Akár 800 kilométeres hatótávval érkezhetnek a Hyundai új IONIQ modelljei

A Hyundai Motor számít, hogy a születőben lévő lítium-fém akkutechnológiába történt 100 millió dolláros beruházása révén az újonnan fejlesztett IONIQ elektromos modellek hatótávja akár a 800 kilométert is elérheti. 

Az elektromos autók gyártói jelenleg azon fáradoznak, hogy az új és ígéretes akkumulátor-technológiákhoz való hozzáférést biztosítsák, a Hyundai pedig a következő IONIQ modellek kiterjesztett hatótávolságú lítium-fém (Li-Metal) akkumulátoraira tette le a voksát. A 2021-es Koreai Akkumulátorfejlesztési Konferencián a Hyundai energia- és környezetvédelmi kémiai rendszereinek kutatási vezetője, Chang-hwan Kim megerősítette a vállalat IONIQ modelljeivel kapcsolatos jövőbeli terveit. „Terveink szerint az elektromos járművek számára kifejlesztett E-GMP platformon piacra dobjuk az IONIQ 5, 6, 7 modelleket azzal a céllal, hogy 2025-ig egymillió darabot értékesítsünk belőlük.” 

Az E-GMP platformra épülő modellek teljesítménye szászázalékosan az akkumulátortól függ, így a jelenlegi lítium-ion akkuk határait túlteljesítő lítium-fém akkutechnológia biztosítása fontos lépést jelent. Különböző piaci szereplők erőfeszítéseket tesznek a lítium-fém akkumulátor technológia biztosítása érdekében, amelyek árazása, energiakapacitása és biztonsága területén folyamatosan fejlődnek. A SES vállalat technológiája megfelelő szintet biztosít több mint 500 feltöltésre és kisütésre.

A vállalat alapítója és vezérigazgatója, Dr. Qichao Hu szerint a SES kétéves előrelépést jelent a Li-Metal akkumulátorok fejlesztésében és gyártásában, ez magyarázza a Hyundai legutóbbi 100 millió dolláros beruházását is. A vezérigazgató még a nyáron utalt arra is, hogy a SES előrehaladott tárgyalásokat folytat a Hyundai vállalattal arról, hogy Li-Metal akkumulátorgyárat építsenek az autógyártó üzemei mellé.

A Li-Metal akkumulátorok fő ígérete, hogy nagyobb energiasűrűségük sokkal hosszabb hatótávot tesz lehetővé egyetlen feltöltéssel, mint az elektromos autók hagyományos Li-Ion akkumulátoraival. A Tesla a Li-Metal akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásait tavaly jelentette be, de annak idején mindössze 200 kisütési ciklust említett, míg a SES jelenleg 779 ciklust követően 70 százalékos teljesítménymegtartást tud ígérni, míg 550 ciklus esetében ugyanez 90 százalékos marad.

Ez ugyan még mindig kevesebb, mint az ezer ciklus, amelyet a legjobb elektromos autók akkumulátorai képesek kezelni, de a Hyundai akkumulátor-kutatási vezetője számára az egy töltéssel megtehető hosszabb hatótáv miatt ezt a kompromisszumot megéri vállalni. „Még akkor is, ha a lítium-fém akkumulátort 500-700 alkalommal töltik fel és merítik le, ha magas az energia sűrűsége, akkor 700-800 kilométeres futásteljesítményt lehet biztosítani egyetlen töltéssel."

Ezenkívül a SES vállalat is arra számít, hogy a következő néhány évben nagy áttörések történnek a Li-Metal akkumulátorok területén a biztonságuk és a gyorstöltési képességeik tekintetében, így a Hyundai nagyon jó helyzetben lesz ahhoz, hogy kihasználja ezeket az előnyöket, mire az egymilliomodik IONIQ modellje legördül a futószalagról.

Forrás: notebookcheck.net

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei