A Hyundai tengerjáró hajókhoz fejleszt üzemanyagcellás rendszert

A Hyundai Motor bejelentette, hogy három partnerével egy olyan együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá, amely a tengerjáró hajók számára készülő üzemanyagcellás rendszerek kifejlesztését és forgalmazását tűzte ki célul.

A Hyundai Motor a hajózási elektromos hajtásrendszerekre szakosodott Hyundai Global Service vállalattal és a Hyundai Heavy Industries Group leányvállalatával, valamint a Koreai Register vállalattal közösen elfogadott szándéknyilatkozat meghatározó mérföldkövet jelent a Hyundai Motor számára, mivel ez a vállalat első stratégiai olyan társulása, amely magában foglalja az üzemanyagcellás rendszer technológiájának alkalmazását a hajógyártásban és ezzel a tengerjáró hajók új generációjának vezetőjévé válhat.

„Ez a megállapodás a Hyundai Motor belépését jelzi az üzemanyagcellás meghajtású tengeri hajók piacára, amelyet a Hyundai Global Service és a Korea Registerrel való együttműködésünk tette lehetővé" – mondta Saehoon Kim, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke, a Hyundai Motor üzemanyagcellás központjának vezetője. „Bízunk benne, hogy az üzemanyagcellás technológiák terén évtizedeken át tartó tapasztalataink és képességeink, valamint a Hyundai Global Service és a Korea Register tengeripari szaktudása a zöldebb és tisztább szállítás új korszakát nyitják meg."

Az együttműködés várhatóan új platformként szolgál majd az üzemanyagcellás hajók üzleti lehetőségeinek azonosításához és értékeléséhez is, hiszen a Hyundai Motor vezető szerepet tölt be a globális környezetbarát hajóiparban és hidrogén üzemanyagcellás meghajtási rendszerek fejlesztésében. Az együttműködésben a Hyundai Motor fogja szállítani az üzemanyagcellás rendszereket és technikai támogatást nyújt, míg a Hyundai Global Service az üzemanyagcellás alapú meghajtórendszereket fogja gyártani és forgalmazni. A Korea Register feladata a típusjóváhagyás szabványainak megállapítása, amelyeknek minden különböző méretű üzemanyagcellás meghajtású hajónak meg kell felelnie ahhoz, hogy kereskedelmi felhasználásra jóváhagyást kapjon.

Az együttműködési projekt célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát hajók piacára, ahová 2022 második felében egy kis méretű modellel érkezik meg. Közép- és hosszú távon a három partner a közepes és nagyméretű meghajtórendszerek fejlesztésére és bevezetésére fog összpontosítani.


A Hyundai Motor a Tucson/ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás modell 2013-as forgalomba hozatala óta továbbra is a hidrogéngazdaság élvonalában áll. A vállalat azóta további üzemanyagcellás járműveket is bemutatott, köztük a Nexo hobbiterepjárót és az Xcient Fuel Cell nagy teherbírású teherautót is. Az autóipar üzemanyagcellás rendszerének bizonyított tapasztalatával a vállalat aktívan kiterjeszti üzemanyagcellás technológiájának alkalmazását más területekre és iparágakra, beleértve a tengerjáró hajókat, a vonatokat, az energiatermelést és még sok egyéb területet is.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei