Már tesztelik a Hyundai IONIQ 5 sportváltozatát

Egy különösen sportos kiegészítőkkel ellátott IONIQ 5 modellt fotóztak nemrég Németországban, ami alapján sejthető, hogy a Hyundai nagyteljesítményű N sportmárkája hamarosan villanyautókkal bővíti kínálatát.

A Hyundai Motor idén februárban mutatta be korszakalkotó IONIQ 5 villanyautóját és azóta rebesgetik jól értesült források, hogy a vállalat hamarosan egy olyan N szériás villanyautót is bemutathat, amely az elektromos járművek számára frissen kifejlesztett E-GMP platformra épül. Ezt a pletykát erősítette meg Thomas Schemera, aki a Kona N bemutatóján csupán egy sejtelmes félmondat erejéig beszélt egy N szériás villanyautó fejlesztéséről.

A legújabb kémfotók viszont már az első olyan bizonyítékok, amelyek kézzelfoghatóan is alátámasztják, hogy a Hyundai valóban egy N szériás villanyautót, amely a 2023-as modellként várhatóan jövőre fog bemutatkozni. A képeken első ránézésre egy minden álcázást nélkülöző IONIQ 5 modell látható, azonban a „GG” kezdetű rendszám elárulja, hogy ezt az autót a Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) fejlesztési célokra használja épp.    

A rendszámon túlmenően az autó teljesen hétköznapi benyomást kelt, ám a keréktárcsák elárulják, hogy ez az autó inkább egy teljesítményorientált változat lehet. A nagy és sportos rajzolatú könnyűfém keréktárcsák mögött ugyanis az eredetinél lényegesen nagyobb féktárcsák láthatóak, miközben az alacsony oldalprofillal rendelkező Pirelli P Zero gumiabroncsok is szélesebbek a szériánál. 

Ezenkívül a tesztautó jól láthatóan alacsonyabb hasmagassággal is rendelkezik, de az első és hátsó nyomtáv is szélesebbnek tűnik. Ezek alapján a futómű is valószínűleg keményebb hangolást kaphatott, legalábbis a kémfotósok menet közben ezt látták az autón. Az IONIQ 5 N szériaváltozata viszont az i30 N-hez hasonlóan várhatóan adaptív lengéscsillapítást fog kapni, amivel az autó választható üzemmódjai révén kellőképpen fog tudni alkalmazkodni a változó útfelületekhez.   

Az is biztosra vehető, hogy a fotókon megörökített tesztjármű inkább csak az N szériás technológia és beállítások próbájára szolgál, vagyis a fejlesztés még viszonylag korai szakaszban jár. A végleges verzió mindenképpen kap majd valamilyen optikai tuningot, amelyhez szélesített sárvédők, agresszívebbre húzott első és hátsó lökhárítók, valamint egy nagyobb hátsó légterelő is tartozhat.  

Teljesítmény tekintetében a Hyundai IONIQ 5 nagy valószínűséggel ugyanazt a duálmotoros elektromos hajtásláncot kapja meg, amit a testvérmodell Kia EV6 legerősebb GT változata használ. Ennek összesített rendszerteljesítménye 577 lóerő, maximális nyomatéka pedig 740 Nm. Ezzel a teljesítménnyel az EV6 GT 3,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 260 km/óra, hatótávja pedig a 77,4 kWh-s akkujával eléri a 405 km-t. Ez tökéletes alapot jelenthet a Hyundai IONIQ 5 N szériája számára, amely a márkák hierarchiája szerint a Kia GT változatoknál még erősebb, még keményebb hangolású szokott lenni. 

Az i20, i30, a Kona és az Elantra N változatai után tehát Albert Biermann és csapata első teljesen elektromos sportmodelljüket készíti elő, amely a belsőégésű változatok sikereit látva biztosan vonzó új alternatívát fog jelenteni a villanyautók egyre szélesedő palettáján.   

Forrás: carscoops.commotor1.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését