A Hyundai befejezte a belsőégésű motorok fejlesztését

A Hyundai csoport mindent megtesz annak érdekében, hogy felkészüljön az autóipar eddig legnagyobb paradigmaváltására, amelynek részeként most megszüntették a hagyományos motorfejlesztő részlegüket.  

A Hyundai Motor Group decemberben hatalmas szervezeti átalakításokat hajtott végre, amelynek során az addigi jól bevált vezetők helyett nemcsak a vállalat történetének legfiatalabb munkatársai kerültek vezetői pozícióba, de a szervezeti egységekkel is felkészülnek az autóipar közelgő paradigmaváltására. A váltás során többek között az addig a csoport felemelkedésében jelentős szerepet játszó Peter Schreyer, valamint Albert Biermann is háttérbe vonult és mostantól tanácsadóként segítik a Hyundai munkáját.

Az autóiparban azonban a villamosítást egyre nagyobb szerepet kap, így a Hyundai csoport is merész lépésre szánta el magát, amikor azonnali hatállyal felszámolta belsőégésű motorfejlesztő tevékenységét. Ráadásul ez nemcsak bizonyos régiókra vonatkozik, hanem a csoporthoz tartozó összes fejlesztőközpontban egyszerre szüntették meg ezt a részleget, ez pedig annyit jelent, hogy a vállalat ezzel hivatalosan is követi azon politikáját, amely szerint a jövőben már nem mutat be olyan modelleket, amelyekben új belsőégésű motor dolgozik.  

A Hyundai csoport kutatási fejlesztőközpontjai történetének legnagyobb átszervezését hajtotta végre ezzel, amely december 17-én lépett hatályba. Csak a csoport központi Namyang kutatási és fejlesztőközpontjában 12 ezer munkatárs dolgozik, akik kulcsfontosságú szervezetként dolgoznak a Hyundai, a Kia és a Genesis autómárkák legújabb modellgenerációinak legapróbb részletein.

A csoport a hajtásláncokat fejlesztő részleget villamosítás-fejlesztési részleggé alakította át, amely szervezeti egység az elektromos járművek kutatás-fejlesztésével foglalkozik. A motorfejlesztő központot teljesen leállították és az összes hajtáslánccal foglalkozó fejlesztőközpontot villamosítással kapcsolatos részleggé alakították át. Az eddigi motorfejlesztő munkatársak közül csak néhányan maradtak azért, hogy a legújabb motorgeneráció még esedékes frissítéseit elvégezzék. Ezzel egy időben az autógyártó úgy döntött, hogy egy akkumulátor-fejlesztő központ létrehozásával az akkumulátor-technológia biztosítására kíván összpontosítani.

A Hyundai Motor ezzel együtt eltávolította az eddigi korlátokat a fejlesztési részlegek között azért, hogy az elektromos járművek fejlesztési ütemterveit rövidíteni tudja. Korábban a vállalat minden járműszinten rendelkezett egy Projekt Menedzsment Csoporttal és egy Integrált Termékfejlesztési Csoporttal, mostantól viszont ezt a kettőt egyesítették és a Járműfejlesztési Szervezetbe integrálták, amely a tervezéstől (felépítés) egészen a szériagyártásig terjedő folyamatot lefedi.    

A motorfejlesztő részleget még 1983-ban hozta létre a Hyundai, amikor a vállalatcsoport alapítója, a jelenlegi elnök nagyapja arra utasította mérnökeit, hogy saját fejlesztésű erőforrásokat készítsenek. Ennek eredményeként a Hyundai 1991-ben mutatta be első saját Alpha motorgenerációját, amelyet később a Beta, Theta és az Nu motorgenerációk követtek. A Hyundai csoport többek között ezek segítségével emelkedtek a világ 5 legnagyobb autógyártója közé.  

A Hyundai csoport a 2021 szeptemberben megtartott IAA rendezvényen vállalt kötelezettséget arra, hogy 2040-re 75 százalékkal a 2019-es szint alá csökkenti széndioxid-kibocsátását. 2045-ig a Hyundai mind termékeiben, mind pedig globális működésében eléri a teljes karbonsemlegességet. A Hyundai Motor integrált, többdimenziós stratégiája a szén-dioxid semlegesítésére három pillérre támaszkodik: tiszta mobilitási kínálatának bővítése, új generációs platformok fejlesztése, valamint beruházások a zöld energia megoldásokba és technológiákba.


Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei