Ezt örökölheti a Hyundai IONIQ 7 a SEVEN tanulmánytól

A Hyundai egyik vezető formatervezője elárulta, hogy a vállalat IONIQ villanyautó-márkájának legnagyobb tagjaként az IONIQ 7 mely funkciókat és tulajdonságokat kaphatja meg a nemrég bemutatott SEVEN tanulmányból. 

Az egyáltalán nem titok, hogy a Hyundai SEVEN koncepció a márka hamarosan érkező IONIQ 7 elektromos SUV-ját hivatott előrevetíteni. Amíg viszont a SEVEN tanulmány számos látványos showelemet is tartalmaz, a dizájn nagyrészt már a sorozatgyártású modellt tükrözi. Valójában mind Simon Loasby, a Hyundai stíluscsoportjának vezetője, mind SangYup Lee, a márka globális dizájnvezetője azt mondja, hogy a SEVEN formáját nagyrésazt ugyanúgy kell átültetni az IONIQ 7 modellre, ahogyan azt a Hyundai 45 tanulmánnyal tették, amikor az IONIQ 5-öst megformálták. 

Vegyük csak a SEVEN különleges pixelvilágítását, amely az IONIQ 7-ben is megtalálható lesz. Igaz, ez nem túl nagy meglepetés, tekintve, hogy a Hyundai a pixelforma megvilágítást a kisebb IONIQ 5 modellben is felhasználta. A retroforma IONIQ 5-tel ellentétben az IONIQ 7 teljes mértékben a modern dizájnrészleteket fog kapni. A frontrész ugyanazokat a stílusjegyeket hordozhatja, mint amit az új Hyundai Staria kisbuszon lehet felfedezni. A Stariához hasonlóan a SEVEN tanulmányautó magasan húzódó fénysora szolgál a jármű nappali menetfényeként, míg az alacsonyabban elhelyezett egységek a tompított és távolsági fényszórók szerepét tölthetik be. 

Loasby szerint ezt a megoldást a sorozatgyártású IONIQ 7-re is át lehet vinni, bár megjegyezte, hogy a Hyundai egy lapos és áttetsző borítást tervez a pixellámpákra azért, hogy megakadályozzák a törmelékek és hasonló szennyeződések beszorulását az egyes lámpák közé. Amíg a Staria fénycsíkja három részre (bal, jobb és közép) van felosztva, a SEVEN koncepció egyetlen folyamatos egységet alkot – Loasby reméli, hogy ez a részlet is utat talál a széria IONIQ 7-ben.

A SEVEN tanulmány egyik olyan stílusrészlete, amelyről Loasby megerősítette, hogy nem fog eljutni a szériagyártásig, az a Hyundai egysíkú jelvénye a tanulmányautó motorháztetején. Loasby megjegyezte, hogy az ilyen részletek könnyen integrálhatók műanyag karosszériapanelekbe, például a koncepció motorháztetőjébe, de olyan fémekbe már kevésbé, mint amilyeneket a Hyundai az IONIQ modelleken használni tervez.

A SEVEN koncepció alapformáját a Hyundai formatervezője, Woo-hyun Lee rajzolta meg, aki a jármű kezdeti ihletét egy torpedó könnycseppszerű alakjából merítette. És ha már erről a háttérről beszélünk, Loasby megerősítette, hogy a SEVEN Volvo C30-hoz hasonló üveg hátsó ajtaja egyedülálló a tanulmányautóban. Az IONIQ 7 hátsó kialakítása ezek alapján a fent említett Stariáéhoz fog leginkább hasonlítani, amelyen a hátsó üveg látszólag a nyílás több mint felét foglalja el, a fennmaradó részt pedig egy kívülről festett panel fedi, amelyen a rendszámtábla tartója és az ajtókilincs található.

Emellett az is biztosnak látszik, hogy a sorozatgyártású IONIQ 7 a SEVEN koncepció kamerás külső tükreit is átveszi, legalábbis Amerikában. Az IONIQ 5-höz hasonlóan a Hyundai nagy elektromos SUV-ját is kameraalapú visszapillantókkal láthatja el. Az viszont kétséges, hogy a Hyundai a SEVEN tanulmány első sárvédőinek tetejére szerelt lámpákba integrált kameráit fogja használni, inkább az IONIQ 5 oldalajtókra szerelt megoldást fogják előnyben részesíteni. De mit fog rejteni az IONIQ 7 hosszú motorházteteje alatt? Egyelőre nem lehet pontosan tudni, bár Loasby azt is megerősítette, hogy a sorozatgyártású változat motorháztetője egy dedikált rakteret (vagyis egy frunkot) fog rejteni.    

A SEVEN tanulmány belső terének kialakítása kevésbé reprezentálja a leendő sorozatgyártású IONIQ 7 belső elrendezésért. Ennek az az oka, hogy a csapat a koncepció utasterét a 4-es szintű önvezetési képességek köré tervezte, ez a funkció pedig várhatóan még nem lesz elérhető az IONIQ 7-ben. Ennek ellenére például a SEVEN ovális ajtópanelje simán átkerülhet a végleges IONIQ 7 modellbe is. Más elemek azonban szinte biztosan csak koncepció sajátjai maradnak, köztük az L-alakút harmadik üléssor és a kormánykereket helyettesítő joystick, amely a vezetőülés kartámaszából emelkedik ki.

Noha Loasby nem tudott nyilatkozni arról, hogy a SEVEN tanulmány gyapjú üléskárpitja milyen valószínűséggel kerül az Ioniq 7-be, azt viszont elismerte, hogy ez egy olyan apró készlet, amelyet szívesen látna a jövőbeni Hyundai modellekben. Az egyik akadály azonban a fogyasztói elfogadás. „El kell érnünk azt a pontot, amikor ez az ügyfélnek is kényelmes" – mondta. A koncepció bambuszfa díszítése és bambusz selyemszőnyegei valószínűleg ugyanúgy csak a tanulmány sajátjai maradnak.

Forrás: caranddriver.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei