Az új Hyundai Casper egy új munkahelyteremtési projekt része

A Hyundai Motor szeptemberben bemutatott új modellje nemcsak egy újdonság a márka palettáján, de egyben a koreai államelnök új munkahelyteremtési kezdeményezésének fontos mérföldkövét is jelenti. 

A Hyundai Motor belépőszintű Casper crossovere az első olyan modell, amelyet a Gwanju munkahelyteremtési projekt részeként a koreai régió gazdaságának fellendítése érdekében hoztak létre. A projektben a koreai gazdaság négy különböző területe vett részt: a központi kormányzat, a regionális önkormányzat, a privátszektor és a szakszervezetek. A Casper mini-crossover szeptember első napjaiban mutatkozott be, gyártása hivatalosan a hónap közepén indult meg. 

A Casper modell bevezetésével megindult a gyártás abban az összesen 495,.2 millió dolláros beruházással felépített autógyárban, amelyet a Hyundai Motor és a Gwangju város önkormányzata közös vállalatként épített fel Dél-Korea délnyugati régiójában. A Gwangju Global Motors (GGM) elnevezésű üzem felelős a Hyundai Motor által kiszervezett járművek gyártásáért, összhangban az autógyártó és a Gwangju Fővárosi Kormány 2019-ben megkötött megállapodásával. 

A regionális kormányzat 628 ezer négyzetméter földterületet biztosított a GGM üzem létrehozásához, míg egyben a központi kormányzattal közösen a gyári dolgozók juttatásaiért is felelős. Ezek a juttatások a GGM alkalmazottainak viszonylag alacsony éves fizetését hivatottak kiegészíteni, mivel az itt dolgozók átlagbére csupán feleakkora, mint az öt hazai autógyártó dolgozóinak átlagos fizetése.

A GGM felépítése idén áprilisban fejeződött be; az ott gyártandó járműtípusokra vonatkozó konkrétumok azonban csak szeptemberben kerültek nyilvánosságra. A hivatalosan szeptember 15-étől gyártásban lévő Casper 1,0 literes szívó, vagy turbófeltöltős benzinmotorral kerül forgalomba, megcélzott ügyfelei pedig a célzott ügyfelei az ezredfordulón született Y generáció. A Hyundai Motor a szakszervezetével is konzultálva azt tervezi, hogy a kisautót kizárólag online értékesíti. Iparági források pozitívan értékelik a tervezett értékesítési stratégiát. „Hatékonyan fogja felhívni a fiatal generációk figyelmét, akik már hozzászoktak az online vásárláshoz" – mondta egy iparági forrás.

A GGM egyik vezetője azt reméli, hogy a Hyundai legújabb járműeladási stratégiája segíthet a GGM-nek elérni azon célkitűzését, hogy 2022-re évente akár 100 ezer járművet készítsen és az ellátási láncon keresztül több mint 11 ezer munkahelyet teremtsen. Moon elnök megbízatása ugyanezen év márciusában ér véget. 

„Minél több Casper-t értékesítenek, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy több alkalmazottat veszünk fel és diverzifikáljuk a gyártósorokat" – mondta az ügyvezető. A GGM jelenleg mintegy 500 munkavállalót foglalkoztat, ami közel fele a tervezett foglalkoztatási célnak. A gyár képes a Caspernél nagyobb méretű modellek, valamint elektromos járművek gyártására is. „Látjuk a GGM projektben rejlő lehetőségeket és ezért nagy elvárásaink vannak a Casperrel szemben" – tette hozzá.

A Gwangju projekt része volt Moon elnök választási ígéreteinek a 2017-es elnöki kampány során, amit kormányzata 100 legfontosabb feladata közé soroltak. A szakszervezeti Hyundai dolgozók és a hozzájuk kapcsolódó munkacsoportjuk, a Koreai Szakszervezetek Szövetségéhez tartozó munkavállalók azonban ellenezték ezt az elképzelést, azzal érvelve, hogy a kezdeményezés hosszú távon visszafoghatja a munkaerő-foglalkoztatást.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei