A Hyundai Motorsport sikerszériája a WRC új korszakának küszöbén

Miközben az FIA Rali-világbajnokság (WRC) egyre közeledik a hibrid technológia izgalmas új korszakához, a Hyundai Motorsport büszkén gondolhat vissza az a WRC technikai szabályzatának harmadik generációjának bevezetése óta eltelt öt versenyévadára.

A Hyundai Motorsport csapata összesen (a Spanyol-raliig) 57 ralin összesen 17 győzelmet, 63 dobogós helyezést és 402 szakaszgyőzelmet aratott Hyundai i20 Coupe WRC versenyautójával. A csapatot két egymást követő alkalommal is konstruktőri világbajnokká koronázták, ami egy versenykorszak csúcspontját jelenti a Hyundai viszonylag rövid WRC történelmében.

A 2014-es induló szezontól a Hyundai Motorsport gyorsan dobogós hírnévre tett szert, de a 2017-es szabályozás bevezetésével – harminc év óta a legátfogóbb technikai változtatásokkal – a csapat rendszeresen éllovassá lett. Abban az évben Korzikán és Argentínában egymás után aratott győzelmek, a csapat első egymást követő győzelmei a WRC-ben ízelítőt adtak annak, ami az alzenaui csapat előtt áll az elkövetkező években, ahogy egy új megjelenésű, magas fordulatszámú bajnokság lenyűgözte a rali rajongóit, és megragadta a friss közönségét.

A szabályváltoztatások elsősorban az aerodinamikai és mechanikus tapadás javítására összpontosítottak, nagyobb motorteljesítménnyel és kisebb tömeggel párosultak, mindezt azzal a szándékkal, hogy fokozzák és szélesítsék a sport vonzerejét. Az eredmény egy rendkívül versenyképes bajnokság lett, feszült csatákkal, izgalmas pillanatokkal és fináléval, bármilyen terepről is legyen szó. A WRC hét legizgalmasabb finise közül négy az elmúlt öt évben zajlott le (a 2017-es Argentína-ralin, a 2018-as Szardínia-ralin, a 2019-es Monte-Carlo ralin és a 2021 Horvát-ralin), ahol a Hyundai Motorsport csapatai gyakran az események sűrűjében találták magukat. 

Annak ellenére, hogy 2017-ben és 2018-ban a bajnokság második helyezettjeként végzett, a csapat eltökéltsége és „soha fel nem adni” hozzáállása 2019-ben meghozta gyümölcsét, amikor az év során elért további négy győzelem után megszerezte első konstruktőri bajnoki címét. A következő, a COVID-19 világjárvány miatt megnyirbált szezonban a csapat újra megszerezte a címet és megerősítette névjegyét a WRC történelemkönyvében.

Most a 2022-es műszaki előírások átfogó módosításaival egy újabb fejezet nyílik, amelynek célja a WRC relevánsabbá és elérhetőbbé tétele a gyártók számára, valamint először kerülnek hibrid hajtásláncok a versenyautókba. A Hyundai Motorsport számára a vadonatúj Rally1 iránti elkötelezettség a cég folyamatos ambícióit támasztja alá a WRC-ben, valamint azon szándékát, hogy a sportág új korszakában még több dobogós, győzelmi és bajnoki címet kíván elérni.

„A Hyundai Motorsport számára a WRC egy nagyon különleges időszakának a végéhez ér, amelyben hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy jelentős szerepet játszottunk. Visszatekinthetünk a 2017-es szabályok bevezetésére, és elismerjük, milyen fontos szerepet játszottak a versenyben” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Csapatunk, az alzenaui Hyundai Motorsport munkatársai, a partnereink, a pilótáink és a szurkolóink számára ez az öt év lehetővé tette számunkra, hogy a legmagasabb szinten versenyezzünk, hogy teljesítményünket két bajnoki címmel megkoronázzuk. Minden lehetséges érzelmet átéltünk: varázslatos pillanatokat, szoros csatákat, ünnepléseket, együttérzéseket, feszült Power Stage szakaszokat, kihívásokat, szívfájdalmat és eufóriát – ezek az emlékek, amelyek örökké velünk maradnak. Hatalmas energiát és erőfeszítést fektetünk a Hyundai i20 Coupe WRC fejlesztésébe azért, hogy a világ legnehezebb szakaszain versenyezzünk – és diadalmaskodjunk. Minden ralira azért jövünk, hogy nyerjünk; lehet, hogy ezt nem mindig érjük el, de kezünket a szívünkre téve őszintén elmondhatjuk, hogy a legjobb tudásunkat adtuk. Ez a harci szellem velünk marad, amikor elfogadjuk az új Rally1-korszakot – amely egy új fejezetet hoz a WRC és a Hyundai Motorsport számára." 

„Biztos vagyok benne, hogy az elmúlt öt évben a WRC egyik legjobb korszakát éltük át, mert ezeket az autókat rendkívül izgalmas volt vezetni és nézni” – mondta Thierry Neuville. „A verseny olyan szoros volt, minden csapattal hasonló szinten versenyezhettünk. 2019-ben és 2020-ban két konstruktőri címet szereztünk, erős autónk volt, és minden terepen a győzelemért harcolhattunk. A 2017-es első verseny óta az autó sokat fejlődött, sokkal gyorsabb, mint kezdetben volt. és a csapat is keményen dolgozott azon, hogy olyan erős legyen, mint most. Élveztem az elmúlt öt szezont, különösen a győztes pillanatokat. Ugyanakkor mindig szeretem az újat, és most egy új kihívás jön."

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei