A Hyundai Motorsport bemutatta hibrid WRC versenyautóját

A Hyundai Motorsport vadonatúj i20 N Rally1 modelljével a Rali-világbajnokság (WRC) vadonatúj korszakába lép és négyfős csapatával legfontosabb célja, hogy 2022-ben még több sikert érjen el.

A Hyundai a konstruktőrök kétszeres bajnokaként megerősítette elkötelezettségét a WRC mellett azzal, hogy teljes mértékben átvette a sportág új Rally1 hibrid szabályrendszerét, amely a Monte-Carlói Ralin (január 20-23.) lép hatályba.

A csapat a kilencedik szezonjára készülve intenzív teszt- és fejlesztési programot végrehajtva fáradhatatlanul dolgozott új versenyautójának kifejlesztésén. A Hyundai i20 N szériamodelljére épülő WRC-verzió tovább erősíti a motorsport és a Hyundai szériaautó-technológiája közötti kapcsolatot, mivel a csapat 2022-ben még több győzelmet és bajnoki címet céloz meg.

„Izgatottak vagyunk, hogy részesei lehetünk a WRC új hibrid korszakának és bemutathatjuk a Hyundai szilárd elkötelezettségét a nemzetközi motorsport iránt” – mondta Scott Noh, a Hyundai Motorsport elnöke. „A WRC arról szól, hogy a műszakilag legfejlettebb autókat a legjobb csapatok irányítják és navigálják a világ legnehezebb szakaszain: a 2022-es verseny a következő szintre emeli a dolgokat. Vállalati szempontból fontos, hogy a Hyundai a hétköznapi közlekedéshez kapcsolódó technológiával is kapcsolatba kerüljön; a WRC hibridüzemre átállása egyesíti a márka motorsport- és közúti autós tevékenységeit. Biztosak vagyunk benne, hogy megvan az a csomag, amivel megküzdhetünk harmadik konstruktőri címünkért – és támogassuk legénységeinket, hogy a pilóta/navigátori címekért is versenybe szállhassanak.” 

A Hyundai i20 N Rally1 autóflottájának élén a 2022-es bajnokság minden fordulójában a csapat raligyőztes legénységei, Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe és Ott Tänak / Martin Järveoja párosai állnak majd. Mindketten szeretnének a 2021-es vegyes eredmények után idén részt venni a bajknoki címért vívott harcban.

Neuville arra törekszik, hogy 2022-ben gyarapítsa győzelmei számát, hiszen a belga pilóta immár 15 WRC-győzelemmel büszkélkedhet, kilencedik évébe lépve a Hyundai Motorsporttal együtt. Az első szezonban navigátorával, Wydaeghével a páros gyorsan erős köteléket alakított ki, amellyel két győzelmet és összesen hét dobogós helyezést értek el tavaly. Az alzenaui székhelyű csapattal vívott harmadik szezonjukban az észtek lesznek az egyetlen világbajnokok, akik a 2022-es szezon minden fordulójában részt vesznek. A legénység a csapattal töltött első két évében jól teljesített, 2020-ban és 2021-ben két győzelmet és nyolc dobogós helyezést ért el.

A szezon során a harmadik Hyundai i20 N Rally1 versenyautón Dani Sordo mellett a svéd feltörekvő sztár, Oliver Solberg osztozik, aki az elmúlt szezon kiválasztott versenyein izgalmas tempót mutatott a csapat számára. Solberget Elliott Edmondson fogja navigálni, Sordo pedig 2022-ben kilencedik szezonját kezdi meg a Hyundai Motorsport pilótájaként Cándido Carrera mellett.




A csapatok idén egy 13 fordulós versenysorozaton küzdenek meg, amely a WRC szokásos terepviszonyait – kavics, aszfalt, hó és jég – fedi le, visszatérő kedvencekkel és új beugrókkal. Az Új-Zéland Rali és a Japán-rali megkésve debütálhat, mivel az elmúlt két szezonban a Covid-19 világjárvány miatt kénytelenek voltak lemondani ezeket a versenyeket.

„Szerencsések vagyunk, hogy a WRC egyik legsokoldalúbb legénységi felállásával küzdhetünk meg az elmúlt évek egyik legeklektikusabb naptárával” – mondja Pablo Marcos, a Hyundai Motorsport csapatmenedzsere. „Reméljük, hogy Thierry, Ott, Oliver és Dani egyedülálló kombinációja elhozza nekünk a tapasztalat, a fiatalság és a szenvedély megfelelő keverékét azért, hogy elérjük azokat az eredményeket, amelyekért oly keményen dolgoztunk. Harmadjára végre ott lesznek az új-zélandi és japán versenyek, amelyekre már egy ideje várunk. Rengeteg intrika és bizonytalanság van a 2022-es szezonban, ami a WRC-t a motorsport-rajongók szeme előtt fogja tartani majd világszerte.” 

Míg az új eseményeket a legénységek örömmel fogadják, a WRC hibrid technológiájának bevezetésével az egész bajnokság egy merész lépés lesz az ismeretlenbe. A Rally1 új műszaki szabályait azért hozták létre, hogy a WRC elkötelezettségét a fenntartható jövő iránt, valamint a biztonság és a versenyzők közötti egyenlőség megteremtését bemutassák. A hibrid technológiát most először vezették be a WRC-ben, ami a raliautók fejlesztésében, valamint a 100 százalékban fenntartható üzemanyagokban új megközelítést tesz szükségessé. 

A Hyundai Motorsport tavaly május óta teszteli új Rally1-es autóját, amivel Európa-szerte különböző útviszonyok között próbálhatták ki a járművet. A Hyundai i20 N Rally1 az új szabályozás eredménye – amely a hagyományos 1,6 literes, 380 lóerős belsőégésű motort egy 3,9 kWh-s, 750 voltos képes konnektorról tölthető hibrid egységgel ötvözi – és a csapat által a WRC-ben nyolc versenyszezon során felhalmozott tapasztalatok széleskörű terméke. A Kreisel Electrics által gyártott villanymotor teljesítménye 136 lóerő, maximális nyomatéka 180 Nm,  amivel a versenyautók csúcsteljesítménye időlegesen az 500 lóerőt is meghaladhatja, miközben elektromos üzemben a hatótáv elérheti a 20 km-t.

„Üdvözöljük a WRC új hibrid korszakának technikai kihívását. Ez minden csapat számára egy lépésnek ígérkezik az ismeretlenbe, de biztosak vagyunk benne, hogy a Hyundai i20 N Rally1 modlelünkkel a lehető legjobb munkát végeztük” – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese. „A fő cél az volt, hogy a belsőégésű motor és a plug-in hibrid egység kombinálásával minden alkatrész harmonikusan működjön együtt. Az autóval különböző terepeken különböző forgatókönyveket teszteltük azért, hogy a lehető legtöbb valós idejű adatot gyűjtsük össze. Októberi szimulációs tesztünk egy igazi rali hétvége reprezentatív élményét adta és innen még tovább hangolhattuk a Hyundai i20 N Rally1 versenyautót a bemutató előtt. Az autó teljesítményszintje csak akkor lesz igazán ismert, amikor a versenytársakkal szemben kell megmérkőznünk rali különböző szakaszain."

A Hyundai Motorsport kvartettjének minden tagja élvezi az új hibrid kihívást és minden pilóta készen áll arra, hogy a világ legküzdelmesebb szakaszain a Hyundai i20 N Rally1 teljes potenciálját kiaknázza.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei