és a Toyota márkákat is vonzza.
A Hyundai látványos győzelme annak köszönhető, hogy a vállalat 2017 óta az i20 kompakt kisautó Coupe WRC változatának motorjait és más alkatrészeit folyamatosan fejleszti. A Hyundai a WRC -be való visszatérésekor, 2014-ben esélytelennek számított a többéves tapasztalattal rendelkező versenytársakkal szemben. A motorsport részleg azonban folyamatosan továbbfejlődött és 2019-ben elnyerte az összesített bajnoki címet a konstruktőrök kategóriájában, majd idén februárban az első helyen végzett a finn Artic Ralin, majd érkezett a belga győzelem.
„Mindezek a sikerek azonban nem jöhettek volna létre Chung vezetése nélkül" – mondta egy forrás, megjegyezve, hogy a WRC szurkolói általában nem számítottak arra, hogy a Hyundai debütálása után ilyen sokáig kibírja a rali világában. Chung azonban magasrangú autóipari mérnököket és marketingstratégákat hozott a fedélzetre. A két talán legjelentősebb személy Albert Biermann, a Hyundai Motor és a Kia, a Hyundai Motor Group két fő leányvállalatának elnöke és a fejlesztési divíziójának vezetője, valamint Thomas Schemera, a Hyundai Motor globális marketing igazgatója és az Ügyfélélmény Részleg vezetője.
A BMW nagyteljesítményű M mérnöki részlegének korábbi alelnöke, Biermann kulcsszerepet játszott a Hyundai Genesis luxusmárkájának, nagyteljesítményű járműveinek, például az i30 N és a Veloster N létrehozásában, valamint a koreai autógyártó előrelépésében az új generációs technológiák, például az elektromos autók és hidrogén üzemanyagcellás járművek terén.
A szintén a BMW M részlegének korábbi vezetője, Schemera a technológiafejlesztésért és a terméktervezésért felelős, hogy a márka megbirkózzon a gyorsan változó piaccal és a technológiai újításokkal. Schemera pozitív eredményeket ért el a vállalat motorsport részlegében is.
„Ez a két vezető elengedhetetlen Chung az új technológiai területekről alkotott elképzeléseihez, beleértve az önvezetést, a villamosítást, a hidrogén-üzemanyagcellás technológiát, a robotikát és a városi légi mobilitást" – mondta egy forrás.
Forrás: koreatimes.co.kr