A Hyundai megemelte villanyautó-eladási célszámait

A Hyundai Motor egyik magas rangú tisztségviselője szerint a csoport a korábbi 1 millió helyett 2026-ra már 1,7 millió darab elektromos jármű eladásával számol, miközben a chiphiány még 2023-ig biztosan megnehezíti a villanyautók térnyerését.   

Bo-seong Lee, a Hyundai Motor Group a HMG Business Research Centerének piackutatási és stratégiai tervezési vezetője szerint a globális chiphiány várhatóan egészen 2023-ig ki fog tartani, mivel a kínálat továbbra sem tud lépést tartani az elektromos és önvezető járművek vártnál gyorsabb elterjedésével.

„Habár a jelenlegi perspektívából nehéz megjósolni, a (chiphiány) valószínűleg 2023-ra megoldódik (ellentétben azzal az általános előrejelzéssel, hogy a helyzet már 2022 elejére enyhülhet)” – mondta Lee a Maeil Business újságnak adott írásos interjújában. „A hiány a jövő év első felétől valóban enyhül, de ezzel együtt a nagy globális autógyártók, mint például az amerikai Ford Motor és a General Motors chipkészleteket halmoznak fel, hogy felkészüljenek egy újabb válságra. Előfordulhat, hogy jövőre sem találjuk meg a kereslet-kínálat egyensúlyát” – tette hozzá Lee.

Lee szerint ez csak várhatóan 2023-ban fog megtörténni, amikor a chipgyártók bővített kapacitásából származó készletek megérkeznek az autógyártókhoz, rámutatva a chipellátás szűk keresztmetszete mögötti „strukturális átmenetre”, amely a járványtényezőkön felül áll. A járművek villamosítása megnövekedett chipkeresletet váltott ki, miközben a beszállítók továbbra is szelektálnak.

Az elektromos járművek 4,20 millió darabos termelése 2021-ben az egy évvel korábbi 2,12 millióról megduplázódott az egy éve tartó chipellátási szűk keresztmetszetek ellenére. Lee előrejelzése szerint az elektromos járművek éves gyártási mennyisége 2022-ben több mint 6 millió darabra emelkedik és az elektromos járművek globális járműmennyiséghez viszonyított aránya a 2021-esi 5 százalékról 2025-re 13 százalékra, 2030-ra pedig 28 százalékra bővül.

Lee azt is kihangsúlyozta, hogy a Hyundai Motor Group saját fejlesztésű, elektromos járművekhez szánt E-GMP platformja javítja azon elektromos modellek minőségét, amelyekre azt alkalmazzák. „Az E-GMP-re épülő autók hátsókerék-meghajtásúak, de az optimalizált súlyeloszlásnak köszönhetően jobb menetkényelmet kínálnak” – jegyezte meg Lee. „Akkumulátorának feltöltéshez a világon egyedüli tömegpiaci elektromos modellként a 800 voltos rendszert alkalmazza, amely a leggyorsabb töltési sebességet biztosítja."

Nem sokkal korábban a Hyundai Motor vezérigazgatója, Jae-hoon Chang az amerikai Automotive News magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a Hyundai Motor Group a csoport autógyártói, vagyis a Hyundai Motor, a Genesis és a Kia 2026-os összesített elektromos jármű-eladási tervszámát a korábbi 1 millióról 1,7 millió darabra emelte. A cél elérése érdekében a koreai autóipari konszern 2026-ig 13 tagúra bővíti az elektromos modelljeinek számát és az E-GMP platformtól eltérő új, villanyautókra szabott platformot is kifejleszt.

A módosítást megelőzően a Hyundai 2025-re 560 ezer, a Kia pedig 500 ezer darab villanyautó eladását tűzte ki globálisan 2026-ra. Chang elmondta, hogy az autógyártó agresszív módon lép fel a széndioxid-semlegesség felé irányuló villamosítási tervébe, és egyik célja az átállás gyorsítása. 

„Ambiciózus terveink vannak. 2022-ben a Hyundai Motor és a Genesis globálisan 220 ezer elektromos autó legyártását tervezi, ami 56 százalékkal több, mint 2021-ben becsült darabszám. 2035-ben 100 százalékos széndioxid-semlegesség lesz érvényben Európában. Ezt olyan nagy piacok követik, mint az Egyesült Államok. Ezt az ütemet világszerte tartani fogjuk" – mondta Chang, majd az amerikai piacot illetően hozzátette: a Hyundai lerövidíti a gyártási fejlesztési ütemtervét, hogy a 2025-2026-os időszakra több elektromos járművel rendelkezzen, és 2030-ra az összeladás 50 százaléka elektromos járművekből álljon.

Ami a robotikát illeti, Lee előrejelzése szerint a robotok globális piaca 2025-re 180 milliárd dollárra nő majd 32 százalékos éves ütemben, sokkal gyorsabban, mint az elektromos járművek piacának 20 százalékos növekedése, miután az olyan kiszolgáló robotok piaca, mint a logisztikai és ételkiszolgáló robotok, fellendülést fog mutatni.

Forrás: pulsenews.co.kr, koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei