Három év alatt hat új villanyautót mutat be a Hyundai Indiában
A dél-koreai Hyundai csoport két autómárkája a villanyautó-stratégiájuk részeként 2024-ig összesen hat új tisztán elektromos modellt fog bemutatni az indiai piacon, ahol megfizethető árfekvésű modelleket is be kívánnak vezetni.
A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Motor és Kia vállalatok agresszív termékpolitikát folytatva mutatják be elektromos modelljeiket világszerte. Miközben ezen modellek indiai bevezetéséről egyik márkánál sincsenek hivatalos nyilatkozatok, a helyi iparági pletykák szerint mindkét márka arra készül, hogy a közeljövőben összesen 6 különböző elektromos modellt vezet be.
Mindkét márka hasonló termékpolitikát folytat, hiszen a Creta-Seltos páros, illetve a Venue-Sonet kettős azonos alapokon nyugszik és egymás versenytársaiként küzdenek az indiai vásárlók kegyeiért. Ez várhatóan a jövő elektromos modelljeire is igaz lesz, vagyis a technológiai rész majdnem azonos marad, viszont a formai megoldások egyediek lesznek.
Ezt láthatjuk a Hyundai új IONIQ 5 és a Kia EV6 modelljeinél is, amelyek ugyanarra az E-GMP padlólemezre épülnek, amit már kifejezetten az elektromos járművek számára fejlesztettek ki a csoport mérnökei. Mindkét új modell valamikor a jövő év folyamán fog megérkezni Indiába, ahová egyelőre Dél-Koreából fogják importálni, így az árfekvése jócskán prémiumkategóriás lesz.
A Hyundai első indiai villanyautója a Kona Electric volt, amely hamarosan átadja helyét az új, frissített változatnak. Az új modellt a mostanihoz hasonlóan Indiában fogják összeszerelni azokból az alkatrészekből, amelyeket Dél-Koreából szállítanak az országba, így a modell továbbra sem nevezhető helyi gyártású, ezzel együtt olcsóbb terméknek.
A csoport másik tagjaként a Kia viszont hamarosan bevezeti az e-Niro modelljét, amelyet testvérmodelljéhez hasonlóan szintén Indiában fognak késze szerelni. Ebből viszont várhatóan már az új, második generációs modell fog készülni az országban, mivel az e-Niro indiai bemutatására várhatóan csak 2023-ban fog sor kerülni.
A legizgalmasabb viszont minden bizonnyal az a hír, hogy mindkét koreai márka megkezdte egy vadonatúj, elérhető árazású villanyautó-modell fejlesztését az indiai piac számára, ahová a késztermék várhatóan 2024-ben érkezhet meg. Ezen járművek közös jellemzője lesz, hogy mindkettő egy olcsón előállítható gördeszka-padlólemezre fog épülni és előállítását a legnagyobb mértékben helyi alkatrészekből tervezik azért, hogy a belépőmodell árát 150 ezer rúpia, azaz kb. 6,2 millió forint körül tudják tartani.
A piaci igényeknek megfelelően a Hyundai és a Kia új belépőszintű villanyautói emelt hasmagasságú kis crossoverek lehetnek, amivel biztosíthatják az akkucsomag védelmét is. Utóbbi a költségek alacsony szinten tartása érdekében várhatóan nem lesz túlságosan nagy kapacitású, ezért a hatótáv inkább csak valahol a 200-220 kilométeres szint környékén marad, amivel követik a helyi rivális Tata Nexon modelljének sikerre vitt stratégiáját.
Forrás: autocarindia.com